چگونه در دنیای منفی بدن مثبت بمانیم


مدتها قبل از اینکه مگان جین کراب با بیش از ۱.۳ میلیون دنبال کننده به طرفدار مثبت بودن بدن، نویسنده و مخاطب رسانه های اجتماعی تبدیل شود، او یک دختر نوجوان مبتلا به بی اشتهایی بود. اما حتی پس از بهبودی کراب از این بیماری کشنده که اغلب با خوردن محدود، ترس شدید از افزایش وزن و تصویر بدن مخدوش مشخص می شد، با پذیرش خود دست و پنجه نرم کرد.

هنگامی که کراب به بدن مثبت پی برد، دیدگاه او نسبت به جهان تغییر کرد. مثبت بودن بدن بر این است که همه بدن‌ها را ذاتاً «خوب» بدانیم و بدانیم که هر فردی بدون توجه به استانداردهای زیبایی اجتماعی، لایق عشق و اعتماد به نفس است.



“قبل از یادگیری در مورد مثبت بودن بدن، من همه دوستی هایی داشتم که بر اساس فرهنگ رژیم غذایی و نفرت مشترک بدن ایجاد شده بود!” کراب می گوید که در اسکس، انگلستان زندگی می کند و قبلاً در اینترنت با نام BodyPosiPanda شناخته می شد. “خوشبختانه، بسیاری از دوستان من خیلی سریع با پذیرش بدن روبرو شدند، زیرا آنها می‌توانستند ببینند که من چقدر خوشحال‌تر هستم.”

تجربه کراب و تصمیم او برای اولویت دادن به سلامتی و خوشبختی خود بر اعتقادات ریشه‌دار چند دوست، این سوال را مطرح می‌کند: وقتی شما مثبت‌اندیش هستید و اطرافیانتان اینطور نیستند، چه می‌کنید؟ و برای حفظ سلامت جسمی و روانی خود در دنیایی که اغلب هنوز باورهای بدنی نابسامان را تقویت می کند – و گاهی اوقات حتی جشن می گیرد، چه کاری می توانید انجام دهید؟


چگونه در مثبت اندیشی بدن خود را حفظ کنید

از آنجایی که فرهنگ رژیم غذایی و منفی بودن بدن بسیار رایج است، فرار از پژواک صحبت های چاق هراسی، تحقیر خود، و انتقادهای قضاوت آمیز از بدن دیگران غیرممکن است. اما کمی آمادگی و برنامه ریزی ممکن است در واقع به سلامت روان شما کمک کند و از قربانی شدن در موضوعات سمی گفتگو جلوگیری کند.

آلیسا ماس، روان‌درمانگر مستقر در لس آنجلس، MFT، می‌گوید: «بهترین استراتژی داشتن یک استراتژی است – به طور جدی. «اگر تصویر بدنی سالمی دارید، لطفاً افراد نه چندان سالم دیگران را درونی نکنید. این باشگاهی نیست که شما بخواهید به آن تعلق داشته باشید و اگر این مدت بیرون مانده اید، برای شما خوب است!»

بسیاری از ما مشروط شده ایم تا درگیر خودگویی منفی باشیم. به صحنه فیلم فکر کنید دختران بدجنس که در آن دوستان با جملاتی مانند “باسن من بزرگ هستند”، “من از ساق پام متنفرم” و “ناخن هایم می مکد!” اما ماس می‌گوید که می‌توان در عین حفظ آرامش خود، دوستی دلسوز بود.




ماس می‌گوید: «بهترین راه برای وارد نشدن به این مکالمه، انجام این کار است: وارد نشدن آن». “شما می توانید به صحبت های دوستان خود گوش دهید و بدون تقلید از آنها با مبارزات آنها همدل باشید.”

«اگر دوستت افسرده بود و همه چیزهایی را که در زندگی اش اشتباه بود به تو می گفت، آیا همان چیزها را در مورد خودت هم فکر می کردی؟ احتمالا نه. اگر نیاز به تغییر مکالمه دارید، این کار را انجام دهید. اگر نیاز دارید اتاق را ترک کنید یا هدفون بگذارید، این کار را انجام دهید. به دنبال مکالماتی باشید که می خواهید در آن شرکت کنید. بیشترین چیزی که می توانید به یک دوست بگویید این است که “من صدای شما را می شنوم، حتی اگر با شما موافق نیستم.” آیا کار دیگری وجود دارد که بتوانیم انجام دهیم یا درباره آن صحبت کنیم که این انرژی را تغییر دهد؟»


بحث بدنی منفی در حاشیه



برای کراب، تمرکز بر اهداف مثبت بودن بدنش به معنای تعیین مرزهای سختگیرانه با کسانی بود که برای خودشان سرمایه گذاری نکرده بودند.

هیچ ایرادی ندارد که به آرامی بگوییم، “من واقعاً تلاش می کنم تا رابطه مثبت تری با بدن و غذای خود ایجاد کنم، و صحبت در مورد کالری شماری یا اینکه می خواهیم بدن خود را تغییر دهیم، می تواند من را در موقعیت دشواری قرار دهد.” آیا مشکلی ندارید که آن گفتگوها را کنار بگذاریم؟ من ترجیح می دهم در مورد xyz بشنوم!” او می گوید.

“اگر آن شخص به رفاه شما توجه کند، به یک مرز ساده و واضح احترام می گذارد. اگر آنها به این کار ادامه ندهند، به شما اجازه داده می شود که از نظر فیزیکی و عاطفی از آن رابطه فاصله بگیرید.”


کمد لباس خود را با احساس خوب بسازید – اکنون

برای تقویت مثبت بودن بدن خود، کمد لباسی را انتخاب کنید که راحتی فیزیکی را تشویق کند.

آماندا وایت، نویسنده و مدیر عمل و درمانگر در مرکز درمانی زنان در فیلادلفیا، می‌گوید: انجام این کار روشی بسیار قدرتمند برای حفظ تعهد به مثبت بودن بدن است، مهم نیست که چه نوع پیام‌هایی از اطرافیان شما می‌آید.

وایت می گوید: “یک استراتژی مفید این است که لباس پوشیدن و مراقبت از بدن خود را همانطور که الان هست شروع کنید.” «بسیاری از ما زمان زیادی را صرف خریدن یا پوشیدن لباس‌هایی نمی‌کنیم که دوست داریم یا در آن احساس خوبی داریم، زیرا منتظریم ابتدا لباس‌هایی را عوض کنیم. در عوض، از خود بپرسید: «اگر می دانستم بدنم تغییر نخواهد کرد، چه کاری متفاوت انجام می دادم؟ چی بپوشم چیکار کنم چگونه از خودم مراقبت کنم؟»


ایجاد یک منطقه امن

کراب همچنین پیشنهاد می‌کند یک فضای امن ثابت و بدون صحبت‌های منفی بدنی فراگیر ایجاد کنید. این پناهگاه ممکن است به تعادل یا حتی لغو هرگونه نظر تحریک کننده یا ناراحت کننده کمک کند. و لازم نیست که یک فضای فیزیکی باشد.

مطمئن شوید که پس از گفتگوهای بالقوه تهدیدآمیز، یک پناهگاه مثبت برای بازگشت دارید – فیدهای رسانه های اجتماعی پر از صداهای قدرتمند، کتاب هایی که می توانید برای حقایق به آنها مراجعه کنید، پادکست هایی برای گوش دادن یا حتی فقط برنامه های تلویزیونی که تنوع واقعی را نشان می دهند. کراب می گوید. “اگر صداهای فرهنگ رژیم غذایی به طور کامل از بین نمی روند، روی غرق کردن آنها کار کنید.”


رسانه های اجتماعی خود را سم زدایی کنید

از آنجایی که بسیاری از ما زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی می گذرانیم، پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، فیس بوک، تیک تاک و موارد دیگر می توانند تاثیر عمیقی بر نحوه دیدن خودمان داشته باشند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که استفاده از رسانه های اجتماعی به طور مداوم با داشتن یک تصویر منفی از بدن مرتبط است و این ارتباط ممکن است در طول زمان تقویت شود.

اما می‌توانید با انتخاب نوع محتوایی که با آن درگیر هستید، آن را تغییر دهید. مطالعات همچنین مزایای روانشناختی را برای درگیر شدن با محتوای مثبت بدن در همین پلتفرم‌ها نشان داده‌اند.

ماس می گوید: «همه ما متولیان رسانه های اجتماعی خود هستیم. شما آنچه را که در استراتوسفر رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، مدیریت می‌کنید. بنابراین آنچه را که می خورید با همان دقت درمان کنید. کاری کنید که حباب اجتماعی برای شما کار کند. دکمه لغو فالو دوست شماست. اگر حساب شخصی تأثیر منفی داشته باشد [you]، لغو فالو یا حداقل بی صدا کنید.”

کراب می‌گوید که گزینه «عدم فالو» ابزاری کلیدی در تهیه خوراک رسانه‌های اجتماعی سالم‌تر است. برای من، به نظر می‌رسید که سلبریتی‌هایی را که به زیبایی غیرممکن شناخته شده‌اند، لغو فالو کنم، اینفلوئنسرهایی که محصولات رژیمی می‌فروشند. افرادی که دنبال می‌کنید باید باعث شوند که احساس قدرت، الهام گرفتن، به چالش کشیدن به روشی سالم و کمتر تنها کنید. وگرنه اصلا برای چی اونجا هستی؟”


به دنبال صداهای مختلف باشید



وایت همچنین افراد را تشویق می‌کند تا به دنبال صداهای جدید و متنوع در فضاهای رسانه‌های اجتماعی باشند که ممکن است به از بین بردن برخی از منفی‌گرایی بدن که در فرهنگ اصلی وجود دارد کمک کند.


وایت می گوید: «مردم را با انواع مختلف بدن، اندازه ها و توانایی ها دنبال کنید. افراد یا برندهایی را که بر احساس شما نسبت به خودتان تأثیر منفی می‌گذارند یا کسانی که رژیم‌های غذایی یا کاهش وزن را تحت فشار قرار می‌دهند، لغو کنید.»

ماس برای جستجوی صداهای حمایت کننده و توانمند، تحقیق درباره هشتگ های خاصی را در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک پیشنهاد می کند. ممکن است افراد همفکر با اهداف و ارزش های مشابه را کشف کنید.

او می‌گوید: «پیروی از #bodypositive یک شروع آسان است، اما از آن لذت ببرید. «به خارج از منطقه آسایش خود بروید و حساب‌هایی را با پیام‌هایی بیابید که چگونه می‌خواهید با خودتان صحبت می‌کردید. بگذارید این صداهایی باشند که می خوانید/می شنوید/هضم می کنید.”


این یک فرآیند است

کراب می گوید: برخی از افراد در زندگی کراب زمان بیشتری را صرف کردند تا به مفهوم مثبت بودن بدن بپردازند و «چربی هراسی درونی شده و بی میلی خودشان را برای کنار گذاشتن استاندارد زیبایی» به چالش بکشند. کراب می‌گوید و دیگر دوستان «در کنار گذاشتن پیام‌های فرهنگی که در تمام زندگی‌شان شنیده‌اند، سخت‌تر شده‌اند.» کراب می‌گوید.

“من فقط چند دوست دارم که هنوز به طور فعال در فرهنگ رژیم غذایی سرمایه گذاری می کنند. اما هر دوی ما تشخیص می‌دهیم که وقتی صحبت از رژیم منفی و صحبت‌های بدن به میان می‌آید، مرزی در مکالماتمان ضروری است.» “در نهایت، وقتی تصمیم گرفتم خودم را وقف پذیرش بدن کنم، در قلبم می دانستم که حاضرم در صورت لزوم افراد را از دست بدهم. زیرا دوستانی که من داشتم و خودم برای شفای من ریشه یابی نمی کردند و در خوشبختی بودم، احتمالاً دوستانی نبودند که من باید داشته باشم.”

همانطور که کراب به سفر مثبت خود ادامه می دهد، او درس های زیادی در مورد وفادار ماندن به اصول خود هم به عنوان یک الگو و هم به عنوان یک انسان متعهد به تکامل عشق به خود آموخته است.

برای کسانی که در تلاش برای یافتن صدای خود در جامعه‌ای هستند که اغلب مملو از باورها و پیام‌های مضر تصویر بدن است، او چند کلمه تشویق کننده ارائه می‌کند.

کراب می گوید: «شما در تیم مناسبی هستید. “بقیه آنها در نهایت به عقب خواهند رسید.”




منابع

اعتبار عکس:

لوئیس آلوارز / گتی ایماژ


منابع:

آلیسا ماس، درمانگر ازدواج و خانواده، سن دیگو، کالیفرنیا.

آماندا ای. وایت، نویسنده; مدیر تمرین؛ درمانگر، مرکز درمانی زنان، فیلادلفیا.


نظر فعلی در روانشناسی: “رسانه های اجتماعی و نگرانی های تصویر بدن: تحقیقات فعلی و جهت گیری های آینده.”


مجله روانشناسی سلامت: “مورد مثبت بودن بدن در رسانه های اجتماعی: چشم اندازهای پیشرفت های فعلی و جهت گیری های آینده.”

مگان جین کراب، نویسنده؛ مدافع بدن مثبت، بریتانیا.

انجمن ملی اختلالات خوردن (NEDA).



© ۲۰۲۲ WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است.




رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/