رفتن به نوشته‌ها

چگونه با کاهش التهاب باروری خود را افزایش دهیم – عزیزم



دستگاه تناسلی زنان توانایی بی نظیری در درمان التهاب دارد. فقط به بازسازی توده ای که در طول چرخه قاعدگی اتفاق می افتد فکر کنید. این سیستم بدنی توانایی قابل توجهی در حذف بقایای بافت و بازگرداندن سریع عملکرد طبیعی دارد.

التهاب حاد طبیعی در واقع جزء مورد نیاز برای ترمیم سلول در دوران تخمک گذاری ، قاعدگی ، لانه گزینی و زایمان است. ولی اضافی التهاب علت اصلی بسیاری از عدم تعادل در بدن شناخته شده است. ممکن است قبلاً در مورد آن فکر نکرده باشید ، اما بسیاری از زنان بدون اطلاع از التهاب بیش از حد تحت تأثیر قرار می گیرند و می تواند بر باروری شما تأثیر جدی بگذارد. بسیاری از اختلالات تولید مثل با التهاب مزمن همراه است ، که می تواند توانایی شما را برای باردار شدن و حفظ یک بارداری سالم به شدت کاهش دهد.

شرایط تولید مثل مرتبط با التهاب مزمن عبارتند از:

  • اندومتر

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

  • بیماری التهابی لگن

  • فیبروم رحم و کیست تخمدان

  • آدنومیوز و سندرم آشرمن

  • یائسگی زودرس (نارسایی زودرس تخمدان)

  • کیفیت پایین اسپرم و تخمک

انجام اقدامات برای کاهش التهاب اضافی ممکن است جزء مهمی در افزایش باروری شما باشد. در سال 1870 ، رودولف ویرچو ، پزشک آلمانی معروف به “پدر آسیب شناسی مدرن” ، اظهار داشت که التهاب با “functio laes’a” یا از دست دادن عملکرد همراه است. علاوه بر افزایش مشکل در بارداری ، بیماریهای جنسی می تواند عوارض PMS مانند دوره ها دردناک (دیسمنوره) ، پریودهای بیش از حد سنگین (منوراژی) یا خونریزی بین دوره ها (منوره).

حتی وقتی با اختلال باروری همراه نباشد ، التهاب مزمن می تواند تخمک گذاری ، تعادل مناسب هورمون ها در بدن شما و پذیرش آندومتر (که به کاشت نیز معروف است) را مختل کند. از پست من آناناس برای بارداری و مهره برزیل برای کاشت.

یک تخمک سالم ، اسپرم سالم و هورمون های متعادل همه برای یک بارداری موفق ضروری هستند ، اما به همان اندازه شرایط رحم و “پذیرش” آن اهمیت دارد. که به عنوان رابطه بذر/خاک شناخته می شود ، تخمک بارور شده باید خود را کاشت. دیواره رحم برای کاشت ، اما التهاب فیبروز مزمن رحم علت شناخته شده شکست کاشت و از دست دادن زودرس است. “

چگونه با کاهش التهاب باروری را افزایش دهیم

غذاهای ضد التهاب بخورید

شامل سبزیجات رنگی ، سبزیجات برگ تیره ، انواع توت ها ، آناناس ، کرفس ، چغندر ، سبزیجات چلیپایی ، ماهی قزل آلا وحشی و ماهی های چرب ، روغن نارگیل ، سبزیجات تخمیر شده و غذاهای پروبیوتیک.

زردچوبه و زنجبیل را اضافه کنید

زردچوبه و زنجبیل در حمایت از مسیرهای ضد التهابی بدن استثنایی هستند. زردچوبه حاوی یک ترکیب فعال به نام کورکومین است که ثابت شده است آنزیم های پیش التهابی را مهار می کند. زنجبیل حاوی ترکیبات ضد التهابی فعال مانند شوگائول ، پارادول و زینگرون است. زنجبیل علاوه بر اینکه به عنوان یک دستگاه گوارش شناخته شده شناخته شده است ، می تواند درد قاعدگی را تسکین داده و مدت و شدت درد را کاهش دهد. این ریشه های تازه رنده شده را به وعده های غذایی ، سوپ ها یا اسموتی های خود اضافه کنید یا آنها را تند کنید تا یک چای ضد التهابی تهیه کنید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *