رفتن به نوشته‌ها

کاهش خطر افسردگی با خوردن قارچ – دکتر بینایی خادیمیان


199674 - کاهش خطر افسردگی با مصرف قارچ

با خوردن قارچ خطر افسردگی را کاهش دهید

قارچ ها به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارند ، خبرساز شده اند. تحقیقات جدید کالج پزشکی هرشی در پنسیلوانیا نشان می دهد که این مواد مغذی شگفت انگیز نه تنها خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس را کاهش می دهند ، بلکه ممکن است برای سلامت روان نیز مفید بوده و خطر افسردگی را کاهش دهند.

محققان اطلاعات مربوط به رژیم غذایی و سلامت روانی بیش از 24000 بزرگسال آمریکایی را بین سالهای 2005 تا 2016 جمع آوری کردند و دریافتند افرادی که قارچ می خورند کمتر در معرض افسردگی قرار دارند.

محققان گفتند قارچ حاوی ارگوت است ، یک آنتی اکسیدان که می تواند بدن را از آسیب به سلول ها و بافت ها محافظت کند.

مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها از بسیاری از بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی ، اختلال دوقطبی و افسردگی جلوگیری می کنند.

گابریل ، سرپرست تیم تحقیق می گوید: “قارچ ها منبع عالی اسید آمینه ارگوت هستند ، یک ضد التهاب است که بدن انسان قادر به تولید آن نیست و مقادیر بالای این ماده ممکن است خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد ، که می تواند علائم افسردگی را نیز کاهش دهد.” با.

قارچ خوراکی رایج ترین قارچ در ایالات متحده است و حاوی پتاسیم است که باعث کاهش اضطراب می شود. علاوه بر این ، برخی از انواع دیگر قارچ های خوراکی ، به ویژه Hericium erinaceus ، می توانند از اختلالات عصبی ، از جمله افسردگی جلوگیری کنند.

نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر قارچ با مزایای بیشتری همراه نیست.

محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا جایگزینی یک وعده گوشت قرمز با یک وعده روزانه قارچ می تواند خطر افسردگی را کاهش دهد یا خیر.

این تیم تجزیه و تحلیل ثانویه ای انجام داد تا ببیند آیا جایگزینی یک وعده گوشت قرمز یا گوشت فرآوری شده با یک وعده قارچ در روز می تواند خطر افسردگی را کاهش دهد و نتایج نشان داد که این جایگزینی با خطر کمتری برای افسردگی همراه نیست.

پیش از این ، تحقیقات کمی برای بررسی رابطه بین مصرف قارچ و افسردگی انجام شده بود و این مطالعه می تواند اهمیت استفاده از قارچ به عنوان ابزاری برای کاهش افسردگی و پیشگیری از بیماری را برجسته کند.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *