رفتن به نوشته‌ها

کرونا و هفت غذا برای خوردن


در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

در این دوران قرنطینه ، ما باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباه خریداری کرده اند ، بنابراین باید برای خرید آنچه نیاز دارند به مغازه خواربار فروشی بازگردند.

نکاتی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید در نظر داشته باشید

شما باید فهرستی از غذاهایی تهیه کنید که تا پایان قرنطینه به شما نشان داده می شود. قبل از تصمیم گیری در مورد غذاهای مورد نیاز خود باید از دو معیار استفاده کنید.

غذاها باید دارای ارزش غذایی بالایی باشند.
غذا باید فساد ناپذیر باشد به طوری که حداقل 2-3 هفته دوام داشته باشد.

در اینجا لیستی از هفت ماده غذایی موجود است که می توانید در تهیه لیست خرید به آنها کمک کنید.

غذاهایی که در دوران قرنطینه کرونا باید خورد

1. غلات

تا جایی که می توانید از این دانه ها خریداری کنید –

گندم
برنج
ارزن
گندم یا رزماری شکسته
جو یا ساتو
گندم سیاه
مروارید ساگو یا sabudana

غلات اصلی ترین غذای ایرانی است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که به ما انرژی می دهند.
غلات سبوس دار از سطح بالای قند خون جلوگیری می کنند.

2. دانه

در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

لوبیا یکی از غذاهای پر پروتئین محبوب در جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد –

  • نخود فرنگی
  • ماه سبز
  • اردو
  • اسیر
  • شبکه
  • ماتار
  • نخود فرنگی

بیشتر بخوانید:

3. بیسکویت گندم کامل

این که ما در میانه یک بیماری همه گیر هستیم به این معنی نیست که باید از تنقلات صرف نظر کنیم! چند قوطی کراکر گندم کامل تهیه کنید. طعم این ترقه ها خوب است و خوردن آنها می تواند لحظاتی خوشبختی را در این روزهای سخت به ما هدیه دهد. علاوه بر این ، آنها برای سلامتی شما مفید هستند –

شما را سیر نگه می دارد و از پرخوری جلوگیری می کند.
بیسکویت گندم سبوس دار می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد

4. سبزیجاتی که می توانند برای مدت طولانی تازه بمانند

یک خبر خوب برای طرفداران سبزیجات و شگفتی های سلامتی! سبزیجات زیادی وجود دارد که می توانید آنها را برای مدت طولانی ذخیره کنید. بنابراین پیش بروید و خرید کنید –

  • هویج
  • سیب زمینی
  • چجندر
  • کلم
  • زنجبیل
  • کدو تنبل
  • تربچه
  • سیر و پیاز

برخی از این سبزیجات مانند چغندر ، هویج و تربچه باید در یخچال نگهداری شوند. اما به راحتی دو هفته طول می کشد. آنها سبزیجات می خواهند

ایمنی خود را افزایش دهید.
سطح هورمون خود را ثابت نگه دارید.

5. پودر شیر

اکنون به شیر مایع نیاز دارید. به همین دلیل است که شما نیاز به خرید چندین بسته پودر شیر دارید (در صورت باز نشدن عمر مفید 1-2 سال). می توانید از آن به عنوان افزودنی چای یا قهوه استفاده کنید یا به سادگی آن را با آب گرم رقیق کرده و به عنوان شیر بنوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید ، زیرا ممکن است در این مدت نور خورشید به اندازه کافی دریافت نکنید.

6. گردو

در دوران کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که می توان آنها را ماه ها مصرف کرد. آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام و بادام هندی

کلیه ها و کبد خود را سالم نگه دارید.
تأمین چربی های سالم برای بدن.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد است و سبزیجات و حبوبات سفت شده اند ، می توانید چاپاتی یا برنج را با گوشت چرخ کرده بخورید. روغن نباتی و کره فواید زیادی دارند –

این منبع از ریز مغذی های مهم مانند ویتامین K است.
ویتامین A موجود در آنها می تواند ایمنی شما را تقویت کند.

چندین بار برای خرید غذای مورد نیاز خود بیرون نروید. لیستی تهیه کنید و هوشمندانه خرید کنید. با غذاهایی که ذکر کردیم ، می توانید در دوران قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید و دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید تا از بحران COVID-19 سالم و سالم خارج شویدبه


بیشتر بدانید:

آیا خستگی مکرر می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد؟
آیا کرونا خطری برای سلامت دهان و دندان دارد؟
چگونه می توان واکسن های جعلی کرونا را تشخیص داد؟
کمبود ویتامین چگونه می تواند بر شدت عروق کرونر تأثیر بگذارد؟

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *