رفتن به نوشته‌ها

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند – زنان افسانه ای


از آنجا که بسیاری از خوانندگان PRiME یائسه هستند ، این عنوان “چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند” برای شما تکان دهنده نبود. اگر تجربه شما مانند بسیاری از ما است ، شما از قبل می دانید که کاهش و حفظ وزن در این مرحله از زندگی شما به یک “ماموریت غیرممکن” تبدیل شده است. متأسفانه ، به طور کلی ، همه توصیه های موجود در مورد رژیم غذایی و کاهش وزن ، گروه سنی ما را در نظر نمی گیرند.

اجازه دهید من شما را با شخصی که کاملاً متوجه بدن ما در دوران یائسگی است ، دکتر لورا لفکوویتز ، آشنا کنم.

لورا لفکوویتز ، دکتردکتر لورا تقدیر در زنان و زایمان ، روانپزشکی ، داخلی و رادیولوژی. تا زمانی که او در زمینه سرطان شناسی پرتویی آموزش نمی دید و تاثیرات وزن بر سلامت زنان را از نزدیک مشاهده می کرد ، تمرکز خود را از درمان بیماری به معنای سنتی و تمرکز مجدد بر درمان از طریق تغذیه تغییر داد. در آماده سازی برای انتقال شغلی ، لورا در موسسه تغذیه یکپارچه دانشگاه کلمبیا شرکت کرد ، جایی که همه نظریه های مختلف تغذیه ای و درمان های مکمل طب سنتی را مطالعه کرد.

به عبارت دیگر ، دکتر لورا فقط یک متخصص تغذیه نیست و نظریه ای در مورد چگونگی کاهش وزن دارد. او متخصص است. او که متخصص زنان و همسن های ما است ، می داند که چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند. همانطور که او در مصاحبه PRiME خود توضیح داد ، او نیازهای تغذیه ای زنان را از طریق طول عمر یا چرخه نزدیک می کند. مرحله اول مرحله رشد از بدو تولد تا بلوغ است که طی آن بدن رشد می کند و نسبت به هر زمان دیگری در زندگی به کالری بیشتری برای وزن بدن نیاز دارد. بعد بلوغ از طریق باروری فرا می رسد. بدن دیگر در مرحله رشد نیست و به کالری کمتری احتیاج دارد ، اما بدن همچنان نیازهای تغذیه ای نسبتاً قوی دارد زیرا بدن به طور مداوم برای بارداری احتمالی آماده می شود.

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند؟

پس از آن یائسگی ، هر سنی که باشد ، فرا می رسد. بدن تولید استروژن را متوقف می کند و تخمدان ها بسته می شوند زیرا بدن پس از قطع بچه دار شدن به آن نیازی ندارد. با این حال ، همانطور که دکتر لورا توضیح می دهد ، “استروژن به ما احساس خوبی می دهد. ما را زیبا می کند. مغز ما را تیز و پوست ما را زیبا نگه می دارد. در نتیجه ، بدن ما سعی می کند به یکدیگر چنگ بزند.”

در حالی که بدن ما می تواند استروژن بسیار کمی در غدد فوق کلیوی تولید کند ، مکان دیگری که می توانیم آن را تأمین کنیم ، ذخیره چربی های محیطی است. بدن سعی می کند با ذخیره چربی مقداری استروژن حفظ کند. سطح انسولین ما افزایش می یابد تا جایی که بتوانیم بین 5 تا 20 پوند وزن اضافه کنیم. و در حالی که عروق خونی ما شاد هستند ، وقتی به آینه نگاه می کنیم و وزن اضافی را می بینیم ، خیلی خوشحال نیستیم. این پوندهای اضافی برای قلب ما نیز مفید نیستند و برای مفاصل ما سخت هستند.

نحوه شکستن فلات کاهش وزن زنی که پهن ایستاده است

هنگامی که امید به زندگی ما بسیار کوتاه تر بود ، آن کیلوگرم اضافی مشکلی ایجاد نمی کرد ، اما اکنون که بیشتر عمر می کنیم و می خواهیم در دهه 70 و 80 زندگی خود را فعال کنیم ، باید رژیم غذایی خود را تغییر دهیم. بدن ما دیگر کربوهیدرات ها را به خوبی متابولیزه نمی کند. ما واکنش بیش از حد به تولید انسولین و ذخیره چربی داریم. به همین دلیل است که کاهش وزن بسیار مشکل است. ما باید چیزها را رها کنیم و رفتار خود را با سیستم هورمونی خود تطبیق دهیم.

نگاه شما به غذا را تغییر دهید

بنابراین بحث رژیم نیست. رژیم ها در نهایت شکست می خورند. شما باید رابطه خود را با غذا تغییر دهید. حال اگر می خواهید وزن خود را تحت کنترل داشته باشید ، باید غذاهایی بخورید که بدن شما بتواند از عهده آنها برآید.

این بدان معناست که از غذاهایی که انسولین را افزایش می دهند ، استفاده نکنید و در عوض سبزیجات و پروتئین های بدون چربی بخورید. میوه ها به دلیل داشتن قند زیاد باید در حد اعتدال مصرف شوند. شیر و محصولات لبنی نیز مشکل ساز هستند. وقتی رشد ما متوقف شود بدن ما به آن نیاز ندارد. شیر یک هورمون رشد است. بنابراین نوشیدن لاته و موارد دیگر کالری غیر ضروری می افزاید.

همانطور که دکتر لورا هر رژیم غذایی را برای فرد طراحی می کند ، او برخی از کلیات را در مورد اینکه رژیم غذایی شما به چه شکل نیاز دارد ، ارائه کرده است کاهش وزن بعد از یائسگی او توصیه می کند 50 درصد کالری خود را از سبزیجات دریافت کنید مقدار کمی در کربوهیدرات ها نسبت پروتئین های بدون چربی باید تقریباً 25 باشد. چربی های سالم ، مانند روغن زیتون ، آووکادو و غیره باید 15 را تشکیل دهند ، و این برگ را ترک می کند فقط 10 for برای سایر موارد – کربوهیدراتهای دیگر مانند میوه ، غلات کامل ، بلغور جو دوسر ، سیب زمینی ، شیر در قهوه ، کیک تولد و الکل ، که فقط 1 of از آن 10 be است. به عبارت دیگر ، شما نمی توانید نوشیدنی بخورید و وزن خود را کاهش دهید.

رژیم های طولانی مدت یا مدیترانه ای شامل ماهی آزاد ، آجیل و آووکادو است.  چربی های سالم

کاهش وزن بعد از یائسگی با قبل متفاوت است

شمارش کالری اتلاف وقت زیادی است. این کار نمی کند. کالری کالری نیست. لازم است که یه چیزی بخوری قطعه زمین یکی از غذاهایی که کالری کمی دارند و از نظر تغذیه ای زیاد هستند ، سبزیجات هستند.

دکتر لورا در پاسخ به این س ifال که آیا رژیم یویو متابولیسم را کند می کند ، بله ، اما این اجتناب ناپذیر نبود. با این حال ، باید به خاطر داشته باشیم که بدن برای زنده ماندن به صورت ژنتیکی وصل شده است. بدن شما اهمیتی نمی دهد که با شلوار جین خوب به نظر برسید. کاهش وزن او را می ترساند.

شما کالری خود را به 400 یا 500 کاهش دادید و بدن شما تصور می کند که عصر یخبندان وجود دارد که در آن نور خورشید وجود ندارد و بنابراین هیچ غذایی در دسترس نیست و صرفه جویی در انرژی بهتر بود. برای ایجاد موها و ناخن های زیبا انرژی لازم نیست. بر تشکیل سلولهای خونی ، ضربان قلب و تنفس متمرکز خواهد بود. کاهش کالری بدن هر از گاهی خوب است ، اما بدن بارها و بارها می گوید: “من نمی دانم عصر یخبندان بعدی کی فرا می رسد ، بنابراین بهتر است ذخیره را شروع کنم.”

یکی دیگر از دلایلی که زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند ، دلیل ما است نکته خاص ، و بدن با آن سازگار می شود. بالاترین نقطه وزن شما هر چه باشد ، بدن شما فکر می کند این بهترین وزن است. به یاد داشته باشید که زمان یخبندان بعدی چه زمانی فرا می رسد. هورمون ها برعلیه شما عمل می کنند تا به وزن بالاتر برگردید. به عنوان مثال ، شما 125 وزن دارید و وزن شما بالا می رود – به 135 می رسد. شما رژیم می گیرید ، دوباره به 125 می رسید ، اما بدن شما می گوید: “چرا به 125 رسیدید؟ مثل 135.” سال آینده ، ژن ها و هورمون های شما با شما مبارزه می کنند در حالی که آنها سعی می کنند وزن 135 خود را دوباره به دست آورند.اما دکتر لورا می گوید این ناامید کننده نیست.

کاهش وزن پس از 50 برای زنان اگر می توانید بدن خود را به طور منظم با مقدار زیادی سبزیجات و پروتئین بدون چربی تغذیه کنید ، می توانید این هورمون ها را آرام کرده و متابولیسم خود را دوباره به عملکرد مناسب بازگردانید. به دلیل افزایش سن و از دست دادن توده عضلانی ، مانند گذشته نخواهد بود ، اما می تواند به درستی عمل کند. رژیم غذایی شدید همچنین توده عضلانی را کاهش می دهد و باعث می شود چربی کمتری بسوزانید ، بنابراین اگر روی ساخت آن عضله کار نکنید ، متابولیسم شما دوباره افزایش نمی یابد.

در حین خواندن این مقاله ، ممکن است کمی ناامید شوید ، مگر اینکه بتوانید از عهده دکتر لورا برآیید که با شما در رژیم غذایی خود کار کند و شما را پاسخگو نگه دارد. به همین دلیل Prime Women PLATE ، همراه با سایر متخصصان زنان و زایمان ، توسط دکتر کاترین والدروپ ، برای کمک به کاهش وزن زنان یائسه توسعه داده شد. در حالی که بسیاری از دستورالعمل ها همانهایی است که توسط دکتر لورا پیشنهاد شده است ، ما معتقدیم کنترل بخش می تواند به شما این امکان را بدهد که تقریباً از همه غذاها و شراب ها در حد اعتدال لذت ببرید.

دلیل اینکه زنان یائسه قادر به کاهش وزن نیستند یک چیز نیست ، اما با تغییر شیوه غذا خوردن ، ورزش بیشتر و صبوری ، می توانیم وزن سالم خود را حفظ کنیم.

موارد زیر را بخوانید:

در تابستان امسال برای کاهش وزن تلاش می کنید؟

با استفاده از BMI تعیین کنید که وزن مناسبی دارید یا خیر

کلید کاهش وزن و طول عمر

چرا زنان یائسه نمی توانند وزن خود را کاهش دهند؟

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (به صورت رایگان!) و ما هر هفته مقالاتی از این قبیل را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *