رفتن به نوشته‌ها

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک


بر خلاف سایر سیاتیک ، درد با استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات ویژه در تسکین آن م areثر است. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک ناشی از تحریک و التهاب عصب سیاتیک است.

برخی معتقدند که تمرینات ، حرکات کششی خاص در درمان درد و اسپاسم در داخل و اطراف عصب سیاتیک موثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما تمرینات مناسب می تواند به تسریع روند بهبود کمک کند.

مدیریت سیاتیک مشکل و گاهی اوقات خسته کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله به تمرینات و تمرینات مختلف برای درمان سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها می پردازد.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از انشعاب از کمر در هر پا به باسن متصل می شود.

قطر عصب سیاتیک در برخی مناطق به 2 سانتی متر می رسد.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به محل فشرده شدن آن می تواند یک پا و یک طرف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. درد رفلکس همراه با سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت ساق ، پا و انگشتان پا برخی از علائم این بیماری است.

همچنین ، منطقه آسیب دیده می تواند ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت همچنین می تواند باعث کمردرد شود که می تواند شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علت سیاتیک

سیاتیک به طور موقت در اثر تحریک و التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود. با این حال ، علت بسیاری از موارد سیاتیک به سختی قابل تشخیص است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا فتق دیسک عصب سیاتیک را فشرده می کند.

دیسک ها قطعاتی از غضروف هستند که مهره های ستون فقرات را می پوشانند و در خم شدن ستون فقرات مثر هستند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تومور نخاعی
  • عفونت به ستون فقرات سرایت کرده است
  • مهره های کمری – این حالت باعث لغزش دیسک روی مهره های کمری می شود
  • سندرم اسب اسب – این وضعیت بر اعصاب قسمت تحتانی نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4 تا 6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از حرکات کششی و تمرینات ورزشی در بهبود درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری در گلوتئوس ماکسیموس ، پیریفورمیس ، همسترینگ و کمر مثر است.

ورزش منظم به احتمال زیاد بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک ارائه می دهد. با این حال ، همه این تمرینات لزوماً برای همه مناسب نیستند زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب سیاتیک تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که ورزش باید باعث ایجاد تنش و تنش در ناحیه شود ، اما نباید درد سیاتیک را تشدید کرده یا باعث ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

فواید ورزش برای سلامت جسمی و روحی (کلیک کنید)

حالت حمام نشسته

افرادی که تجربه یوگا دارند ممکن است از قبل با این ورزش آشنا باشند. برای انجام این مرحله مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاهای خود را مستقیم و مستقیم دراز کنید.
  • پای راست را خم کنید و مچ پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از باسن به جلو خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن به آرامی به سمت پایین ران حرکت کند.
  • سپس ، اگر احساس راحتی می کنید ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت ران ها قرار دهید تا کشش افزایش یابد.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا: مبتدی – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

ورزش برای سیاتیک تمرین برای سیاتیک تمرین برای سیاتیک

کشش تنه

مراحل زیر را برای انجام لیفت لنگ انجام دهید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را صاف و انگشتان پا را به سمت بالا خم کنید.
  • زانوی راست را خم کرده ، پا را بلند کرده و آن را در کنار قسمت خارجی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ را در قسمت خارجی زانوی راست قرار دهید و به آرامی به داخل فشار دهید و بدن را به راست بچرخانید.
  • این حالت را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. سپس تمرین را در طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را دو تا سه بار در هر طرف تکرار کنید.

ورزش برای سیاتیک تمرین برای سیاتیک تمرین برای سیاتیک

زانو در قفسه سینه

برای انجام این مرحله مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاهایتان را با زانوها بالا و کف پاها روی زمین خم کنید.
  • یک زانو را به سینه بیاورید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • زانو را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که راحت هستید روی سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. همچنین ، به عنوان یک نوع کشش مشابه ، هر دو پا را می توان حرکت داد و برای ثانیه به سمت قفسه سینه نگه داشت.

پل های تیپ

برای انجام این مرحله مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید به طوری که زانوها بالا آمده و پاها روی زمین ، عرض شانه ها باز شود.
  • پاشنه ها را فشار دهید و باسن را بلند کنید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت راحت بمانید و باسن خود را به حالت اولیه بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و در صورت راحت بودن این تمرین را برای چند ست انجام دهید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک ورزش برای سیاتیک

کشش همسترینگ ایستاده

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • با یک پا روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) بایستید. برای این کار می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پای خود را خم کنید تا انگشت پا به بالا و ساق پا به سمت بالا کشیده شود.
  • کمی از لگن خم شوید و تنه را به سمت ساق پا (پایین) حرکت دهید تا همسترینگ درگیر شود. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی فلکس کنید ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را 2-3 بار برای هر پا تکرار کنید.

موقعیت نوزاد

این تمرین در یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و باسن را تا پاشنه پا پایین بیاورید.
  • زانوها را به اندازه باسن جدا کرده و تنه را بین ران ها بکشید.
  • بازوهای خود را آرام روی زمین و جلوی سر خود بکشید.
  • برای آرامش نفس بکشید. باسن را به زور به پاشنه فشار ندهید و اجازه دهید استراحت کند تا لیفت ملایمی ایجاد شود.

در صورت امکان ، قبل از رها کردن این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک ورزش برای سیاتیک

کج شدن لگن

این تمرین در تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مثر است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در کنار خود قرار دهید.
  • ماهیچه های شکم خود را سفت کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن خود را کمی به سمت بالا متمایل کرده و موقعیت خود را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • موقعیت را رها کرده و استراحت کنید.

برای شروع 10 تکرار کافی است ، اما در صورت امکان این تعداد را در طول زمان افزایش دهید.

ورزش چگونه به درمان سیاتیک کمک می کند؟

با توجه به BMJ ، ورزش باید جزء اصلی درمان غیر جراحی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که درد سیاتیک ، برخلاف سایر آسیب ها ، با استراحت بهبود نمی یابد ، اما به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش بعد از درمان سیاتیک به جلوگیری از بازگشت آن کمک می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر هستند:

بهبود جریان خون

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون در انتقال خون تازه و مواد مغذی به منطقه مورد نظر و دفع سموم و عفونت های این مناطق مثر است.

همچنین بخوانید:

برای بهبود گردش خون چه می خوریم؟ (کلیک)

بهبود قدرت ماهیچه ها

تمرینات می توانند عضلات مناطق آسیب دیده را درگیر کرده و تقویت کنند. ماهیچه های قوی تر نیز می توانند وزن بیشتری را در اطراف بافت مورد نظر حمل کنند.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله Exercise Reareness ، تمرینات هدفمند در تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری در حرکات آن موثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب سیاتیک کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت اعصاب

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، ورزش هدفمند برای سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این خاصیت کشسانی عصبی را افزایش می دهد و سفتی و حساسیت را برای بهبود نشانگرهای سلامت عصب کاهش می دهد.

بهبود سلامت بافت نرم

ورزش منظم سیاتیک باعث بهبود بافت نرم دیسک و افزایش سلامت آن می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم تری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت و کاهش فعالیت بدنی برای قرص مضر است.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم

استفاده از برخی اقدامات احتیاطی می تواند به کاهش خطر ابتلا به سیاتیک یا جلوگیری از آسیب کمر (که می تواند منجر به درد شود) کمک کند.

این شامل:

  • از فعالیت های دردناک مانند کشش و پیچ خوردن قبل از گرم شدن خودداری کنید
  • از تکنیک های مناسب برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده ، ماهیچه های خود را گرم کنید
  • ورزش منظم برای عضله سازی

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی از دیگر گزینه های درمانی سیاتیک است.

درمان های پزشکی

داروهای تجویز شده برای تسکین درد سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده های عضلانی (کلیک کنید)

درمان خانگی

درمان های خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات قدرتی اولیه را انجام دهید
  • از کمپرس گرم یا سرد برای کاهش التهاب و آرامش فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • به طور منظم ورزش های کم شدت انجام دهید ، از جمله پیاده روی ملایم و شنا

برای مشاهده و خرید محصولات سرد و گرم از داروخانه آنلاین ما Eviro کلیک.

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک و فشرده می شود.

گاهی اوقات لغزش دیسک در ستون فقرات علت این بیماری است.

با تقویت ماهیچه ها و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می توان سرعت بهبودی را افزایش داد و از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

گزینه های درمانی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک و فیزیوتراپ خود در میان گذاشت.

برای مشاهده و خرید مکمل های غذایی و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

1 »2» 3 »4» 5 شما به این مقاله امتیاز دادید!

[کل: 1 میانگین: 5]

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *