رفتن به نوشته‌ها

نه دلیل احتمالی برای کاهش وزن


905 9 دلیل کاهش وزن

برای برخی از افراد ، کاهش وزن بسیار ساده است: آنها فقط باید نوشابه ها و شیرینی ها را حذف کرده و به طور منظم به ورزشگاه بروند. برای دیگران ، به ویژه افرادی که دارای اختلال مزمن هستند ، کاهش وزن همچنان مبهم است ، اگرچه افزایش وزن به رغم همه چیز به درستی انجام می شود.

افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن از علائم بسیار شایع در افراد مبتلا به اختلالات مزمن بهداشتی است. برخلاف تصور عموم ، ناتوانی در کاهش یا حفظ وزن نشانه نقص شخصیت نیست ، بلکه نقص در سلامت متابولیک ، ایمنی یا عصبی است.

ننگ چاقی از نظر فرهنگی قابل قبول است ، به ویژه در مورد زنان. حقیقت این است که افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند ممکن است برخی از سالم ترین رژیم ها و شیوه های زندگی را داشته باشند. آنها مجبورند – اگر جرات غذا خوردن “معمولی” را داشته باشند ، به سرعت از کنترل خارج می شوند.

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید یا به طرز مرموزی وزن خود را به راحتی افزایش دهید ، به ضرب و شتم بپردازید ، در نظر بگیرید که آیا هر یک از علل زمینه ای زیر در مورد شما صدق می کند یا خیر.

نه دلیل احتمالی که نمی توانید وزن خود را کاهش دهید – و هیچ یک از آنها به دلیل تنبلی یا عدم نظم نیست

1 شما یک رژیم گیر مادام العمر هستید. صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری همراه با استانداردهای غیر واقعی بدنسازی بدن ، رژیم غذایی کم کالری را به سبک زندگی تبدیل کرده است. این در دوران جوانی عالی عمل می کند ، اما با افزایش سن ، متابولیسم بدن شما از گرسنگی مداوم خسته می شود.

بدن انسان با کاهش تدریجی متابولیسم و ​​افزایش هورمونهای ذخیره چربی به گرسنگی واکنش نشان می دهد. در نتیجه ، هر رژیم غذایی کم کالری می تواند شما را کمی چاق تر از رژیم قبلی کند ، پس از شروع مصرف کالری معمولی. این توضیح می دهد که چرا رژیم های کم چرب در دراز مدت کار می کنند.

این پدیده در مطالعه ای از شرکت کنندگان از بزرگترین بازنده برنامه های تلوزیونی حقیقی. پس از شش سال شرکت در نمایشگاه ، محققان دریافتند که آنها 800 کالری کمتر در روز می سوزانند و اکثر آنها به وزن قبل از نمایش بازگشتند و مجبور بودند بدون افزایش وزن روزانه 400-800 کالری بخورند.

2. هورمون های گرسنگی شما از کنترل خارج شده است

برعکس ، اگر به طور معمول مقادیر زیادی شکر ، شیرینی و کربوهیدراتهای فرآوری شده (نان ، ماکارونی ، برنج سفید و غیره) بخورید ، احتمالاً مقاومت به لپتین و عملکرد هورمون گرسنگی کج که باعث هوس غذا و گرسنگی می شود ، وجود دارد. کاهش یا حذف کربوهیدرات های فرآوری شده و ورزش منظم به بهبود حساسیت به لپتین کمک می کند تا زمانی که سیگنال های گرسنگی و چربی سوزی به حالت عادی بازگردند.

3. غده تیروئید به خوبی کار نمی کند

یکی از شایع ترین علل افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن ، کم کاری تیروئید یا کم کاری تیروئید است. شایع ترین علت این بیماری بیماری هاشیموتو است ، یک بیماری خود ایمنی که به غده تیروئید حمله کرده و به آن آسیب می رساند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد حتی پس از شروع مصرف داروهای تیروئید وزن خود را کاهش نمی دهند. بررسی علل زمینه ای کم کاری تیروئید هاشیموتو برای بهبود سلامت و کاهش وزن بسیار مهم است.

4- شما ملتهب مزمن هستید

التهاب مزمن عملکرد هورمون ها ، متابولیسم و ​​سلامت روده را مخدوش می کند به نحوی که می تواند ذخیره چربی را افزایش داده و از چربی سوزی جلوگیری کند.

بسیاری از مردم با پیروی از رژیم غذایی ضد التهاب و شیوه زندگی از کاهش وزن آسان لذت می برند. غذاهای غنی از مواد مغذی فاقد عوامل التهابی نیز به درمان درد ، مشکلات روده ، بیماری های خود ایمنی ، فشار خون بالا ، افسردگی اضطراب و سایر مسائل مربوط به سلامتی کمک می کند.

5- اگر دچار آسیب مغزی شده اید یا عملکرد مغز را مختل کرده اید

بسیاری از افراد مبتلا به ضربه مغزی و آسیب مغزی متوجه می شوند که بعد از آسیب ناگهان وزن خود را افزایش می دهند و نمی توانند آن را کاهش دهند. آسیب مغزی باعث التهاب در مغز می شود که نه تنها بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد ، بلکه متابولیسم ، هورمون ها و عملکرد سیستم ایمنی را نیز مختل می کند به نحوی که باعث افزایش وزن و جلوگیری از سوزاندن چربی می شود. قربانیان آسیب مغزی اغلب خستگی ، عدم تحمل ورزش ، افسردگی و سایر علائم را تجربه می کنند که در سوزاندن و ذخیره چربی مناسب اختلال ایجاد می کند.

۶- بیماری کپک دارید

بیماری کپک به طور فزاینده ای به عنوان علت زمینه ای بسیاری از اختلالات و علائم بهداشتی از جمله افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن شناخته می شود. تقریباً یک چهارم جمعیت ایالات متحده مستعد ابتلا به بیماری کپک هستند. سمیت ناشی از مایکوتوکسین ها ، محصولات جانبی کپک ها ، می تواند متابولیسم ، ایمنی و سلامت عصبی را به طور جدی تحت تأثیر قرار دهد و منجر به افزایش وزن غیرقابل توضیح و مقاومت در برابر کاهش وزن شود. این نه تنها به قالب سیاه مخوف اشاره می کند ، بلکه به رایج ترین گونه های قالب ناشی از نشت و آسیب آب در ساختمان ها نیز اشاره دارد.

7. من با میکروبیوم روده چاق به دنیا آمدم

تحقیقات در مورد میکروبیوم روده ، تریلیون ها باکتری روده ، نشان می دهد که آنها تقریباً بر همه جنبه های سلامت ما ، از جمله لاغرتر یا سنگین تر بودن ، تأثیر می گذارند.

مطالعات بر روی موش و انسان نشان داد که افراد چاق تلقیح شده با باکتری روده افراد لاغر به سرعت و به راحتی وزن خود را کاهش می دهند.

عواملی که بر “امضای” میکروبیوم روده شما تأثیر می گذارد و باعث افزایش چاقی می شود شامل زایمان با سزارین ، مصنوعی در مقابل شیردهی و استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها در دوران کودکی است.

8. شما در دوران کودکی قربانی سوء استفاده جنسی یا سوء استفاده جنسی بوده اید یا PTSD دارید

پس از بیش از دو دهه تلاش برای فهمیدن اینکه چرا بیشتر افراد چاق وزن خود را از دست می دهند ، یک محقق چاقی به یک کشف تصادفی دست یافته است – اکثر افراد در این مطالعه در دوران کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند یا قبل از افزایش وزن مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند. آغاز شد به این می تواند منجر به PTSD پیچیده و ایجاد اعتیاد به غذا شود.

به طور مشابه ، محققان رابطه ای بین اعتیاد به غذا و اختلال استرس پس از سانحه در زنان پیدا کرده اند.

9. شما دارای اختلال مغزی هستید که منجر به اعتیاد به غذا و اختلال در خوردن می شود

برای بسیاری از افرادی که مشکل وزن دارند ، غذا منبع رفتارهای اعتیادآور و شکنجه گر می شود که می تواند به اختلالات خوردن تبدیل شود. به طور فزاینده ای مشخص شده است که اعتیاد و اختلالات خوردن با اختلالات مغزی مانند ADHD مرتبط است. انحراف عملکرد عصبی منجر به الگوهای فکری وسواسی می شود که زمینه ساز خوردن اعتیاد آور و اختلالات خوردن می شود.

علت اصلی افزایش وزن را بیابید و برای کاهش شفقت به خود در برابر کاهش وزن مقاومت کنید

امیدوارم این مقاله به شما در درک برخی از عوامل م thatثر در مبارزه مزمن با افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن کمک کند. جامعه ما از ما می خواهد که از طریق تبلیغات مداوم به خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین بپردازیم ، در حالی که صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری و آرمان های غیرممکن فرهنگ عامه برای یک انسان بر اساس لاغری ارزش قائل است.

نتیجه این است که میلیون ها نفر ، که اکثریت آنها زن هستند ، شرم سمی جامعه را درونی می کنند و هنگامی که بیماری واقعی در جامعه است نه فرد ، شرم و نفرت از غذا و بدن خود را ایجاد می کنند.

بدن یک ماشین معجزه گر است که در خدمت دائمی به ما کار می کند. شما می توانید زندگی و غذا خوردن را بدون توجه به اندازه خود به سلامت و عملکرد احترام بگذارید. از من بپرسید چگونه می توانم به شما کمک کنم.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *