رفتن به نوشته‌ها

نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده حیاتی بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا کلسیم تنها عملکرد حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی مهم را بهتر بشناسید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم ضربان قلب.
  • بی خوابی را کاهش دهید.
  • تأثیر قابل توجهی بر متابولیسم آهن در بدن دارد.
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی ؛
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی
  • کمک به لخته شدن خون.
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • شکنندگی ناخن ها و دندان ها.
  • در عضلات
  • ضعف عضلانی
  • عفونت های مکرر
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی.
  • حبوبات ؛
  • ساردین و ماهی
  • بادام ها؛
  • ریواس؛
  • قرص ؛
  • شکل.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز از علائم کمبود کلسیم رنج می بریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به بدن شما در تامین کلسیم کمک می کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن ویتامین D است. در غیاب ویتامین D ، بدن شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیم مصرفی را جذب می کند. به این ترتیب بقیه کلسیم دفع می شود. این دو مشکل اصلی را ایجاد می کند. در درجه اول ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این اصلا اینطور نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم دفع می شود. دفع کلسیم در کلیه ها اتفاق می افتد. این امر همچنین منجر به تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که شما از مشکلات شدید کلیوی نیز رنج خواهید برد. علاوه بر ویتامین D ، منیزیم نیز باید برای جذب بهتر کلسیم مصرف شود.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، با خوردن انواع کلم و اسفناج می توانید مقداری کلسیم دریافت کنید. اما محصولات لبنی بدون شک بهترین منبع کلسیم هستند. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید بین یک تا دو فنجان شیر در روز مصرف کند. همچنین مصرف 1 فنجان ماست توصیه می شود. اگر رژیم کاهش وزن دارید ، می توانید از انواع محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر مشکلات گوارشی با محصولات لبنی دارید ، می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

برای سلامتی بیشتر ، می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. به طوری که آنها می توانند میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن اطلاع داشته اید؟ چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهان همراه خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما دوستان عزیز هستیم.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *