رفتن به نوشته‌ها

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟


پوکی استخوان یکی از بیماری هایی است که امروزه بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. در این مقاله می خواهیم شما را به طور کامل با این بیماری آشنا کنیم. پس به ما بپیوندید.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه چیزی باعث پوکی استخوان می شود؟

  • افزایش سن
  • ژنتیک
  • سوء مصرف الکل و دخانیات ؛
  • عدم فعالیت بدنی کافی
  • کمبود مواد معدنی مانند کلسیم.
  • بیماریهای مختلف مانند دیابت ، پرکاری تیروئید ، هیپوگنادیسم و ​​غیره ؛
  • استفاده طولانی مدت از داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها.

علائم پوکی استخوان چیست؟

متاسفانه پوکی استخوان یک بیماری کاملاً خاموش است. وقتی می توانید پوکی استخوان را تشخیص دهید ، راه دیگری برای جلوگیری از آن وجود ندارد. پوکی استخوان باعث کاهش شدید قدرت استخوان می شود. پوکی استخوان با شکستگی های حاد رخ می دهد. افراد مبتلا به این عارضه دچار شکستگی های استرس بسیار جزئی می شوند ، مانند عطسه ، خم شدن و بلند کردن. این به پوکی استخوان یا پوکی استخوان اشاره دارد.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه کسی بیش از دیگران مریض می شود؟

پوکی استخوان در زنان قبل از یائسگی شایع تر است. به همین دلیل زنان یائسه باید مراقب سلامت استخوان های خود باشند. در این مدت ، سطح استروژن آنها به طور چشمگیری کاهش می یابد. در این سن ، پوکی استخوان بیشتر در زنانی که شکستگی لگن دارند دیده می شود. اگر از BMD در این سن استفاده کنیم ، خواهیم دید که زنان در این سن کاهش شدید توده استخوانی در استخوان ران ، لگن و گردن خواهند داشت.

از سوی دیگر ، پوکی استخوان با مصرف و جذب کلسیم ارتباط مستقیم دارد. این بدان معنی است که اگر فردی کلسیم کافی دریافت نکند یا بدن کلسیم کافی را جذب نکند ، فرد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار می گیرد. کلسیم در رقابت با فسفر جذب می شود. این بدان معنی است که وقتی فسفر در بدن شما وجود دارد ، از جذب کلسیم جلوگیری می کند. همه نوشابه ها حاوی مقدار زیادی فسفر هستند. بنابراین ، با مصرف فسفر ، جذب کلسیم برای مدت طولانی مختل می شود. بنابراین ، افرادی که به الکل معتاد هستند بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

درمان پوکی استخوان

متأسفانه هیچ درمانی برای پوکی استخوان وجود ندارد. با این حال ، می توان از بیماری پیشگیری و کند کرد. زنان قبل از یائسگی باید تحت نظر جراح ارتوپد باشند. از سوی دیگر ، بهتر است مصرف نوشابه های گازدار حاوی فسفر ، از جمله نوشابه را کاهش دهید. گنجاندن محصولات لبنی در رژیم غذایی روزانه می تواند تا حد زیادی به تاخیر انداختن پوکی استخوان کمک کند. به گفته پزشکان ، هر فرد باید بین یک تا دو فنجان شیر در روز مصرف کند. به یاد داشته باشید که کلسیم به تنهایی برای سلامتی کافی نیست. همچنین باید به اندازه کافی منیزیم و ویتامین D دریافت کنید تا 85 تا 90 درصد کلسیم استخوان ها را جذب کند. بهترین گزینه برای این کار خوردن شیر غنی شده با ویتامین D است.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد پیشگیری از پوکی استخوان چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *