رفتن به نوشته‌ها

چرا چربی شکم با وجود ورزش از بین نمی رود؟ – دکتر. بینایی خادیمیان


چرا وزنه زدن به شما در کاهش وزن کمک نمی کند چرا با وجود ورزش چربی شکم از بین نمی رود؟

چرا چربی شکم با وجود ورزش از بین نمی رود؟

این تصور غلطی است که هدف قرار دادن ماهیچه های شکم و انجام تمریناتی با تمرکز بر این ماهیچه ها منجر به از بین رفتن چربی شکم می شود ، در حالی که کارشناسان می گویند از دست دادن چربی شکم نیاز به رژیم منظم چربی سوزی و تمرینات قدرتی برای کل بدن و نه فقط بدن دارد. عضلات شکم

در اینجا برخی از تصورات اشتباه رایج در مورد از دست دادن چربی شکم وجود دارد:

مصرف نوشابه:

مصرف هرگونه نوشابه که باعث نفخ می شود راهی برای افزایش چربی شکم است. به طوری که افرادی که روزانه دو یا چند نوشابه می نوشند ، اندازه کمر آنها 6 برابر بزرگتر از کسانی است که از این نوشیدنی ها اجتناب می کنند.

غذاهای فرآوری شده مصرف کنید:

هرگونه غذای فرآوری شده مانند قندها و چربی های اشباع باید حذف شوند. اگر واقعاً می خواهید وزن کم کنید و چربی شکم را از دست بدهید. غذاهای فرآوری شده حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند که منجر به احتباس مایعات در بدن می شود. همچنین میزان چربی های ترانس در هر وعده باید کمتر از 0.5 گرم باشد در حالی که بسیاری از افراد بیشتر از این مقدار چربی ترانس مصرف می کنند.

نوشیدن الکل:

مصرف الکل به دلیل دارا بودن مقدار زیادی قند ، به خودی خود دور کمر و چاقی را در ناحیه شکم افزایش می دهد.

از ورزش قلبی عروقی خودداری کنید:

این تمرینات باید برای از بین بردن چربی اضافی شکم انجام شود. تمرینات قلبی عروقی یا هوازی در هر تمرین مداوم 15 تا 60 دقیقه طول می کشد که قلب شما را مجبور به کار می کند و گروه های اصلی عضلانی مانند ساق پا ، ران و باسن را درگیر می کند (اگرچه در برخی از تمرینات مانند شنا و اسکی ، تمام ماهیچه های بدن تمرینات قلبی شامل عروق معمولی پیاده روی ، دویدن و دوچرخه سواری است. برای انجام این ورزش ها نیازی به پیوستن به سالن بدنسازی ندارید ، اما گاهی اوقات استفاده از برخی تجهیزات ورزشی انتخاب گسترده تری به شما می دهد. اینها شامل استپرها ، اسکیت ثابت ، پیاده روی ، قایقرانی است و بیشتر.

غفلت از تمرینات قدرتی:

بزرگترین تصور غلط این است که کاردیو مهمتر از تمرینات قدرتی است. با این حال ، تمرینات قدرتی با افزودن ماهیچه ، متابولیسم را افزایش می دهد. هرچه بدن شما عضلانی تر باشد ، کالری بیشتری می سوزانید ، بنابراین تمرینات قدرتی باید مانند کاردیو در اولویت قرار گیرند.

پرهیز کامل از چربی:

رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع نشده ، از جمله آجیل ، آووکادو ، روغن زیتون و ماهی ، برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن مفید است و نباید از تمام چربی ها به طور کامل اجتناب کرد.

استرس مزمن:

این حالت روانی عاملی برای افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی شکمی است ، زیرا در مورد استرس ناشی از ترشح هورمون های کورتیزول و آدرنال ، پرخوری بیشتر اتفاق می افتد.

عفت از جانب مصرف کربوهیدرات ها:

اگر می خواهید چربی شکم یا کل چربی بدن خود را از دست بدهید ، باید گروه کربوهیدراتهای پیچیده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا حجم عضلات افزایش یابد. تقریباً 45 تا 65 درصد کالری شما باید از کربوهیدراتهای سالم تامین شود.

عدم دریافت پروتئین کافی:

غذاهای غنی از پروتئین وزن شما را کنترل کرده و فعالیت هورمون سیری گرلین را حفظ می کند.

محرومیت از خواب:

خواب ضعیف و افزایش وزن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از نظر علمی ثابت شده است که ساعات کمتری از خواب با افزایش سایز کمر ارتباط دارد. کم خوابی میل به غذاهای پرکالری و فرآوری شده را افزایش می دهد و متابولیسم را کاهش می دهد.

از نوشیدن چای سبز خودداری کنید:

اگر برای از بین بردن چربی دور کمر و شکم مشکل دارید ، چای سبز بنوشید. این نوع چای حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که در حین ورزش چربی بیشتری می سوزاند.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *