پیرترین زن جهان چه خواهد خورد؟



به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سلامت، داشتن عمر طولانی همراه با سلامتی نزدیک یکی از آرزوهای همیشگی انسان است. به نظر می رسد یکی از راهبه های کاتولیک مسن (معروف به خواهر آندره) زمانی که ۱۱۸ ساله شد به این آرزو رسید. این راهبه سالخورده اخیرا به عنوان مسن ترین و مسن ترین انسان روی زمین شناخته شد.

در مصاحبه های مختلف از خواهر آندره در مورد راز استقامت شگفت انگیز او سؤال شد. اگرچه او گزارش دقیقی از رژیم غذایی روزانه خود ارائه نکرد، اما به نظر می رسد عادات غذایی سالم در تولد ۱۱۸ سالگی او نقش داشته است.

۱. یک گروه یا گروه غذا خوردن

یکی از ویژگی‌های متمایز زندگی مذهبی کاتولیک، زندگی اجتماعی است که معمولاً شامل عشایر است. بنابراین، یکی از رازهای استقامت ۱۱۸ ساله آندره، غذا خوردن با هم است. تاکنون علم درباره فواید غذا خوردن با خانواده و دوستان صحبت کرده است.

به عنوان مثال، محققان دانشگاه آکسفورد دریافته اند که هر چه مردم بیشتر غذا بخورند، شادتر و رضایت بیشتری از زندگی دارند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ توسط ژورنال آموزش و رفتار تغذیه نشان داد که خوردن گروهی با رژیم غذایی سالم تر همراه است. علاوه بر این، غذا خوردن گروهی یکی از اصول اساسی رژیم غذایی مدیترانه ای است. یکی از ویژگی های متمایز رژیم مدیترانه ای این است که سلامت میکروبیوم روده را بهبود می بخشد، خستگی را کاهش می دهد و سلامت کلی را ارتقا می دهد.

۲. شکلات تلخ مصرف کنید

یکی از غذاهای مورد علاقه خواهر آندره، شکلات تلخ است. علم همچنین ثابت کرده است که شکلات تلخ با کیفیت بالا با درصد بالایی احساسات را تقویت کرده و استرس را از بین می برد. احساس آرامش و شادی بیشتر با طول عمر همراه است. مطالعات علمی در این زمینه نشان می دهد افرادی که بیماری قلبی بهتری دارند ۳۵ درصد کمتر از سایرین در مدت ۵ سال جان خود را از دست می دهند.

۳. انتخاب غذاهای آنتی اکسیدان

خواهر آندره غذاهای آنتی اکسیدانی زیادی را در رژیم غذایی خود گنجانده است. انگور و شکلات جزو غذاهای مورد علاقه او هستند، در حالی که هر دو جزو بهترین غذاهای آنتی اکسیدانی هستند. رسوراترول موجود در انگور می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد، کلسترول بد یا LDL را کاهش دهد و از لخته شدن خون جلوگیری کند. مصرف منظم شکلات تلخ با کیفیت و خالص می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

میوه های آنتی اکسیدانی مانند مرکبات و انواع توت ها، سبزیجاتی مانند سبزیجات برگ سبز، پروتئین موجود در گیاهان مانند آجیل و دانه های خام و غیره حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند. ترکیبی از آنتی اکسیدان ها به طور موثر بیماری های چشمی را در سراسر بدن کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد.