رفتن به نوشته‌ها

پارچه کتان و کنف (نان تخت هندی)


از نظر بالینی توسط شهزادی دوژه ، متخصص تغذیه ثبت شده (RD) و مربی دیابت دیابت (CDE)

با طرز تهیه آسان و سالم سرخ کردنی ، طرز تهیه پاراتای خانگی (نان مسطح آسیای جنوبی) را در عرض چند دقیقه بیاموزید. ترد خوشمزه همراه با افزودنیهای مفید مانند کنجاله کتان و دانه های کنف باعث می شود این دستور پخت همه کاره یک تجربه مکرر باشد. با یک فنجان دوست داشتنی ماسالا چای از لوله کشی گرم لذت ببرید. اوه ، این یک کلاسیک است! اما می توانید بیرون بروید و در کنار دال غلیظ و خامه ای سرو کنید. چرا انتخاب های مورد علاقه من را در آغوش نگیرید-وقتی زمان تنگ است-با شیره آووکادویی فوق العاده ، یک املت کره ای غلیظ و بسته بندی شده سبزیجات ، اسلاید کنید و بپیچید و خم شوید. واقعاً غیر قابل مقاومت است!

یک سبد کاه سنتی رنگارنگ آسیای جنوبی شامل یک توده پاراتا (نان تخت هندی) با یک تکه پاراتا از وسط پاره شده است.  شعله ور و گلوله های خمیر در پس زمینه
نان تخت خانگی خوشمزه خانگی

آن چیست؟

غذاهای خوشمزه بیش از این وجود ندارد محلی پاراتا ؛ یه جورایی هست آسیای جنوبی نان تخت در همه اشکال و اندازه ها وجود دارد. آنها معمولاً در روغن یا کره سرخ می شوند ، اما من دوست دارم نسخه سبک تری در خانه تهیه کنم – بسیار سالم تر پیچ خوردگی از دستور کلاسیک پاکستانی. و من دوست دارم مرد کوچکم ، استاد IZ ، درست در کنارم باشد ، غلت بزند ، سم پاشی کند و بازسازی بازی کرم را در آشپزخانه انجام دهد. من همیشه تصور می کنم خود 6 ساله ام ، همراه مادربزرگ محبوبم ، دقیقاً همان کار را انجام می دهند. خاطرات گرانبها اکنون زنده می شوند – درست جلوی چشم من.

نمای نزدیک از پاراتای خانگی در یک سبد بافته سنتی رنگارنگ.
با طرز تهیه نان خانگی آسیای جنوبی در عرض چند دقیقه آشنا شوید.

وجود دارد بی پایان راه های تهیه آن ، و این نسخه احتمالاً تلفیقی از آن است چرخ و پاراتابه داره استفاده میکنه کمترین به لطف پروتئین غذای کتانی و دانه های کنفهمچنین بسیار متراکم و رضایت بخش است!

این می تواند ساده (مانند این) یا پر از سبزیجات (به عنوان مثال ، سیب زمینی ، تربچه ، گل کلم). سایر گزینه های استاندارد می تواند شامل گوشت نیز باشد. من دوست دارم انواع ادویه جات ترشی جات را اضافه کنم تا طعم های متفاوتی به دستور غذا بدهم – هر چند وقت یکبار همه چیز را تکان می دهم. علاوه بر گزینه هایی که قبلاً به اشتراک گذاشته شده است ، می توانید آنها را در کنار ترشی ، ماست یا کاری میل کنید.

آیا پاراتا همان روتی است؟

طبق تجربه من ، تفاوت اصلی در این است علاوه بر از روغن هنگام تهیه پاراتا ، خمیر رول شده را با روغن یا کره مسواک زده و به صورت مارپیچ جمع می کنید. هر بار که رول می شود ، با روغن اضافی چرب می شود و این عمل چندین بار تکرار می شود. این باعث ایجاد لایه هایی می شود و یک نان تخت ترد ایجاد می کند. من فقط یکبار این کار را انجام می دهم تا روغن را به حداقل برسانم. سپس آن را بپیچانید و روی یک تاوا (کمربند گرد) یا ماهی تابه سرخ کنید. گرما و روغن منجر به بافت ترد و ترد می شود. و ما اینطور دوست داریم!

چگونه آن را بسازیم

نقاشی نشان دادن تصاویری گام به گام از طرز تهیه پاراتا خانگی (نان تخت هندی)
نان تخت خانگی هندی – مرحله به مرحله

مواد مورد نیاز شما

نقاشی نشان دادن تصاویری از مواد لازم برای تهیه کتان و کناف پاراتا در خانه
مواد لازم برای تهیه نان تخت هندی
  1. من از یک میکسر استاندارد برای تهیه خمیر استفاده می کنم. مطمئناً می توانید این کار را با دست انجام دهید. مواد خشک را مخلوط کنید (تصویر 1(با نمک و آب)تصویر 2(و با سرعت متوسط/زیاد حدود 5 دقیقه مخلوط کنید)تصویر 3) به یاد داشته باشید که سرعت را به تدریج افزایش دهید تا گرد و غبار از کاسه گردگیری نشود. اگر خمیر را با دست انجام می دهید ، باید مدت بیشتری ورز دهید. وقتی مخلوط با هم ترکیب می شود ، یک خمیر نرم و نرم به دست می آید (تصویر 4)
  2. روی سطح آرد پاشی شده ، خمیر را به 6 توپ مساوی تقسیم کنید (تصویر 5)
  3. یک توپ را در یک دایره کوچک بچرخانید ، از آرد – در صورت نیاز – برای گردگیری استفاده کنید تا از چسبیدن آن به سطح جلوگیری شود (تصویر 6)
  4. 1 قاشق چایخوری روغن اضافه کنید و با دستان خود به طور مساوی توزیع کنید (تصاویر 7-8) خمیر را با آرد بپاشیدتصویر 9)
  5. رول و رول مطابق شکل (تصاویر 10-12) این تکنیک به افزودن لایه ها برای افزودن ترد کمک می کند.
  6. سطح را بچرخانید و خمیر را بچرخانید ، گرد کنید و آرد بپاشید تا خمیر به سطح نچسبد (تصاویر 13-15)
  7. گرم کردن a من بودم یا یک ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​زیاد ، سرخ کنیدبا دقت توری بزنید من بودم یا تابه (16. تصویر)
  8. وقتی آشپزی را شروع می کنید ، 1 قاشق چای خوری روغن (تصویر 17(و با دقت هم بزنید)تصویر 18) ، بنابراین از طرف دیگر شروع به سرخ شدن می کند. برای جلوگیری از سوختن پوست خود حتما از قاشق استفاده کنید (تصویر 19) من از ده سالگی این کار را می کردم. من می توانم با خیال راحت و با خیال راحت با دستانم بچرخم و بدون هیچ گونه سوختگی دچار چرخش شوم. من توصیه نمی کنم خودتان آن را در خانه امتحان کنید – مخصوصاً اگر مبتدی هستید.
  9. آن را برگردانید و بگذارید چند دقیقه بپزد تا از یک طرف قهوه ای شود ، قبل از چرخاندن آن برای پختن طرف دیگر (تصویر 20)
  10. حرارت را روی متوسط ​​تا کم تنظیم کنید و پس از پخت ، آن را با دقت از تابه بردارید.
  11. این کار را تا زمانی که همه آنها پخته شوند تکرار کنید.
نمای نزدیک زنی که نیمی از پاراتا را در سبدی بافته سنتی رنگارنگ در دست دارد.
طعم ترد با مواد افزودنی مفید مانند کنجاله کتان و دانه های کنف.

من پرسیدم: چند کالری در پاراتا وجود دارد؟

بسیاری از شما این سوال را می پرسید. نکته این است که بستگی به روش پخت ، میزان چربی مورد استفاده برای سرخ کردن و انواع افزودنی ها دارد.

این دستور تقریباً 330 کالری تأمین می کند. جزئیات تغذیه ای دقیق را می توانید در کارت دستور زیر مشاهده کنید. ویژگیهای تغذیه ای خاص عبارتند از:

مواد مغذی قابل توجه:

یکی سرویس* او هست:

  • که عالی منبع فیبر ؛ و
  • منبع آهن
  • کربوهیدرات خالص: 33 گرم
  • پروتئین: 10 گرم

*درصد ارزش روزانه بر اساس رژیم غذایی 2000 کالری است.

یک سبد کاه سنتی رنگارنگ آسیای جنوبی شامل یک توده پاراتا (نان تخت هندی) با یک تکه پاراتا از وسط پاره شده است.  شعله ور و گلوله های خمیر در پس زمینه
به سادگی رول کنید و خم شوید. واقعاً غیر قابل مقاومت است!

آیا به دنبال غذاهای راحت و سالم هندی هستید؟ حتما بررسی کنید:

  1. فر فر Bhangra Masala
  2. سالاد ماساژور کلم با نخود بو داده تند
  3. سالاد فتوش با ماهی آزاد دودی
  4. یک سالاد گیاهی 7 لایه انتخاب کنید
  5. سالاد ذرت چیت
  6. سالاد چغندر گرم گرم

به غیر از کاری داغ هندی از چه چیزی لذت می برید؟ با گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید!

اگر این دستور نان خانگی هندی را امتحان کنید ، خوشحال می شوم از شما بشنوم! نظر بدهید ، به آن امتیاز دهید یا عکس و هشتگ را با آن به اشتراک بگذارید # شیرین در اینستاگرام ، فیس بوک و توییتر! بی صبرانه منتظر دیدن عکس های شما هستم.

به طور غیرقانونی ،

یک غذای خوشمزه رایگان می خواهید؟

پارچه کتان و کنف (نان تخت هندی)

دستگاه چاپ
سنجاق کردن

با طرز تهیه آسان و سالم سرخ کردنی ، طرز تهیه پاراتای خانگی (نان مسطح آسیای جنوبی) را در عرض چند دقیقه بیاموزید.

زمان آماده سازی20 دقیق

زمان پختپانزدهم دقیق

کل زمان35 دقیق

یک مسیر: کنار ، میان وعده

سهام: 6 اشخاص

یک سبد کاه سنتی رنگارنگ آسیای جنوبی شامل یک توده پاراتا (نان تخت هندی) با یک تکه پاراتا از وسط پاره شده است.  شعله ور و گلوله های خمیر در پس زمینه

جهت ها

  • در مخلوط کن استند ، مواد خشک را با نمک و آب ترکیب کرده و با سرعت متوسط/زیاد به مدت حدود 5 دقیقه مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که سرعت را به تدریج افزایش دهید تا گرد و غبار از کاسه گردگیری نشود. می توانید خمیر را با ورز دادن خمیر با دست درست کنید. هنگامی که مخلوط با هم ترکیب می شود ، در نهایت باید یک خمیر نرم و نرم بدست آورید

  • روی سطح آرد پاشی شده ، خمیر را به 6 گلوله مساوی تقسیم کنید

  • یک توپ را در یک دایره کوچک بچرخانید

  • 1 قاشق چایخوری روغن اضافه کنید و از دستان خود برای پخش یکنواخت استفاده کنید. آرد بپاشید

  • خمیر را رول کنید و مطابق شکل آن را رول کنید. این تکنیک به افزودن لایه هایی به پاراتا برای افزودن ترد کمک می کند

  • سطح را رول کنید ، آسیاب کرده و آرد بپاشید تا خمیر به سطح نچسبد

  • گرم کردن a من بودم یا یک ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​تا زیاد. آن را با دقت روی آن قرار دهید من بودم یا تابه

  • وقتی شروع به پخت کرد ، 1 قاشق چایخوری روغن به آن اضافه کنید و با دقت هم بزنید تا سرخ شدن از طرف دیگر شروع شود. برای جلوگیری از سوختن پوست حتما از قاشق استفاده کنید

  • بچرخانید و بگذارید چند دقیقه بپزد تا از یک طرف قهوه ای شود قبل از اینکه آن را روی آن بچرخانید تا طرف دیگر آن بپزد. حرارت را روی کم تا متوسط ​​تنظیم کنید و پس از پخت ، پاراتا را با دقت از تابه بردارید

  • این کار را تا زمانی که همه آنها پخته شوند تکرار کنید

یادداشت

  1. برای جلوگیری از سوختن پوست حتما از قاشق استفاده کنید. من از ده سالگی این کار را می کردم. من می توانم با خیال راحت و با خیال راحت با دست خود بچرخم و بدون نیاز به سوختگی ، آن را بچرخانم. توصیه نمی کنم خودتان آن را در خانه امتحان کنید – مخصوصاً اگر مبتدی هستید.
  2. اگر خمیر خیلی چسبناک یا خشک است ، می توانید آرد و آب را تنظیم کنید.
  3. ادویه یا گیاهان مورد علاقه خود را اضافه کنید تا طعم دستور غذا را تغییر دهید.

ارزش غذایی

پارچه کتان و کنف (نان تخت هندی)

مبلغ به ازای هر سرویس

کالری 332
کالری از چربی 144

٪ ارزش روزانه*

چاق 16 گرم25٪

چربی اشباع شده 2 گرم10٪

چربی اشباع نشده 4 گرم

چربی اشباع نشده 9 گرم

سدیم 588 میلی گرم25٪

پتاسیم 57 میلی گرم

کربوهیدرات ها 37 گرم12٪

فیبر 4 گرم16٪

شکر 1 گرم

پروتئین 10 گرم20٪

ویتامین A 26 IU

ویتامین سی 1 میلی گرم

کلسیم 27 میلی گرم

اهن 1 میلی گرم

*درصد ارزش روزانه بر اساس رژیم غذایی 2000 کالری است.

لطفاً توجه داشته باشید که ارزش تجزیه و تحلیل تغذیه برآورد و پیشنهاد است. این جدول حقایق تغذیه ای زندگی شما را مشخص نمی کند – بدن شما ، از جمله نشانه های گرسنگی و سیری ، روزانه تغییر می کند. اشکالی ندارد بیشتر یا کمتر بخورید. به گناه غذا نه بگویید و در عوض از خوردن آگاهانه استقبال کنید.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *