رفتن به نوشته‌ها

پرخوری عصبی چیست؟


پرخوری و داروهای خانگی برای پرخوری عصبی:
پزشک نیازهای جسمی و روحی فرد را در نظر می گیرد. درمان ممکن است شامل مشاوره و دارو باشد.

درمان های پزشکی
مواد مخدر
داروی ضد افسردگی فلوکستین (Prozac) توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان پرخوری عصبی تأیید شده است. بعضی اوقات پزشکان داروهای ضد افسردگی یا انواع دیگر داروها را تجویز می کنند. بستری شدن اغلب اتفاق نمی افتد. اما در موارد شدید پرخوری ، ممکن است فرد برای مدت کوتاهی در بیمارستان تحت درمان قرار گیرد. بیشتر اختلالات خوردن شامل درمان سرپایی است.

روان درمانی
درمان شناختی رفتاری (CBT):
در این نوع درمان ، فرد عادات غذایی معمول را می آموزد و بر مواردی تمرکز می کند که فرد را به پرخوری یا پاکسازی سوق می دهد. به این ترتیب ، افکار غیر منطقی و رفتارهای ناسالم هنگامی که پرخوری عصبی است به چالش کشیده می شود.
خانواده درمانی (FBT):
اغلب در کودکان و نوجوانان مبتلا به پرخوری عصبی استفاده می شود و به خانواده ها کمک می کند تا با بیماری ها و مشکلاتی که می توانند منجر به پرخوری عصبی شوند مقابله کنند.
روان درمانی بین فردی (IPT):
این روش بر مشکلات روابط با دیگران در زندگی تمرکز می کند. زیرا روان درمانی بین فردی معتقد است که نحوه تعامل شما با دیگران می تواند بر وضعیت عاطفی و سلامت روانی شما تأثیر بگذارد.

تغذیه درمانی
هدف از تغذیه درمانی آموزش عادات غذایی خوب است. یک متخصص تغذیه به شما کمک می کند تا علائم گرسنگی و سیری را در بدن تشخیص دهید. همچنین به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کرده و نگرش سالمی نسبت به غذا داشته باشید.

مراقبت از خود برای پرخوری
همراه با پیروی از برنامه درمانی خود ، می توانید اقدامات لازم را برای مراقبت از خود انجام دهید:
برای اطمینان از دریافت مواد مغذی مورد نیاز ، غذاهای سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از پزشک خود بپرسید که آیا مکمل ها برای شما مناسب هستند یا خیر. و در مورد بهترین نوع و زمان ورزش برای سلامتی مشاوره بگیرید.

با دیگران ارتباط برقرار کنید. حمایت دوستان و خانواده می تواند به شما کمک کند بر عادات ناسالم غلبه کرده و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

مجدا رحمانیان ، عضو انجمن تغذیه ایران
کلینیک لاغری و زیبایی آرمونی

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *