رفتن به نوشته‌ها

کمبود منیزیم و 5 هشدار خطرناک برای بدن! – دکتر. بینایی خادیمیان


.jpg - کمبود منیزیم و 5 هشدار خطرناک برای بدن!

کمبود منیزیم و 5 هشدار خطرناک برای بدن!

میزان کافی منیزیم برای عملکرد مغز ، قلب و ماهیچه ها بسیار مهم است و ترکیب آن با ویتامین K و D سلامت استخوان ها را تقویت می کند. کمبود منیزیم دارای 5 علامت هشداردهنده جدی است:

کاهش شنوایی و زنگ زدن در گوش:

تحقیقات نشان داده است که میزان مناسب منیزیم به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث کاهش شنوایی می شوند ، کمک می کند. در واقع کمبود منیزیم یکی از عوامل اصلی کاهش شنوایی و زنگ زدن مداوم در گوش است.

گرفتگی یا لرزش عضلات:

منیزیم برای حفظ سلامت ماهیچه ها ضروری است و با تحریک جذب مجدد کلسیم به حفظ ماهیچه های قوی و جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک می کند. منیزیم همچنین جذب پتاسیم را افزایش می دهد ، که جزء ضروری برای عملکرد مناسب ماهیچه ها است. علاوه بر این ، منیزیم با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و سیستم عصبی به کاهش درد ماهیچه ای کمک می کند. اگر گرفتگی عضلات زیادی دارید ، حتما سطح منیزیم خود را بررسی کنید. فشار مکرر عضلات ، به ویژه فشار چشم ، ممکن است به دلیل کمبود منیزیم باشد.

افسردگی:

سالهاست که ارتباط بین سطوح پایین منیزیم و افسردگی ثابت شده است. علم مدرن نیز این ارتباط را تأیید کرده است. مطالعات محققان اروپایی نشان داده است که میزان بسیار کمی از منیزیم در بیمارانی که اقدام به خودکشی می کنند ظاهر می شود. اگر به طور ناگهانی احساس افسردگی ، بی حالی ، اضطراب و تحریک پذیری می کنید ، ممکن است به دلیل کمبود تغذیه ای مانند کمبود منیزیم باشد. منیزیم به شما کمک می کند تا آرام و خنک باشید.

عملکرد غیرطبیعی قلب:

همانطور که گفته شد ، سطوح پایین منیزیم بر عملکرد ماهیچه ها در سراسر بدن از جمله ماهیچه قلب تأثیر می گذارد. ناکافی بودن منیزیم باعث وضعیتی به نام آریتمی می شود و خطر عوارضی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

سنگ کلیه:

بسیاری از مردم تصور می کنند که سنگ کلیه در اثر تجمع کلسیم در کلیه ها ایجاد می شود ، در حالی که کمبود منیزیم علت اصلی سنگ کلیه است. منیزیم با مهار اتصال کلسیم به اگزالات از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. دو ترکیب که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند. در حقیقت ، دریافت منیزیم کافی یکی از راه های جلوگیری از سنگ کلیه است.

فراموش نکنید که منابع غذایی مانند لوبیا ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، بادام ، لوبیا ، سویا ، حبوبات و اسفناج منابع طبیعی منیزیم هستند.

برای بهره مندی از رژیم غذایی دکتر رویا خادیمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی بگیرید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *