رفتن به نوشته‌ها

کاهش چربی شکم با 5 ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با 5 ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را هدف قرار می دهند و برخی از اجزای منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از وب سایت دکتر رضا آتمنانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است ، منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم است ، این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند و به طور طبیعی در تنظیم فشار خون نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 بزرگسال وجود داشت که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم بدون آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که از آووکادو استفاده کردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر روزانه یک آووکادو کامل نخورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و مصرف هرچه بیشتر آن یک استراتژی هوشمندانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. مغزهای خوراکی

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند که چربی های سالم همراه با پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. در میان آنها ، چندین ماده مغذی وجود دارد که ممکن است بزرگسالان از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند ، تجربه کنند.

بزرگسالانی که به طور منظم حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام زمینی ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کردند ، BMI بالاتری داشتند. استرس کمتر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. اندازه کمر آنها نیز کوچکتر است ، که نشان دهنده تجمع چربی شکم است.

اگر به آجیل های خوراکی حساسیت ندارید یا حساس نیستید ، آنها را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. عدس

عدس را می توان یک غذای فوق العاده دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن غافل می شویم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک گزینه مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 reduce کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

کاهش چربی شکم با 5 ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است که بسیاری از مردم از غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان سفید ، برنج و ماکارونی با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، مصرف مقادیر متوسط ​​غلات کامل را متناسب با نیازهای انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید ، وعده های غذایی کوچکتر بخورید و هنگامی که بیشترین فعالیت را دارید ، وعده های غذایی بزرگتر بخورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم استخوان و سلامت روانی مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی کل بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده (113 گرم) این ماهی می تواند 80 درصد از ارزش روزانه ویتامین D را تامین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به شکل های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی یا ماهی قزل آلا از ماهی مورد علاقه خود نمی خورید ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند برخی از انواع شیرهای گیاهی بخورید یا مکمل ویتامین D دریافت کنید که روزانه 800 تا 1000 IU تأمین می کند.


دکتر رضا آتمانی می تواند با ارائه روشهای اساسی تغذیه و میزان و روش غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا آتمنانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر.. ردا آتمانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی بوی بد دهان را از بین ببرید

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *