رفتن به نوشته‌ها

کاهش درد قاعدگی با غذای مناسب!


با تغذیه درد قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی یک مسئله ماهانه برای زنان است. اگرچه فواصل دویدن به موقع نشانه سلامتی است ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات ، درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چند روش ساده و بدون دردسر برای مقابله با درد پریود وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند به کاهش درد پریود و ناراحتی های مرتبط کمک کند و پریود بعدی شما را به تجربه ای کمتر دردناک تبدیل کند. در زیر لیستی از 7 مورد از آنها آمده است.

مواد مغذی برای کاهش درد قاعدگی

کورکوم

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


بیشتر بدانید : آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک گزینه عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند که به مدت طولانی احساس سیری می کند و نیازی به خوردن میان وعده قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی شما را از بین می برد.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز شما کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای کاهش درد دوره ای چیزی بخورید ، بلغور جو دوسر خوشمزه ، بلغور جو دوسر ، یا حتی مقداری بلغور جو دوسر یا بلغور جو دوسر با توپ های بزرگ توت ها باید این ترفند را انجام دهند.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در آشپزخانه آنها یافت می شود. زنجبیل به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت به هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس پایان دهد.

بر اساس مطالعه سال 2018 در مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

چه بخواهید از زنجبیل/دسر متبلور بعد از ناهار یا شام لذت ببرید و چه بخواهید ذهن و بدن خود را با مقداری چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد بلکه به شما احساس طراوت می دهد.


زنجبیل و خواص دارویی و درمانی فراوان و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر از آنکه یک نوشیدنی باشد یک نوشیدنی است ، به آسانی تهیه می شود و با آرامش سیستم عصبی و همچنین آرامش روحیه ، به رفع اسپاسم عضلانی کمک می کند.


با هشت فایده چای بابونه آشنا شوید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای که در مجله پرستاری و مامایی ایران منتشر شد ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است بلکه به عنوان غذایی که به کاهش علائم PMS کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 فایده منحصر به فرد شکلات تلخ برای سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول دوره قاعدگی ، در نهایت مقدار زیادی گلبول قرمز از دست می دهید که بدن شما می تواند جایگزین آن شود.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن بسیار مفید باشد تا آهن را بهتر از غذاهایی که در دوران قاعدگی مصرف می کنید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) جذب کند.

لیمو حاوی فیبر است که به درمان گرفتگی عضلات کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش را خیس کرده و خرد کنید

نشان داده شده است که عادت خوردن کشمش شبانه خیس خورده و نوشیدن آب آهو به همراه خیساندن چند تکه زعفران در یک لیوان آب در یک شب باعث کاهش درد قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ می شود.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی خود تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

بسته بندی غذاهای غنی از مواد نگهدارنده و نمک ، نفخ را بدتر می کند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند استرس و اضطراب ایجاد کند و شما را در طول روز تحریک پذیر و تحریک پذیر کند ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت می شوند.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد ، که اگر به دنبال غذاهایی هستید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند آزاردهنده و مضر باشد.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردرد و میگرن می شود ، اما چسباندن فقط به یک یا دو فنجان می تواند بهترین راه حل بعدی باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذاهای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند منجر به افزایش گرفتگی عضلات شود ، بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای دوره درد نباشد.

آب نبات

توصیه می شود در دوران قاعدگی از خوردن شیرینی با شیرینی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را بدتر کند.

تقویم

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا احساس سیری و عاری از گرفتگی داشته باشید.

علاوه بر این ، مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید ، که می تواند احتقان را بدتر کند. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، تمرینات سبک که بر مرکز و نیمی از بدن شما متمرکز هستند ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *