رفتن به نوشته‌ها

چگونه می توانم بدنم را پس از خوردن بد غذا تنظیم مجدد کنم؟


آیا تا به حال چیزی خورده اید که فکر می کردید بد است و بلافاصله با خود فکر کرده اید: “چگونه می توانم بدنم را تنظیم کنم و غذای بد را جبران کنم؟”

این یکی از رایج ترین عباراتی است که من به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده می شنوم.

متأسفانه ، توصیه نمی شود که برای جبران آنچه خورده اید ، سالم است یا کارهایی را انجام دهید که به آن امیدوار هستید ، دوباره تنظیم کنید.

اما ، اگر این فکر را داشته باشید یا برای “لغو” خوردن غذاهایی که فکر می کردید بد بوده اند ، اقدام کنید ، کاملاً قابل درک است که چرا فکر می کنید این کاری است که باید انجام دهید.

پیامهای زیادی در مورد غذا و تغذیه تقریباً صد در صد کامل هستند و اگر اینطور نیست ، باید سم زدایی کنید ، دوباره تنظیم کنید ، پاکسازی کنید ، دو بار در باشگاه بروید یا کمتر غذا بخورید ، لیست همچنان ادامه دارد.

حال ، شاید برای شما این سال پیش آمده باشد که چرا بازنشانی بهترین راه برای مدیریت این وضعیت نیست و در عوض باید چه کار کنم؟ به خواندن ادامه دهید و ما وارد آن می شویم!

چرا تنظیم مجدد بدن ضروری نیست (به علاوه اینکه چگونه می تواند به سلامتی و اهداف بلند مدت شما آسیب برساند)

مفهوم بازنشانی و جبران غذاهای بد از مفهومی به نام اخلاق غذایی نشأت می گیرد که عبارت است از طبقه بندی غذاها به عنوان “خوب” یا “بد”.

به طور کلی ، غذاهای مغذی اغلب در دسته “خوب” قرار می گیرند ، در حالی که غذاهای لذت بخش تر در دسته “بد” قرار می گیرند.

مشکل مفهوم اخلاق غذا این است که می تواند گلوله برفی را شروع کرده و رابطه شما را با غذا پیچیده کند.

وقتی برچسب های “خوب” و “بد” را روی غذا می گذاریم ، غذا سیاه و سفید ، درست و غلط می شود و غذایی که می خوریم (یا نمی خوریم) شروع به تعریف احساس ما می کند.

به عنوان مثال ، اگر انتخاب های “خوب” انجام دهیم ، ممکن است احساس غرور و اعتماد به نفس داشته باشیم. با این حال ، هنگامی که ما انتخاب های “بد” انجام می دهیم ، ممکن است احساس شرم و گناه کنیم.

این به طور طبیعی ما را به تلاش برای اجتناب یا محدود کردن غذاها در گروه “بد” سوق می دهد.

اما از آنجا که ما انسان هستیم ، اغلب نمی توانیم این کار را انجام دهیم – و به دلایل خوبی نیز! بسیاری از مواقع مواد غذایی در دسته “بد” واقعاً سرگرم کننده هستند و غذاهایی هستند که ما واقعاً می خواهیم در اعماق آنها بخوریم ، انجام آنها بسیار خوب و آگاه است!

این قوانین رژیم غذایی و خطوط تند حق و باطل باعث می شود دائماً با خودمان در جنگ باشیم. ما به خود می گوییم که نباید غذاهای “بد” بخوریم ، اما می دانیم که واقعاً آنها را می خواهیم ، بنابراین در نهایت ، آنها را داریم. این در نهایت ما را به تمایل به تنظیم مجدد و جبران غذاهای “بد” سوق می دهد.

با این حال ، این افکار و رفتارها اغلب می توانند بی نظم شده و منجر به رابطه ناسالم با غذا و بدن شما شوند و در نهایت به سلامت جسمی ، روحی و احساسی شما آسیب برساند.

آیا برخی از غذاها واقعا خوب و برخی دیگر واقعا بد نیستند؟

اکنون زمانی است که ممکن است با خود بگویید: “خوب ، اریکا ، برخی از غذاها برای من مناسب نیستند و من نباید آنها را بخورم ، بنابراین چه اشکالی دارد که در خوردن آنها احساس گناه کرده و به” خوب “پاسخ دهید؟ “

اینجاست که می توانیم دچار مشکل شویم و ماهیت نامتعادل چرخه همه یا هیچ آغاز می شود.

چرخه همه یا هیچ

طیف تعادل ابزاری است که در اینجا در Nutrition Stripped برای توصیف چرخه تغذیه متعادل استفاده می کنیم. از یک طرف ما تفریح ​​می کنیم و از طرف دیگر غذا داریم. جایی در وسط ، آنها دور هم جمع می شوند – در اینجا تعادل را پیدا می کنیم. با این حال ، در هر دو طرف طیف قطبش ، ما انتهای “همه جانبه” و “جرمی” طیفی داریم که می خواهیم از آنها اجتناب کنیم.

اگر با ابزار Balance Spectrum ما آشنایی ندارید ، می توانید راهنمای رایگان ما را که با جزئیات بیشتر شما را راهنمایی می کند ، بارگیری کنید!

وقتی سعی می کنیم آن را جبران کنیم ، در نهایت کاری را انجام می دهیم که به آن “چرخاندن پاندول” در طیف تعادل می گوییم. ما به سرعت از انتهای لذت بردن از طیف غذا خوردن ، تا انتهای تغذیه “جامع” حرکت می کنیم.

به نظر می رسد پایان “همه چیز در داخل” محدودیت های اضافی در مورد غذاهای “بد” ، شمارش کالری ، شمارش کل ، قوانین دقیق غذا و برنامه غذایی است. همه در تلاش برای جبران خوردن غذاهای بد هستند.

اما فکر می کنید وقتی ما اینقدر زمان را در انتهای “همه جانبه” طیف می گذرانیم ، چه اتفاقی می افتد؟ حدس زده اید ، ما در حال بازگشت به انتهای “جهانی” طیف هستیم.

در اینجا یک پاندول را تجسم کنید. اگر محکم به یک جهت بکشیم ، بالاخره پاندول در جهت مخالف محکم تر و سریعتر می چرخد.

پایان “همه جانبه” ممکن است شبیه پرخوری ، پرخوری و عدم کنترل غذا با توجه کمی به تغذیه باشد.

آنچه توصیف می کنیم یک چرخه همه یا هیچ است.

به جای تنظیم مجدد و جبران غذاهای بد چه باید کرد

اکنون می دانیم که تعریف غذاها به عنوان “بد” و تلاش برای جبران آنها ، رابطه نامتعادل و منفی با غذا ایجاد می کند.

بنابراین در عوض می خواهیم چه کار کنیم؟

اخلاق را کنار بگذارید و از دو طرف طیف تعادل قدردانی کنید. ما می خواهیم از غذا ، از همه غذاها ، دقیقاً برای آنچه که هست قدردانی کنیم.

ما می خواهیم به یاد داشته باشیم که غذا فقط غذا است. این غذا یا سرگرم کننده است یا ترکیبی از این دو است. چیزی به نام غذاهای خوب یا بد وجود ندارد.

هنگامی که می توانیم این کار را انجام دهیم ، می توانیم غذاهایی را انتخاب کنیم که برای ما واقعی و مناسب است. ما دیگر مجبور نیستیم غذاهای بد را جبران کنیم. ما می توانیم به راحتی بر روی طیف تعادل حرکت کنیم ، بجای اینکه به صورت محکم و متزلزل مانند یک پاندول از این سر به قطب دیگر به طرف دیگر حرکت کنیم.

خوردن به این روش دقیقاً همان چیزی است که ما در روش تغذیه آگاهانه آموزش می دهیم. ما به شما می آموزیم که چگونه از طیف تعادل خود به صورت روزانه استفاده کنید تا فکر کنید و اقدامات عمدی و آگاهانه ای انجام دهید که بین تغذیه خود و لذت بردن از غذا تعادل مناسبی ایجاد می کند.

ما شما را در مراحل بهبود رابطه خود با غذا راهنمایی می کنیم و به شما می آموزیم که چگونه یک رابطه جدید ایجاد کنید که امکان رشد ، ثبات و حمایت را فراهم کند.

کارگاه آموزشی رایگان ما را بیاموزید تا بیاموزید که چگونه با انتخاب های غذایی خود تعادل بیشتری داشته باشید تا بتوانید از وسواس غذایی و رژیم غذایی رهایی یابید ، وزن متعادلی داشته باشید و رابطه مثبتی با غذا و بدن خود برقرار کنید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *