کاهش وزن با منحصر به فرد ترین میوه دنیا بهترین زمان برای خوردن انبه که نمی دانستید


به گزارش همشهری آنلاین، انبه یکی از خوشمزه ترین میوه های مناطق گرمسیری است و به دلیل خواص درمانی و زیبایی فراوانی که دارد، عنوان منحصر به فرد ترین میوه دنیا را به خود اختصاص داده است.

میوه انبه سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است که حس سیری را منتقل می کند و گرسنگی را در افراد کاهش می دهد و برای کنترل اشتها مفید است. از طرفی انبه به دلیل داشتن فیبر عملکرد گوارشی را افزایش می دهد و این افزایش کالری اضافی را می سوزاند و به کاهش وزن کمک می کند.

تاثیر انبه در کاهش وزن

مقدار زیادی فولات، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین C در انبه وجود دارد که این میوه را بسیار مغذی می کند. استفاده از انبه می تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا این میوه سرشار از فیبر است و چگالی انرژی پایینی دارد (کالری در هر گرم). تابستان فصل انبه است پس باید مراقب باشید که در صورت خوردن آن کم یا زیاد شود و بسته به میزان مصرف این مزیت و مضرات انبه است.

خاستگاه درخت انبه (mangifera) آسیای جنوبی است. هند، چین و تایلند بزرگترین تولیدکنندگان انبه هستند. انبه نه تنها برای قندهای طبیعی موجود در آن مفید است، بلکه علاوه بر طعم استوایی لذیذ، دارای مواد مغذی بسیاری نیز می باشد.

بسیاری از مردم مصرف کاساوا را محدود می کنند زیرا معتقدند خوردن هر روز آن باعث افزایش وزن آنها می شود. طبق تحقیقات، انبه فاقد چربی، کلسترول و نمک است و برای بدن بسیار مفید است. اما این بدان معنا نیست که استفاده زیاد از این میوه مضر نیست.

فواید انبه برای سلامتی

مانند تمام غذاهایی که باعث افزایش وزن می شوند، زیاده روی در مصرف انبه نیز برای سلامتی بدن مضر است، اما این اشتباه است که تصور کنیم انبه به هر نحوی باعث افزایش وزن می شود و مصرف آن کنترل شده اشکالی ندارد. زغال اخته اگر در حد اعتدال مصرف شود به کاهش وزن کمک می کند.

انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین A، C، آهن، مس و پتاسیم است که برای بدن ضروری است. همچنین سطح قند خون را بالا می برد و باعث می شود در طول روز احساس شادابی و انرژی کنید. البته باید به مقدار غذا نیز توجه کرد، زیرا تغذیه نادرست می تواند باعث ایجاد مشکل در هضم و هضم غذا شود.

یک انبه متوسط ​​در ۲۰۰ گرم حاوی ۱۵۰ کالری و حاوی کربوهیدرات، پروتئین و کمی چربی است. خوب است انبه را نیم ساعت قبل از کار استفاده کنید زیرا حس تازگی و طراوت ایجاد می کند. هندی ها بعد از غذا انبه می خورند که کالری بیشتری جذب بدن می شود.

کاهش وزن با منحصر به فرد ترین میوه دنیا بهترین زمان برای خوردن انبه که نمی دانستید

چگونه با انبه لاغر شویم؟

بهترین زمان برای خوردن انبه قبل از ظهر یا عصر (به عنوان میان وعده). تحقیقات نشان می دهد که به طور کلی کسانی که میوه را در رژیم غذایی خود قرار می دهند سریعتر از کسانی که این میوه را مصرف نمی کنند وزن کم می کنند.

بر اساس یک تحقیق، به ازای هر ۱۱۰ گرم میوه مصرفی در روز، ۴۲۰ گرم کاهش وزن (البته بعد از یک دوره شش ماهه) خواهید داشت. غذاهای کم انرژی باعث کاهش وزن می شوند زیرا کالری کمتری دارند.

چگالی انرژی انبه ۰.۶ کالری در هر گرم است، بنابراین بهتر است ظرف غذای خود را با انبه و مواد مغذی مانند آنها پر کنید تا به کاهش وزن نزدیک شوید.

انبه به دلیل داشتن فیبر باعث ایجاد احساس سیری و کاهش جذب مواد مضر مانند کربوهیدرات ها و چربی ها می شود. هر وعده زغال اخته ۶.۲ گرم فیبر دارد. یعنی شامل ۱۰ درصد نیاز روزانه می شود. نمی توان انتظار داشت که فقط با خوردن انبه وزن کم کنید، اما باید رژیم غذایی خود را کاهش دهید و فعالیت خود را افزایش دهید.

اگر می خواهید ۴۵۰ گرم وزن داشته باشید باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. مصرف انبه و سبزیجات با چگالی انرژی کم نمی تواند با ایجاد احساس سیری به کاهش وزن شما کمک کند، بنابراین در واقع خوردن انبه برای ایجاد احساس سیری و کاهش مصرف غذا به شما کمک می کند. اگر همراه با ورزش و رعایت نکات رژیم لاغری باشد، روشی برای تسریع کاهش وزن است.

منبع: نمناک