ویتامین D ممکن است خطر بیماری خود ایمنی را کاهش دهد


ویتامین D ممکن است خطر بیماری خود ایمنی را کاهش دهدتوسط دنیس مان گزارشگر روز سلامت

پنجشنبه، ژانویه. ۲۷، ۲۰۲۲ یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین D ممکن است به جلوگیری از پسوریازیس، آرتریت روماتوئید، لوپوس و سایر بیماری های خود ایمنی کمک کند.

نویسندگان مطالعه گفتند که تحقیقات قبلی به این ارتباط اشاره کرده است، اما نویسندگان مطالعه گفتند که مطالعه جدید اولین کارآزمایی تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده است که به بررسی این موضوع می‌پردازد که وقتی به افراد مکمل‌های ویتامین D داده می‌شود و پیگیری می‌شود تا ببینند آیا آنها به یک بیماری خودایمنی مبتلا می‌شوند یا خیر. کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده استاندارد طلایی در تحقیقات بالینی در نظر گرفته می‌شوند.

در مطالعه جدید، افرادی که روزانه ۲۰۰۰ واحد بین المللی ویتامین D، با یا بدون یک گرم روغن ماهی، به مدت کمی بیشتر از پنج سال رشد می کردند، در مقایسه با مقایسه، ۲۲ درصد خطر ابتلا به بیماری خود ایمنی را کاهش دادند. به همتایان خود که قرص های دارونما (“ساختگی”) مصرف کردند.

دکتر دکتر نویسنده این مطالعه گفت: به نظر می رسد که دادن ویتامین D از بیماری خودایمنی جلوگیری می کند، که واقعا هیجان انگیز است. کارن کاستنبادر، متخصص روماتولوژی در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون.

هیچ کمبودی در مکانیسم برای توضیح این یافته وجود ندارد. وی گفت: “ویتامین D به گیرنده های سلول های سیستم ایمنی متصل می شود تا مجموعه ای از ژن های دخیل در عملکرد سیستم ایمنی را فعال کند.”

بیماری های خودایمنی زمانی رخ می دهند که سیستم ایمنی بدن شما درگیر “آتش دوستانه” مخرب علیه اعضای بدن خود می شود.

ویتامین D “ویتامین آفتاب” نامیده می شود زیرا بدن ما آن را هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می کند. به سختی می توان مقدار مورد نیاز خود را از غذا دریافت کرد، بنابراین اکثر مردم به مکمل ها نیاز خواهند داشت. مؤسسه پزشکی به افراد ۱ تا ۷۰ ساله توصیه می‌کند ۶۰۰ واحد بین‌المللی در روز مصرف کنند و بزرگسالان بالای ۷۰ سال باید ۸۰۰ واحد بین‌المللی در روز مصرف کنند. گروه‌های پزشکی دیگر این نوار را حتی بالاتر می‌گذارند.

مطالعه جدید که آزمایش ویتامین D و امگا ۳ (VITAL) نامیده شد، نزدیک به ۲۶۰۰۰ بزرگسال (به طور متوسط ​​۶۷ ساله) را شامل شد. این افراد کمبود ویتامین D نداشتند و در خطر ابتلا به بیماری های خودایمنی قرار نمی گرفتند.

شرکت کنندگان به طور تصادفی برای دریافت روزانه ۲۰۰۰ واحد بین المللی ویتامین D به همراه ۱ گرم مکمل اسید چرب امگا ۳ تقسیم شدند. ویتامین D با دارونما؛ اسید چرب امگا ۳ با دارونما؛ یا دارونما به تنهایی شرکت‌کنندگان سپس به پرسش‌نامه‌هایی درباره تشخیص‌های جدید بیماری‌های خودایمنی پاسخ دادند و پزشکان سوابق آنها را برای تأیید این تشخیص‌ها بررسی کردند.

افرادی که ویتامین D یا ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف کردند نسبت به افرادی که پس از کمی بیش از ۵ سال پیگیری به تنهایی دارونما یا اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف کردند، میزان بیماری خودایمنی کمتری داشتند و این اثرات بیشتر بود. بعد از دو سال تلفظ می شود.

اسیدهای چرب امگا ۳ به تنهایی باعث کاهش قابل توجهی در بروز بیماری های خودایمنی نشد. بسیاری از بیماری‌های خودایمنی با التهاب مشخص می‌شوند و روغن ماهی به خنک کردن التهاب کمک می‌کند.

کاستنبادر و همکارانش قصد دارند تا چند سال دیگر شرکت کنندگان را دنبال کنند. او خاطرنشان کرد: «ما می‌خواهیم ببینیم چه کسی از نظر اینکه کدام بیماری‌های خودایمنی پیشگیری می‌شود و آیا ویتامین D در افرادی که در معرض خطر بالای بیماری‌های خودایمنی هستند، به خوبی یا بهتر عمل می‌کند، بیشتر سود می‌برد.»

او توضیح داد که این مهم است زیرا بیش از ۸۰ بیماری خودایمنی وجود دارد.

کاستنبادر گفت ویتامین D و روغن ماهی بی خطر هستند. وی افزود: “من ویتامین D 2000 واحد بین المللی در روز و ۱ گرم در روز اسیدهای چرب امگا ۳ دریایی (روغن ماهی) را پیشنهاد می کنم – همان دوزهای مورد استفاده در VITAL.”

شما می توانید تمام ویتامین D مورد نیاز خود را با گذراندن ۱۵ دقیقه زیر نور خورشید در هر روز دریافت کنید. او گفت: اما “این کار مشکل است زیرا قرار گرفتن در معرض زیاد خورشید منجر به سرطان پوست می شود.”

با این حال، کاستنبادر هشدار داد که همه نباید از مکمل ویتامین D استفاده کنند. وی گفت: برخی از افراد هستند که به دلیل داشتن سابقه سنگ کلیه یا سایر بیماری ها باید از ویتامین D اجتناب کنند. قبل از شروع مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.




پرسش


لوپوس یک عفونت است.
پاسخ را ببینید

VITAL برای بررسی اینکه آیا ویتامین D می تواند خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد طراحی شده است. خطر ابتلا به بیماری خود ایمنی نقطه پایانی دیگر در این کارآزمایی بود.

این گزارش به صورت آنلاین در ژانویه منتشر شد. ۲۶ در BMJ.

دکتر. مایکل هولیک کار خود را وقف مطالعه ویتامین D کرده است. او استاد پزشکی، فیزیولوژی، بیوفیزیک و پزشکی مولکولی در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون است.

هولیک می‌گوید: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ویتامین D به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خودایمنی کمک می‌کند و این مطالعه تأیید می‌کند که وضعیت ویتامین D، حتی اگر ویتامین D کافی داشته باشید، با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خودایمنی مرتبط است. ، که هیچ ارتباطی با تحقیق جدید ندارد.

وی گفت: “ویتامین D تعدیل کننده اصلی عملکرد سیستم ایمنی در هر سطحی است.”

او گفت که افزایش مصرف ویتامین D شما هیچ نقطه ضعفی ندارد و مزایای زیادی نیز دارد. مطالعات کمبود ویتامین D را با مجموعه ای از بیماری ها و شرایط از جمله بیماری قلبی، دیابت، بیماری استخوان های شکننده، پوکی استخوان، انواع خاصی از سرطان و افسردگی مرتبط دانسته اند.

اطلاعات بیشتر

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی بیشتر در مورد مزایای ویتامین D صحبت می کند.

منابع: کارن کاستنبادر، دکتر، روماتولوژیست، بیمارستان بریگام و زنان، بوستون؛ مایکل هولیک، MD، PhD، استاد، پزشکی، فیزیولوژی، بیوفیزیک و پزشکی مولکولی، دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون؛ BMJ، جان ۲۶، ۲۰۲۲، آنلاین

اخبار پزشکی
حق چاپ © ۲۰۲۱ HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.


از جانب لوگوی WebMD

منابع بیماری خود ایمنی
راه حل های سلامت از طرف حامیان ما


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/