رفتن به نوشته‌ها

چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

تغذیه سالم کلید زندگی طولانی و عاری از بیماری است. بسیار مهم است که از آنچه در طول روز به بدن خود می دهیم آگاه باشیم. خوردن بسیاری از وعده های غذایی ناسالم ، به ویژه وعده های غذایی چرب و پرچرب ، می تواند بسیار مضر باشد و باعث بسیاری از بیماری ها مانند عفونت شود. در اینجا لیستی از تمام غذاهایی است که باید برای کاهش التهاب در بدن و حفظ عملکرد مفاصل و ماهیچه ها از بشقاب خود بردارید یا به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید.

رژیم ضد التهابی

این غیر معمول نیست که کودک شما سبزی را کنار بشقاب خود بگذارد یا در سطل زباله پشت سر شما بیندازد. اما اگر می خواهید زندگی سالمی داشته باشید ، بدون اینکه در طول هفته چندین بار به بیمارستان بروید ، افزودن مقدار مناسب میوه و سبزیجات به رژیم غذایی شما ضروری است.

رژیم غذایی ضدالتهاب شامل همه آن مواد مغذی است که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها هنگام حذف رادیکال های آزاد از بدن بسیار ضروری هستند. این رادیکال های آزاد تا حد زیادی در افزایش خطر التهاب نقش دارند و باعث ایجاد سایر بیماری های مرتبط می شوند.

در اینجا لیستی از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بالا وجود دارد ،

  • اسفناج
  • چغندر ؛
  • کلم قرمز؛
  • کلم.
  • کنگر فرنگی ؛
  • زغال اخته
  • تمشک
  • انواع توت های گوجی

به شکر نه بگویید

برای ادامه روند افزایش التهاب و احیای سیستم ایمنی بدن ، باید کیلومترها از غذاهای شیرین و فرآوری شده فاصله بگیرید. ممکن است در ابتدا سخت باشد اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

برخی از غذاهایی که ما هر روز مصرف می کنیم یک عامل مهم التهاب هستند که شامل کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، شیرینی ها ، نوشیدنی های نرم و شیرین مصنوعی ، چیزهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره و مارگارین است.

همه این غذاها می توانند به طور چشمگیری افزایش التهاب را در بدن شما افزایش دهند بدون اینکه حتی در مرحله اولیه متوجه شوید!

کالری خوب اضافه کنید

هنگامی که در این مسیر قرار گرفتید ، باید تلاشی آگاهانه انجام دهید تا رژیم غذایی خود را به طور مداوم بررسی کنید که باید حاوی مواد مغذی غنی از مواد مغذی ، سرشار از چربی های سالم و آنتی اکسیدان های زیادی باشد.

برخی از گزینه هایی که می توانید کالری روزانه خود را بدون افزایش بیشتر در خطر التهاب به دست آورید عبارتند از:

  • گوشت قرمز را با منبع غنی از پروتئین مانند ماهی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن ماهی ، باس و ماهی قزل آلا جایگزین کنید. همه این موارد سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که قطعاً می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از خوردن گوشت به شکل هات داگ ، سوسیس و کالباس همبرگری که ترکیب مغذی و مغذی گوشت را تقریباً به هیچ می رساند ، اجتناب کنید و در عوض ، در صورت وجود ، مقدار بیشتری به کلسترول شما اضافه کنید.
  • هر زمان که احساس کردید به جای خوردن یک جعبه کراکر شکر دار یا یک تکه کیک ، اینقدر قند می خورید ، به جای آن یک اسموتی یا یک کاسه سالاد میوه برای خود انتخاب کنید.
  • به جای استفاده از روغن گیاهی معمولی ، گزینه های سالم تری را برای روغن ها مانند روغن زیتون انتخاب کنید. اگر قبلاً این تغییر را انجام نداده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. زیتون نه تنها در مقایسه با روغن گیاهی یک گزینه عالی برای سلامتی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا 9 نیز است که به کاهش التهاب کمک می کند. علاوه بر این ، اگر می خواهید انواع روغن های سالم داشته باشید ، گزینه های دیگری مانند هسته انگور ، تخمه آفتابگردان و روغن آووکادو نیز وجود دارد.

میان وعده های سالم

جای تعجب نیست که ما هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix یک کیسه چیپس یا پاپ کورن خریداری می کنیم و تا زمانی که متوجه نشویم ، دیر شده است و کل بسته جویده شده است. این به کالری اضافی می افزاید و مقدار زیاد سدیم و کربوهیدرات هایی که از طریق آن به بدن شما دفع می شود ، واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین کاری که می توانید در اعتصاب غذا انجام دهید این است که تنقلات را با انواع آجیل مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، بادام زمینی ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره جایگزین کنید و به آن شیرینی اضافه کنید ، همچنین می توانید خشک شده بخورید. انواع توت ها و آناناس. مطمئنا هوس های شما را برآورده می کند و شما را سیر نگه می دارد و از حمله به آن کیسه های چیپس جلوگیری می کند. و فراموش نکنید که آجیل منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است و مواد مغذی بالایی نیز دارد!

گیاهان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

به طور کلی ، با گذشت زمان ما ثبات کارها و نحوه انجام کارها را از دست می دهیم ، به ویژه در عصر مدرن. به همين ترتيب ، نسل قديمي هميشه از تعداد زيادي گياه در غذاهاي خود استفاده مي كردند. به همین دلیل ، غذا نه تنها طعم خوبی داشت ، بلکه به حفظ سلامت آنها نیز کمک کرد.

گیاهان و ادویه جات دیگر به دلیل خواص درمانی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. برای کاهش التهاب در بدن ، طیف وسیعی از ادویه جات ضد التهابی وجود دارد که می توان برای این منظور استفاده کرد ، برخی از آنها شامل فلفل قرمز ، میخک ، زردچوبه ، چای سبز ، رزماری ، زنجبیل و غیره است.

غذاهای غنی از فیبر بخورید

محققان و پزشکان برای کمک به متابولیسم و ​​چنین عملکردهای بدنی ، خوردن غذایی حاوی مقدار نسبتاً بالایی فیبر را توصیه می کنند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنش پذیر C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشان دهنده التهاب است. اگر مقدار ثابت فیبر در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، می تواند تا حد زیادی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برخی از غذاهای غنی از فیبر غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد گندم کامل هستند. لوبیا ، میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، هنگام خوردن غذاهای غنی از فیبر ، باید مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید زیرا می تواند یکی از علائم محرک باشد و همچنین می تواند عوارض جانبی شدیدی را در چنین مواردی ایجاد کند.

منابع:

اسپریتسلر ، ف. ، “6 ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.
فلچر ، ج. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانید” ، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین دسترسی 7 جولای 2020.
“غذاهایی که با التهاب مبارزه می کنند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین دسترسی 6 ژوئیه 2020.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *