رفتن به نوشته‌ها

چقدر “بستنی” باید داشته باشیم؟ – دکتر. بینایی خادیمیان


به علاوه کیش 958x600 1 - چه مقدار

چقدر “بستنی” باید داشته باشیم؟

بستنی حاوی مقدار زیادی کالری است و میزان چربی و قند آن کم نیست ، بنابراین باید در خوردن آن به نکات زیر توجه کنید ، هوای گرم ، تعریق زیاد و قند کم ، ما را به خوردن بستنی سوق دهد. یک غذای خوشمزه که در رنگ ها و طعم های متنوع عرضه می شود ، اما س isال این است که آیا می توانیم به اندازه دلخواه بستنی بخوریم؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

شرایط منحصر به فرد هر فرد

به طور کلی میزان مصرف بستنی از فردی به فرد دیگر متفاوت است تا حدی که برای سلامتی مضر نیست و میزان مصرف بستنی در روز بستگی به رژیم غذایی و میزان کالری دریافتی از سایر منابع غذایی دارد.

ارزش غذایی بستنی

بستنی با شیر ، شکر و سایر افزودنی ها تهیه می شود ، بنابراین منبع خوبی از پروتئین ، کلسیم ، ویتامین B12 ، ریبوفلاوین و سایر ریزمغذی ها است. اگر یک فنجان شیر بین 3 تا 150 کالری انرژی برای بدن انسان تأمین کند ، همان مقدار بستنی می تواند دو برابر کالری را تأمین کند.

مناسب برای کودکان و افراد لاغر

بستنی برای کودکان کم وزن یا افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند گزینه مناسبی است ، اما دیگران باید توجه داشته باشند که بستنی پر کالری می تواند باعث چاقی شود. از آنجا که بستنی سرشار از چربی است ، خوردن آن برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، چربی خون بالا و کبد چرب توصیه نمی شود.

برنامه ریزی برای بیماران دیابتی

بیماران دیابتی نباید از بستنی محروم شوند ، اما آنها می توانند با تنظیم دقیق رژیم غذایی خود توسط متخصص تغذیه از خوردن بستنی لذت ببرند.

مصرف بستنی در کودکان

کودکان تا سه سال فاقد آنزیم مسئول متابولیسم چربی هستند که منجر به تولید کلسترول می شود ، بنابراین والدین نباید نگران خوردن بستنی زیاد از کودکان باشند ، اما مراقب باشید بستنی را قبل از غذا نخورید زیرا باعث مهار کودک می شود. اشتها، میل.

مواد افزودنی برای بستنی

کاکائو ، قهوه و شکلات که به مقداری بستنی اضافه می شود ، می تواند بر جذب مواد مغذی تأثیر منفی بگذارد. مواد نگهدارنده و رنگ های موجود در بستنی می توانند بیش فعالی را در کودکان تشدید کنند. بنابراین باید از مصرف بستنی های صنعتی حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده ها کاسته شود.

بعد از خوردن بستنی سردرد ایجاد کنید

یکی از متخصصان تغذیه می گوید: خوردن بستنی بر آزادسازی انتقال دهنده های عصبی تأثیر می گذارد و می تواند رگ های خونی را تنگ یا پهن کند که می تواند باعث سردرد شود. دمای بستنی در ایجاد این سردردها بسیار مثر است ، بنابراین بهتر است افرادی که این مشکل را دارند اجازه دهند بافت بستنی کمی نرم شود و سپس آن را مصرف کنند. »

بستنی و چیدمان غذا

بستنی با شیر و خامه پر چرب تهیه می شود و کالری بالایی دارد ، بنابراین غذای بعدی شما باید به اندازه یک قاشق غذاخوری چربی باشد. همچنین بهتر است افراد بعد از خوردن بستنی میزان شکر را در وعده های غذایی خود کاهش دهند.

برای بهره مندی از رژیم غذایی دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *