رفتن به نوشته‌ها

کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


اغلب زنانی که جراحی کاهش وزن را مرور می کنند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کردیم ، اما چند کیلوگرم باقی مانده نمی میرد. اغلب هنگامی که آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که آنها دارای برخی مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، به طور خلاصه ، می توانیم 4 هورمون را دچار عدم تعادل کنیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و افزایش استروژن در خون با تأثیر بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین س theال این است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. ما می بینیم که خوردن فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سرطان سینه و آندومتر جلوگیری کند. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، استروژن موجود در بدن را با تأثیر بر گیرنده های استروژن محدود می کنیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و اقلامی مانند تخم کتان و چیا ، که بسیار مورد علاقه من است.) ⠀ ⠀

خوب! برای زنان ، خوردن بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه داشته باشید: توجه داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، ممکن است باعث نفخ شود ، و استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی برای این شرایط ممکن است مناسب باشد!)

برای عملی کردن این ایده ، من میان وعده ای را پیشنهاد می کنم که خوشمزه ، شیرین است و می تواند فیبر تقریبی مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

تمشک یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا شما به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه فیبر شما چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *