رفتن به نوشته‌ها

وضعیت خواب شما چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد؟


زن خوابیده

بعد از یک روز طولانی و خسته کننده هنگامی که هنگام خواب زیر ملحفه قرار گرفته اید ، احتمالاً به موقعیت خواب مورد علاقه خود برخورد خواهید کرد. ممکن است بدون فکر کردن در مورد آن به موقعیت معمول خود برسید. س Theال این است که آیا شما در وضعیت صحیح می خوابید؟ اگر به اندازه کافی هفت تا هشت ساعت می خوابید و هنوز بیدار هستید و احساس ضعف می کنید ، ممکن است هنگام خاموش شدن چراغ ها ، اشتباهات بدن خود را برطرف کنید. علم قدرتمندی وجود دارد که توضیح می دهد چگونه وضعیت خواب شما بر سلامت روانی ، سلامت جسمی و به طور کلی شخصیت شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید وضعیت خواب معمول خود را بدانید و بدانید که چقدر برای سلامتی شما خوب یا بد است ، به پایین بروید. برای دوری از مشکلات طولانی مدت سلامتی ، هیچ وقت برای اصلاح وضعیت خود دیر نیست.

محبوب ترین حالت خوابیدن

حدود 54 درصد از مردم جهان به پهلو می خوابند ، در مجموع 38 درصد به پشت می خوابند. کوچکترین گروه افراد حدود 7 درصد را تشکیل می دهند که روی شکم می خوابند.

بهترین حالت خواب برای شما چیست؟

برای هیچ کس تازگی ندارد که خواب کافی برای سلامت روان و جسم ضروری است. اما شاید تعجب کنید که بدانید وضعیت خواب چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد و تغییراتی در شخصیت شما ایجاد می کند. گزارش شده است که وضعیت خوابیدن بر رفتار روزانه شما تأثیر می گذارد.

محبوب ترین موقعیت خواب

در اینجا رایج ترین حالت خوابیدن آمده است. او را سریع بخوانید تا موقعیت خواب مورد نظر خود را بیابد ، آنها مزایا و معایب آنها هستند.

روی شکم بخواب

آیا با صورت پایین یا سر در آغوش روی بالش می خوابید؟ اگر روی شکم دراز کشیده اید ، عرق نکنید ، تنها نیستید. شما جزو گروه 7 درصد مردم هستید. تعداد کمی روی شکم خود می خوابند. این حالت همچنین به عنوان موقعیت خواب مستعد روی شکم شناخته می شود که می تواند دیگران را از خروپف شدید در شب نجات دهد ، اما در هر صورت ، هرگز توصیه نمی شود.

استرس گردن و ستون فقرات:

خوابیدن روی شکم با سر بالا روی بالش باعث می شود گردن و ستون فقرات شما در حالت تنش دائمی قرار گیرند. ماهیچه های شما تحت فشار هستند. هسته مرکزی بدن شما سنگین ترین است و کمرتان را در حالت خمیده ثابت نگه می دارد. این غلبه ستون فقرات می تواند منجر به بسیاری از عوارض پزشکی شود.

آسیب عصبی و کاهش جریان خون:

این می تواند باعث برخورد اعصاب متعدد و در نتیجه از دست دادن حس عمدتا در اندام تحتانی در یک دوره زمانی شود. محدود شدن گردش خون می تواند به قسمت های مختلف بدن آسیب برساند.

اگر نمی توانید آن را بردارید ، ابتدا سعی کنید گردن و ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید. بالای پیشانی خود را روی بالش بگذارید یا بالش را زیر ناحیه لگن قرار دهید تا کمر شما فرو نرود.

خوابیدن در وضعیت جنین

به پهلو بخوابید و پاها و زانوها را به سمت سر خم کنید. این منجر به انحنای بیشتر ستون فقرات می شود و گردن را در حالت سفت نگه می دارد.

محدود کردن تنفس:

خوابیدن در این حالت می تواند حرکت ماهیچه اولیه دیافراگم را محدود کند. گاهی اوقات بیماران در این حالت طولانی در هنگام خواب دچار خفگی می شوند.

موقعیت جنین و بارداری:

این موقعیت برای زنان باردار اهمیت زیادی دارد. این وضعیت به بهبود گردش خون جنین و مادر کمک می کند. اگر در این حالت از درد کشاله ران رنج می برید. یک بالش بین زانوها قرار دهید تا فشار را کاهش دهد.

موقعیت خواب جانبی

خوابیدن پهلو رایج ترین حالت است. حدود 54 درصد از مردم جهان در این وضعیت می خوابند. این دقیق ترین حالت خواب است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

ستون فقرات کشیده:

ضربه زدن به این موقعیت به شما کمک می کند تا ستون فقرات شما در حالت آرامش بیشتری قرار بگیرد. استرس اضافی را از بین می برد و از سفت شدن بیش از حد ستون فقرات جلوگیری می کند. هیچ برخورد عصبی با یک ستون فقرات کشیده و آرام مرتبط نیست.

تاثیر بر روی ماهیچه ها:

این حالت به تقویت عضلات گردن ، شانه و پشت کمک می کند. استرس را بر آنها کاهش می دهد و آنها را در حالت متعادل نگه می دارد.

یک خبر خوب برای بیماران مبتلا به آپنه خواب:

بیماران مبتلا به آپنه انسدادی خواب ، تنفس دهانی و خروپف شدید. این موقعیت با بازکردن راههای هوایی محدود برای بازگشت به حالت عادی از این اختلالات جلوگیری می کند.

موقعیت ثبت

افرادی که این وضعیت را دارند ، پهلو و بازوها را صاف می خوابند. نمایش کلاسیک بدن سرد و سخت. اگر فردی سابقه آرتریت (آرتریت) داشته باشد ، درد مفاصل ممکن است با سفت شدن تشدید شود.
ابتدا سعی کنید دست ها و پاها را کمی خم کنید تا این عادت به مرور زمان ترک شود.

موقعیت ضعیف

وضعیت خوابیده به پشت ، دومین حالت شایع است. معمولاً به عنوان خوابیدن به پشت شناخته می شود. تقریباً 38 درصد مردم به این موقعیت عادت کرده اند. مزیت این موقعیت این است که گردن و دراز کشیدن را در حالت نامحدود و خنثی نگه می دارد.

یک علامت بد برای افراد مبتلا به آپنه خواب:

این وضعیت خروپف را تشدید می کند و مجاری تنفسی را مسدود می کند و باعث ایجاد مشکل در تنفس در هنگام خواب می شود.

درد پایین کمر:

کمردرد بیشتر در گروه سنی بزرگتر با فشار طولانی مدت بر کمر تشدید می شود. اگر از خوابیدن در این وضعیت لذت می برید ، اما این نیز باعث درد کمر می شود. من برای شرایط شما راه حلی دارم. از یک روکش گردن یا یک بالش گردنی کوچک در زیر گردن خود استفاده کنید تا فشار بر کمر شما کاهش یابد.

دور:

لازم است یک فرد بالغ از 7 تا 8 ساعت در روز به اندازه کافی بخوابد. شخص یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند. داشتن یک ریتم طبیعی شبانه روزی که به عنوان ساعت بدن شبانه روزی نیز شناخته می شود ، ضروری است تا تعادل کامل برای یک شیوه زندگی سالم به دست آید. اگر کم خوابی دارید ، بر سلامت روحی و جسمی شما به طور یکسان تأثیر می گذارد. سعی کنید با انجام چند مرحله به طور منظم ، خواب خود را تمیز نگه دارید. با رعایت چند نکته ساده سعی کنید یک خواب راحت داشته باشید:

  • قبل از خواب از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید.
  • از نور شدید ، سر و صدا و سایر عوامل مزاحم خواب در اطراف خود اجتناب کنید.
  • سعی کنید روال عادی را تنظیم کنید.
  • به طور منظم تمرین کن.
  • قبل از خواب یک فنجان شیر گرم با یک قاشق چای خوری شکر در دفتر خاطرات بهداشت خواب خود اضافه کنید.
  • برای رفع استرس از چای بابونه یا اسطوخودوس استفاده کنید.

این مراحل اساسی را برای داشتن ذهن و بدن سالم و متعادل تمرین کنید.

منابع:

https://doi.org/10.1093/sleep/6.1.52
https://doi.org/10.1378/chest.118.4.11018
https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *