رفتن به نوشته‌ها

کاهش عوارض بارداری با رعایت رژیم غذایی خاص – دکتر رویا خادمیان


ba2725 1 - کاهش عوارض بارداری با رعایت رژیم غذایی خاص

کاهش عوارض بارداری با رعایت رژیم غذایی خاص

در یک مطالعه علمی مشخص شد که با رعایت رژیم غذایی خاص و سالم می توان عوارض بارداری را کاهش داد.

محققان دانشگاه کندی در ایالات متحده دریافتند که زنان بارداری که در هر سه معیار تغذیه سالم نمره بالایی کسب کرده اند ، کمتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری و اختلالات فشار خون مرتبط با بارداری و زایمان زودرس قرار دارند.

دانشمندان رژیم غذایی افراد در دوران بارداری را تجزیه و تحلیل کردند. 1900 زن از هفته هشتم تا هفته سیزدهم بارداری تحت نظر قرار گرفتند و تمام موارد مشاهده شده طی سه ماه گذشته گزارش شد. در هفته های 16 تا 22 و هفته 24 تا 29 ، زنان گزارش کردند که در 24 ساعت گذشته چه خورده اند.

پاسخ آنها با توجه به سه عادت غذایی سالم بدست آمد: شاخص تغذیه سالم جایگزین (AHEI) ، رژیم غذایی مدیترانه ای جایگزین (AMED) و رویکردهای رژیم غذایی برای پیشگیری از فشار خون بالا (DASH). این سه رژیم غذایی ، ضمن محدود کردن گوشت قرمز و فرآوری شده ، بر مصرف میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، آجیل و حبوبات تأکید دارند.

محققان تاکید کردند که پیروی از هرگونه رژیم غذایی از قبل از بارداری تا سه ماهه دوم بارداری با کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری ، فشار خون بالا ، پره اکلامپسی و زایمان زودرس همراه است.

زنانی که در هفته های 16 تا 22 در شاخص تغذیه جایگزین نمره بالایی کسب کردند ، 32 درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری بودند.

زنانی که از استراتژی های غذایی بالا برای جلوگیری از فشار خون بالا در هفته های 19 تا 12 و هفته 16 تا 22 استفاده کردند ، 19 درصد کمتر در معرض اختلالات استرس مرتبط با بارداری بودند.

نمره بالا در رژیم غذایی مدیترانه ای جایگزین در 24 تا 29 هفته یا امتیاز بالا در روش های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا در هفته 24 تا 29 ، خطر زایمان زودرس را تا 50 درصد کاهش می دهد.

این یافته های دانشمندان آمریکایی در مطالعات خود است و عمدتا بر رژیم غذایی سالم و مناسب تمرکز دارد.

برای بهره مندی از رژیم غذایی دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *