رفتن به نوشته‌ها

چرا اراده بیشتر پاسخگوی مبارزه با هوس های غذایی نیست


بسیاری از زنانی که در دهه 60 و بعد از آن با آنها کار می کنم ، ناامید هستند زیرا پس از چندین دهه رژیم گرفتن و تلاش برای یافتن غذا ، هنوز با هوس غذایی دست و پنجه نرم می کنند.

شاید این تو هستی؟

شما فکر می کنید که اگر می توانید خودکنترلی ، نظم و اراده بیشتری داشته باشید ، چوب هویج را در جاده صخره ای می چینید و پزشک از تعداد کلسترول شما استقبال می کند.

این باور که اراده پاسخ به هوس های غذایی است ، با تجربه شخصی تشدید می شود.

ممکن است فصلی داشته باشید که بتوانید اراده آهنین خود را روی غذا اعمال کنید و به نتایج مورد نظر خود برسید. اما به نوعی ، این فصل از زندگی متفاوت است ، و به نظر نمی رسد که به رویای تب سبک زندگی بازگردید.

اما حقیقت این است که اراده برای همیشه دوام نمی آورد. و این امر به ویژه هنگامی صادق است که زندگی بر تنش های دیگر تأثیر می گذارد … مانند ، نمی دانم … می گویند ، یک بیماری همه گیر جهانی؟

متأسفانه ، مواردی که سعی می کنید غذا خوردن خود را کنترل کنید ، مانند رژیم گرفتن ، می تواند هوس غذایی شما را به سرعت بالا ببرد.

اکثر رژیم های غذایی را می توان به لیست “غذاهای خوب” و “غذاهای بد” تقلیل داد.

به خصوص هنگامی که رژیم غذایی خود را در سنین پایین شروع می کنید ، یا اگر سال ها رژیم متناوب داشته اید ، لیستی از غذاهای بد می تواند احساس محدودیت و محرومیت را در شما ایجاد کند و بر اشتیاق شما برای آن غذاها بیفزاید.

علاوه بر این ، دسته بندی آشکار غذاها در ذهن ما منجر به “تفکر همه یا هیچ” می شود که در آن فکر می کنید اگر از مقدار کمی از منوی “بد” لذت ببرید ، آن را به هم ریخته اید … شما را مجبور می کند که کاملاً تسلیم شوید یا توجیه بزرگتر

هورمون استرس کورتیزول – یک هورمون مبارزه ، پرواز یا یخ زدگی – می تواند هوس غذایی کند که من آن را “هیولا کیک” یا “شیطان روی شانه شما” می نامم. در پست اخیر وبلاگ من با عنوان چگونه می توان هوس ها را شکست داد ، می توانید در مورد نحوه افزایش سطح کورتیزول و تأثیر آن بر میل به غذا بیشتر بیاموزید.

هورمون گرلین گرلین هرچه بیشتر از آخرین وعده غذایی خود فاصله بگیرید در بدن تجمع می یابد. اگر بین وعده های غذایی طولانی مدت منتظر بمانید ، گرلین اشتها و هوس غذایی را به مغز شما نشان می دهد.

نتیجه این است که قدرت اراده به تنهایی نمی تواند با این هورمون های قدرتمند هنگامی که هوس غذا می کنند ، مبارزه کند.

یکی دیگر از دشمنان قدرتمند اراده استفاده از غذا برای مقابله با احساسات است. خوردن بی حوصله ، خوردن استرس زا و خوردن بسیار خسته یک وجه مشترک دارند: استفاده از غذا برای بی حس کردن احساسات ناراحت کننده.

از آنجا که غذا (به ویژه هنگامی که “غذای ممنوعه” است) بسیاری از مسیرها را در ذهن و بدن شما فعال می کند که به شما احساس خوب و مفید می دهد ، باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

از بین بردن اشتیاق شما برای ذرت بو داده کم کالری با پیاده روی یا دوش کار نمی کند زیرا این فعالیت ها مغز را به همان شیوه ای که احساس می کنید از غذا راضی هستید تحریک نمی کند.

پاسخ به خوردن احساسی این است که خودکنترلی بیشتری نداشته باشید یا پیاده روی نکنید. پاسخ این است که استفاده از * هر چیزی را برای بی حس کردن احساسات خود متوقف کنید – و در واقع آنها را احساس کنید.

احساسات زودگذر است. اگر آنها را احساس می کنید و تکنیک های مراقبت از خود را تمرین می کنید ، در نهایت تسلیم می شوند و به راه خود ادامه می دهند. (اگر می خواهید نمونه هایی از این تکنیک های مراقبت از خود را بخوانید ، داستان میشل را بررسی کنید.)

احساس احساسات شما به این معنی است که مجبور نیستید آنها را بخورید.

حالا که فهمیدید هوس غذا از کجا می آید ، بگذارید بهترین نکات خود را برای رهایی از هوس غذایی بدون اراده ارائه کنم.

  1. به طور منظم غذا بخورید – انتظار زیاد بین وعده های غذایی باعث افزایش استرس و افزایش هورمون های اشتها می شود و به احتمال زیاد به جای سالاد برای شام یک کیک کوچک می خورید.
  2. به کلمات مخرب در ذهن یا گفته های خود مانند “شکست” ، “ضربه زدن” ، “باید” توجه کنید-این کلمات نشانه هایی از تفکر همه یا هیچ هستند که باعث می شود پیشرفت مداوم در جهت اهداف شما دشوار شود.
  3. اگر متوجه شدید که از غذا برای تقویت احساسات خود استفاده می کنید ، برای درمان ریشه های احساسی مشکل خود کمک بگیرید. می توانید راهنمای رایگان من را برای کمک به کنترل هوس قند شروع کنید.
  4. به زمان هایی در زندگی خود فکر کنید که به دست آوردن اراده آسان بود. به این فکر کنید که آن زمان چه چیزی متفاوت بود.
  5. اغلب اوقات ، استرس و مسائل مربوط به خواب علت اصلی ولع مصرف غذا هستند و با تمرکز بر حمایت از آن بخش های زندگی (یا سایر زمینه هایی که هنگام فکر کردن کشف می کنید!) ممکن است در نهایت خود را با اراده بیشتری پیدا کنید.

هوس چه غذاهایی می کنید؟ برای از بین بردن هوس غذایی چه راهکارهایی را امتحان کرده اید؟ آیا آنها برای شما کار کردند؟ چرا و چرا که نه؟