رفتن به نوشته‌ها

پیشرفت در زمستان با هاشیموتو


اگر مرا می شناسید ، می دانید که در زمستان معمولاً حداقل سه کت دارم. وقتی حال و هوای اطرافیانم خوب است واقعاً سرد می شوم. ورزش در فضای باز در این زمان از سال برای من سخت است و من به تجهیزات گرم اضافی تخصصی زیادی نیاز دارم ، مانند چکمه های اسکی گرم ، دستکش های شنا ، و لباس های زیر بلند و راحت (حتی وقتی سرد نیست).

اما من خودم را خوب می شناسم و بیش از 20 سال است که از هاشیموتو استفاده کرده ام ، همچنین می دانم که چگونه با تغییرات آب و هوای زمستان برخورد کنم.

در حالی که برخی از افراد سرمای هوا را که نشان دهنده تغییر فصل است دوست دارند ، اما اگر مبتلا به کم کاری تیروئید هاشیموتو هستید ، ممکن است از زمستان و هوای سرد بترسید.

متأسفانه ، زمستان ستارگان را به طور کامل برای تشدید بسیاری از علائم شایع بیماری هاشیموتو قرار می دهد و شما ممکن است یکی از آنهایی باشید که زمان برای تنظیم داروهای تیروئید خود پیدا کرده اید.

اما تغییرات دیگری نیز وجود دارد که می توانید به آنها کمک کنید.

مشکل از زمستان نیست. اما اگر به بسیاری از مسائل بهداشتی که می توانند بیماری هاشیموتو را تشدید کنند فکر کنید ، زمستان برای کسانی که مشکلات سلامتی تیروئید دارند ، زمان واضح مبارزه است.

تنظیم دمای هاشیموتو

هاشیموتو یک اختلال خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی به غده تیروئید واقع در گردن حمله می کند. این می تواند غده تیروئید را از بین ببرد و به آن اجازه عملکرد ندهد.

دلیل این مشکل این است که این غده برای برخی از عملکردهای بسیار اساسی بدن ضروری است.

یکی از بهترین عملکردهای غده تیروئید تنظیم دمای بدن است.

ممکن است کار چندانی به نظر نرسد ، اما به خاطر داشته باشید که دمای داخلی بدن با وجود تغییرات خارجی ، به طرز شگفت انگیزی ثابت می ماند.

ما تمایل داریم که دمای طبیعی بدن را 98.6 درجه در نظر بگیریم. اما دقیق تر می توان گفت که بدن همه در دمای کمی متفاوت عمل می کند.

و در حقیقت ، یک مطالعه اخیر نشان داد که میانگین مدرن کمی کمتر به 97.5 درجه تغییر کرده است.

اما نکته این است که تغییرات شگفت انگیزی در دمای بدن شما وجود دارد. این یک تشکر بزرگ از غده تیروئید است.

غده تیروئید چگونه دما و انرژی را تنظیم می کند؟

وقتی به دمای بدن ما نگاه می کنید ، در واقع به آنچه دمای پایه بدن (BBT) می گویند ، یعنی دمای زمانی که بدن شما در حالت استراحت است ، فکر می کنید. این می تواند افزایش یابد اما نباید زیاد کاهش یابد.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که بدن خود را در حالت عادی نگه دارید ، دمای طبیعی بدن فقط به این معناست که هیچ چیزی را تغییر ندهید ، اما در واقع سمفونی تعدیل جزئی مداوم است.

این تنظیمات با تنظیم متابولیسم یا استفاده از انرژی در بدن انجام می شود.

هورمونهایی که توسط غده تیروئید تولید و آزاد می شوند منجر به استفاده از مولکولی به نام ATP (آدنوزین تری فسفات) می شود که سوختی است که در داخل سلولها یافت می شود.

غذا منبع اصلی ساختمان ATP است. شما می توانید مقدار زیادی ATP داشته باشید ، اما اگر هورمونهای تیروئید شما استفاده از ATP را برای تولید گرما به طور دقیق تحریک نکنند ، ما احساس سرما می کنیم ، به ویژه در دست و پا.

در واقع سردی دست و پا از جمله اولین علائم کم کاری تیروئید است که افراد متوجه آن می شوند. این می تواند در تمام طول سال اتفاق بیفتد ، اما قطعاً می تواند به یک مشکل بزرگتر در ماه های سرد تبدیل شود.

ارتباط غده تیروئید با قلب و عروق خونی

شواهدی وجود دارد که هورمونهای تیروئید همچنین می توانند میزان گسترش عروق خونی را تنظیم کنند ، که می تواند منجر به از دست دادن گرما در جاهای دیگر شود.

این اساساً به معنای راه ثانویه برای کسانی است که اختلال عملکرد تیروئید دارند تا تنظیم حرارتی را افزایش دهند.

زمستان علائم هاشیموتو را بدتر می کند

افسردگی و استرس

یکی دیگر از علائم رایج بیماری هاشیموتو افسردگی است که می تواند با زمستان از جهات مختلف و به دلایل مختلف تشدید شود. ممکن است در تعطیلات انتظارات زیادی داشته باشید ، اما این بدان معنا نیست که زمان راحتی برای همه است.

تعطیلات به دلیل مسائل مالی ، مسائل خانوادگی ، انتظارات ، مسافرت و موارد دیگر می تواند زمان بسیار استرس زایی باشد.

برای بدتر شدن اوضاع ، استرس منجر به التهاب در بدن می شود. التهاب می تواند منجر به شعله ور شدن علائم هاشیموتو شود.

وقتی غدد فوق کلیوی در اثر استرس تحریک می شوند ، بدن بیشتر انرژی خود را برای مقابله با این استرس متمرکز می کند. عملکردهای بدن مانند عملکرد تیروئید را می توان در این مدت بر روی مشعل قرار داد.

در واقع ، اختلال عملکرد غدد فوق کلیوی می تواند منجر به التهاب در سراسر اندام شود که بیماری تیروئید را تشدید می کند.

استرس همچنین مواد مغذی ذخیره شده ما را از بین می برد و منجر به کمبود مواد مغذی می شود.

افسردگی زمانی بدتر می شود که فرصتی برای دریافت دوز ویتامین Sunshine خود دریافت نکنید. بیرون بودن به تنهایی استرس را از بین می برد ، اما همچنین عاملی برای تابش آفتاب و منبع عالی ویتامین D است.

افسردگی یکی از علائم شناخته شده کمبود ویتامین D است و این کمبود در بیماران هاشیموتو بسیار شایع است.

بودن در خانه در هنگام سرما و برف می تواند به این معنا باشد که شما همان فرصت هایی را ندارید که در ماه های گرم به آن عادت کرده اید. عدم ورزش می تواند یکی دیگر از عوامل افسردگی باشد.

ورزش همچنین به متابولیسم کمک می کند که ممکن است به دلیل کندی تیروئید از قبل کند شده باشد.

خشکی پوست و هورمون های تیروئید

به نظر می رسد بدون شنیدن شکایت تعدادی از مردم از خشکی و خارش پوست نمی توانید وارد زمستان شوید.

با رطوبت کم ، عجیب نیست که آنها بسیار محبوب هستند. اما وقتی کم کاری تیروئید دارید ، ممکن است شایع تر باشد.

در واقع ، یک مطالعه نشان داد که 100٪ افراد مبتلا به کم کاری تیروئید به نوعی خشکی پوست داشتند.

هورمون تیروئید تری یدوتیرونین (T3) رشد سلول ها را در لایه بسیار بیرونی پوست به نام کراتینوسیت ها تحریک می کند.

سطوح پایین T3 ، مانند کم کاری تیروئید ، می تواند به این معنی باشد که سلول های جدید پوست اغلب جایگزین سلول های قدیمی نمی شوند. بنابراین ، پوست خشک و خشن.

افزودن شرایط خشک خارجی باعث تشدید خشکی پوست می شود.

خطر سرماخوردگی و آنفولانزا با بیماری هاشیموتو

در مورد اینکه آیا هاشیموتو شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می دهد ، سردرگمی وجود دارد.

برخی از علائم ویروس ها می توانند علائم رایج بیماری هاشیموتو مانند خستگی و لرز را تقلید کنند که در هنگام ابتلا به ویروس تشخیص را دشوار می کند.

یکی از این ایده ها این است که وقتی سیستم دفاعی بدن شما در حال آماده باش برای بیماری خود ایمنی است ، بهتر است برای مقابله با ویروس هایی که در معرض آن قرار گرفته اید ، آماده شوید.

دیدگاه دیگر این است که سیستم ایمنی که همیشه “روشن” است نیز قادر به مقابله با آن نیست ، که شما را بیشتر آسیب پذیر می کند.

من از طریق تجربیات خودم و تجربیات مشتریانم ، دومی را درست می دانم.

بله ، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه آماده باشد ، اما این بدان معنا نیست که مانند سایر افرادی که بیماری هاشیموتو یا اختلال خود ایمنی دیگر ندارند ، مجهز است.

به عنوان مثال ، هاشیموتو می تواند مواد مغذی ضروری برای سیستم ایمنی بدن مانند روی ، ویتامین D (همانطور که قبلاً اشاره کردم) و منیزیم را بسیار کم کند.

همچنین ، اگر مبتلا به هاشیموتو هستید ، ممکن است قبلاً درک کرده باشید که می تواند بر میزان خوب خوابیدن شما تأثیر بگذارد. هنگام خواب ، بدن ما انرژی می گیرد و استرس را از بین می برد و مهمات بیشتری در برابر ویروس ها به ما می دهد.

حل مشکلات زمستانی هاشیموتو

اکنون که درک بهتری از تاثیر ماه های سرد زمستانی بر سلامت تیروئید دارید. اما در مورد آن چه می کنید؟

درمان تیروئید

اگر الگویی از علائم هاشیموتو دارید که در زمستان بدتر می شود ، همیشه می توانید در مورد تنظیم داروهای تیروئید خود با یک متخصص غدد درون ریز یا سایر پزشکان مراقبت های اولیه صحبت کنید.

هنگام مصرف داروها حتی در فصل زمستان علائمی مانند سرد شدن دست و پا بهتر است.

بدیهی است ، اگر به دلیل آب و هوا لباس سبک می پوشید ، انتظار نداشته باشید که در برابر سرما مصون باشید. اما سرد شدن انگشتان دست و پا حتی در زمانی که در خانه ای سرگرم کننده هستید موضوع دیگری است و ممکن است زمان کمی تغییر باشد.

پاسخ در تغذیه و شیوه زندگی

زنده ماندن و پیشرفت در زمستان لزوماً به معنای تغییرات بزرگ نیست. تعدادی از تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی وجود دارد که می تواند تأثیر بسزایی در سلامت زمستانی شما داشته باشد ، حتی با استفاده از هاشیموتو.

ویتامین دی

از آنجا که ممکن است در زمستان زیاد بیرون نروید ، زیرا به هر حال ممکن است خورشید دور نباشد و چون شما و هاشیموتو از قبل مستعد کمبود مواد مغذی هستید ، باید مزایای ویتامین D را در نظر بگیرید.

بله ، این ممکن است به معنای مصرف روزانه مکمل D باشد ، اما ویتامین های موجود در غذای خود را فراموش نکنید.

برخی از غذاهای غنی از ویتامین D عبارتند از:

  • قارچ ، به ویژه شیتاکه
  • ماهی (ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن)
  • روغن کبد ماهی (مایع یا کپسول)
  • تخم مرغ

ترفند ویتامین D این است که این ویتامین محلول در چربی است. این بدان معناست که در صورت مکمل ، باید آن را با چربی مصرف کنید. (این یک نگرانی غذایی نیست ، زیرا متوجه خواهید شد که همه غذاهای فوق در واقع حاوی چربی هستند ، به جز قارچ ها ، که می توانید آنها را با کره یا روغن بپزید.)

اما ویتامین های محلول در چربی به خوبی در بدن ما ذخیره می شوند تا زمانی که به آنها نیاز داشته باشیم ، بنابراین مکمل ها نیازی به جدا کردن یا انتشار در طول زمان ندارند. ذخایر ویتامین D ما معمولاً در ماه اکتبر (پس از خیس شدن در آفتاب تابستان) بیشترین و در ماه مارس (پس از گیر افتادن در تمام زمستان) کمترین میزان را دارد.

اگر آمادگی شروع به طبخ غذاهای آسان و سالم هاشیموتو را دارید که از سلامت شما حمایت می کنند و کام شما را در ماه های پاییز و زمستان لذت می برند ، ممکن است بخواهید برنامه غذای پاییزی هاشیموتو یا برنامه غذای زمستانی دو هفته ای هاشیموتو را بررسی کنید.

هر کدام دارای دستور العمل های خاص و راهنمای برنامه غذایی با غذاهای فراوان برای گرم کردن ، آسیاب کردن و حفظ انرژی هستند تا به شما در تغییر فصل و حفظ بدن و روحیه شما کمک کند!

آب دوست شماست

هیدراته ماندن می تواند برای تعدادی از مشکلات در ماه های سردتر معجزه کند. نوشیدن مقدار زیادی آب به خشک ماندن پوست کمک می کند ، مواد مغذی را به داخل سلول ها منتقل می کند ، به هضم غذا کمک می کند و التهاب را کاهش می دهد.

به خاطر سپردن یا ایجاد انگیزه برای نوشیدن آب هنگام سرد بودن کار دشواری است.

وقتی داغ هستیم ، بلعیدن آب منطقی نیست. اما یک لیوان سرد آب ممکن است وقتی سرد است جذابیت کمتری به نظر برسد.

چای داغ گیاهی به همان اندازه مرطوب کننده است. یا افزودن آب لیمو ، لیمو ، پرتقال یا گریپ فروت می تواند طعم مورد علاقه شما را افزایش دهد.

خواب و استرس

خواب و استرس (یا در واقع کاهش استرس) دست به دست هم داده و یک یا دو ضربه به علائم زمستانی هاشیموتو وارد می کند.

این ممکن است به این معنی باشد که باید جلسه بینینگ Netflix خود را قطع کنید تا 8 ساعت بخوابید (یا هدف شما از خواب چیست). اما وقتی به سیستم ایمنی خود زمان بیشتری می دهید تا دوباره فعال شود ، ارزشش را دارد.

استرس دشوار است زیرا شما همیشه نمی توانید عوامل استرس زا را در زندگی خود حذف یا حتی کاهش دهید. اما ممکن است تا حدودی بر نحوه مدیریت این استرس کنترل داشته باشید.

فقط شما می دانید که برای مدیریت استرس چه کار می کند ، اما برای برخی از افراد این به معنای مدیتیشن ، یوگا ، ورزش ، پیاده روی ، درمان ، روزنامه نگاری ، سرگرمی (مانند هنر ، معماها یا آشپزی) یا حتی رنگ آمیزی کتاب است.

هر کجا که از استرس رهایی پیدا کردید ، این می تواند به بهبود خواب کمک کند. خواب قوی به کاهش استرس کمک می کند. وقتی کار می کند سیستم خوبی است. (نه خیلی زیاد وقتی اینطور نیست.)

پیشرفت در زمستان با هاشیموتو

در زمستان چیزهای زیادی برای انتظار وجود دارد ، خواه با خانواده و دوستان ، مسافرت ، جشن تعطیلات ، بازی در برف یا استراحت با یک فنجان چای.

شما مجبور نیستید اجازه دهید علائم بدتر شدن هاشیموتو مانع آن لحظات فوق العاده زندگی شود. اما ممکن است کمی تنظیمات لازم باشد تا بتوانید از خود لذت ببرید.

نور آفتاب ، ورزش ، کاهش استرس ، هیدراته ماندن ، خواب کافی ، ویتامین D و شاید صحبت با پزشک در مورد تغییر در داروهای خود همه می توانند به گرم ترین سرگرمی فصل حتی در مورد هاشیموتو کمک کنند.

اما یک لوسیون کوچک نیز به کسی آسیب نمی رساند.

آیا بدنبال حمایت تیروئید اضافی هستید؟

اگر می خواهید از نظر سلامت تیروئید و سلامت عمومی بیشتر حمایت کنید ، برنامه 30 روزه تغذیه و تغذیه هاشیموتو را بررسی کنید.

این یک برنامه سبک زندگی آنلاین است که راه حل های ملموس و واقع بینانه ای را برای بهبود سلامت هاشیموتو و سلامت کلی شما ارائه می دهد.

اگر به دنبال توجه شخصی به تیروئید خود هستید ، یک برنامه و وکیل تیروئید پیدا کنید که بتواند ابزارها و منابعی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید دوباره بهترین حالت خود را احساس کنید.

من برنامه 4 ماهه بزرگسالان پیشرفته را برای کسانی که مشکلات احتمالی سلامت تیروئید دارند توصیه می کنم.

کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا سلامت تیروئید خود را افزایش داده و بهترین زندگی را داشته باشید. امیدوارم فارغ از تشخیص و برنامه درمانی خود ، تغییرات تغذیه و شیوه زندگی را نیز جزء برنامه خود قرار دهید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *