رفتن به نوشته‌ها

چه غذاهایی باعث بی خوابی می شوند؟ – دکتر. بینایی خادیمیان


.jpg - چه غذاهایی باعث بی خوابی می شوند؟

چه غذاهایی باعث بی خوابی می شوند؟

برخی از غذاها تأثیر تحریک کننده ای بر بدن دارند ، بر روند سریع و کیفیت خواب تأثیر منفی می گذارند و باعث بی خوابی می شوند. بر اساس مطالعه دانشمندان روسی ، همه غذاهایی که برای صبحانه یا ناهار می خوریم ، عصر مفید نخواهد بود. این واقعیت که برخی غذاها دارای اثر تحریک کننده بر بدن هستند می تواند به مانعی جدی برای خواب تبدیل شود.

پزشکان پنج ماده غذایی را که نباید عصرها قبل از خواب مصرف شوند ، شناسایی کرده اند: غذاهای پرادو یکی از آنها خواهد بود. تحقیقات اخیر دانشمندان استرالیایی نشان داده است که غذاهای تند مرحله خواب عمیق را مختل می کند ، که نقش مهمی در ترمیم مغز در هنگام خواب دارد.

برای جلوگیری از تپش قلب در شب ، پزشکان توصیه می کنند در هنگام شام گریپ فروت نخورید. بادمجان همچنین سرشار از انتقال دهنده های عصبی است که به عنوان تقویت کننده انرژی عمل می کند و باعث خواب ناآرام می شود. خیار در تولید ادرار نقش فعالی دارد و این باعث می شود شب ها خوب نخوابید.

پیشتر گزارش شده بود که دانشمندان معتقدند غذاهایی مانند شکر ، نان سفید و برنج که باعث افزایش قند خون می شوند ، عامل بی خوابی هستند. به گفته کارشناسان ، وقتی قند خون شما به سرعت بالا می رود ، بدن شما با ترشح انسولین واکنش نشان می دهد ، که به نوبه خود قند خون شما را کاهش می دهد و باعث ترشح هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول می شود که می تواند در خواب اختلال ایجاد کند.

برای بهره مندی از رژیم غذایی دکتر رویا خادیمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی بگیرید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *