رفتن به نوشته‌ها

نمونه ای از رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتو یا کتو یک رژیم سریع کاهش وزن است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم غذایی باید چربی مصرف کنید تا چربی بسوزد!

پرسش و پاسخ رژیم کتوژنیک 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم کتو چیست؟

کتو ، رژیم کتو ، رژیم غذایی با چربی بالا ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات متوسط ​​است که برای کاهش سریع وزن به آن توجه زیادی شده است. در رژیم کتو ، چربی های اضافی و تجمع یافته در بدن بدون احساس گرسنگی سوزانده می شود.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم خود پیروی کنید ، طولی نمی کشد که به هدف خود می رسید و از نتایج آن بسیار راضی خواهید بود.

رژیم کتو چگونه کار می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. در رژیم کتو ، کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند ، مانند شکر ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید باید حذف شوند.

به طور معمول ، سوخت مورد نیاز برای تامین انرژی بدن از کربوهیدرات ها (محصولات قندی) تامین می شود. اما در این رژیم ، بدن دارای ذخایر چربی و در صورت لزوم پروتئین است. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید ، که در نهایت منجر به اتمام انرژی (قند خون می شود که بدن می تواند به سرعت از آن استفاده کند). این معمولا بین 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین ها و چربی ها برای دریافت انرژی می کند که به کاهش وزن کمک می کند.

siet 1 - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

تفاوت رژیم های کتوژنیک و کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، کاهش دادند. سطح تری گلیسیرید موجود در کلسترول و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو را دنبال می کنند بهبود یافته است.

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم تاثیرات بهتر و بهتری نسبت به رژیم های کم چرب دارد. یکی از دلایل این است که در رژیم کتو ، می توانید در رژیم های کم چرب وزن بیشتری کاهش دهید ، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • کمک به کاهش سریع وزن ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان.
  • مقابله با آکنه
  • با دیابت مبارزه کنید.
  • درمان صرع.
  • رفع اختلالات سیستم عصبی.
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه رژیم کتوژنیک

چگونه رژیم کتو را دریافت می کنید؟

چگونه کتو را شروع می کنید؟ اگرچه روش های مختلفی برای شروع رژیم کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، اما بهترین نتایج معمولاً با پنج مرحله زیر به دست می آید:

  • مرحله اول: توقف سریع گلوکز در غذاهای حاوی کربوهیدرات ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره ؛
  • فاز دوم: این بدن شما را مجبور می کند تا منبع سوخت جایگزین را پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • مرحله SUM: در عین حال ، در صورت عدم وجود گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی ها و تولید کتون می کند.
  • مرحله چهارم: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله پنجم: این حالت کتوز بالا منجر به کاهش سریع و مداوم وزن می شود تا زمانی که به وزن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتو

من سالهاست از الگوی رژیم استفاده می کنم. رژیمی که در آن گندم و برنج بخش عمده ای از رژیم غذایی شما را تشکیل می دهند. حالا داستان فرق می کند. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این تغییر برای بسیاری از مردم گیج کننده است. توصیه می کنیم در صورت امکان قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا سایر رژیم های کم کربوهیدرات اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی مایعات بنوشید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین گزینه شما است. همچنین ، نمک کافی مصرف کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوز برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا بدنبال بهبود متابولیسم خود هستند بسیار مناسب است. اما برای ورزشکاران حرفه ای ، کسانی که می خواهند عضله بسازند یا بدنبال افزایش وزن هستند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم ، مانند سایر رژیم های غذایی ، تنها در صورتی مثر است که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

نمونه ای از رژیم کتوژنیک

شنبه :

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده در روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت بادام

شام: مرغ یا استیک با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و گوشت

ناهار: مرغ یا استیک با سبزیجات

شام: چیزبرگر با سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: سالاد میگو با کمی روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده با پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه :

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده در روغن نارگیل

ناهار: مانند شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره تفت داده شد

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده با سبزیجات

چهار شنبه :

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و گوشت

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت بادام

شام: گلی کوفتا با سبزیجات

پنج شنبه :

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: همان شام روز قبل

شام: بره با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و گوشت

ناهار: استیک با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات

توصیه می شود برای لاغری انواع سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید و همچنین با پخت انواع غذاها با تزئینات جالب رژیم غذایی را آسان کنید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *