رفتن به نوشته‌ها

مقاومت به انسولین: ریزش مو و رژیم غذایی


اهمیت رژیم غذایی برای مبارزه با ریزش مو مقاوم به انسولین را دریابید

در این مقاله ما اهمیت رژیم غذایی و ریزش مو مقاوم به انسولین را مورد بحث قرار می دهیم:

  • اهمیت رژیم غذایی برای مبارزه با ریزش مو مقاوم به انسولین را دریابید
  • ریزش مو و قند خون
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث ریزش موی ارثی می شود
  • دی هیدروتستوسترون (DHT)
  • سندرم متابولیک و شرایط پزشکی
  • اهمیت رژیم غذایی در مقاومت به انسولین
  • چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند
  • چربی های سالم شما را چاق نمی کند! این برای شما مناسب است و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کند
  • مقاومت به انسولین چیست؟
  • عدم تشخیص انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو
  • انسولین ، SHBG و DHT TIPS برای کاهش مصرف روزانه قند خون v
  • از برنامه غذایی متناسب با نوع بدن خود استفاده کنید

نمودار برای توضیح مقاومت به انسولینانسولین یک هورمون حیاتی است که بدن شما برای تنظیم سطح قند خون از آن استفاده می کند. سطح قند خون می تواند بر سیستم های مختلف بدن تأثیر بگذارد ، از جمله نحوه ذخیره چربی در بدن ، سلامت قلب شما و توانایی شما برای رشد مو.

مطالعه ای که توسط مجله اروپایی خطر قلب و عروق انجام شد ، ارتباط بین مقاومت به انسولین در زنان و آلوپسی آندروژنیک (AGA) یا طاسی با الگوی زنانه را نشان داد.

ریزش مو و قند خون

تحقیقات همچنان ثابت می کند که غذای فرآوری شده به دلیل قند خون بالا ، باعث ریزش مو می شود. آشپزی با سطح قند خون بالا باعث افزایش سطح قند خون بعد از غذا می شود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که طاسی مردانه با مقاومت به انسولین ارتباط دارد. آنها حتی اشاره می کنند که مقاومت به انسولین را می توان با طاسی بصری تشخیص داد.

مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث ریزش موی ارثی می شود

ممکن است شما در مورد طاسی با الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک) شنیده باشید ، وضعیتی که بسیاری از افراد (اعم از زن و مرد) با آن دست و پنجه نرم می کنند. برخی آن را در سنین پایین تر از دیگران تجربه می کنند.

به طور سنتی ، اعتقاد بر این بود که طاسی مردانه با وراثت ارتباط دارد. از طریق خط خونی منتقل می شود. اخیراً شواهدی بین ریزش مو ، مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک کشف شده است.

دی هیدروتستوسترون (DHT)

مطالعات اخیر (به عنوان مثال ، این ، این ، این) نشان می دهد که سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین را می توان با شروع زودهنگام طاسی مردانه پیش بینی کرد و به نظر می رسد که این دو حالت با هم مرتبط هستند و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

دی هیدروتستوسترون (DHT) یک هورمون مردانه است. وقتی فردی از طاسی مردانه رنج می برد ، به نظر می رسد DHT به فولیکول های مو می چسبد. هنگامی که این اتفاق در یک دوره طولانی رخ می دهد ، اندازه فولیکول مو را کاهش می دهد ، حتی تا جایی که از کار می افتد. این روند همچنین رشد موهای جدید را متوقف می کند.

سندرم متابولیک و شرایط پزشکی

سندرم متابولیک بیشتر مردم را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا ما بیشتر به غذاهای فرآوری شده و رژیم های سالم کمتر وابسته ایم.

در اینجا لیستی از شرایط پزشکی مربوط به سندرم متابولیک آمده است:

  • قند خون بالا (قند خون بالا)
  • سطح بالای تری گلیسیرید در خون
  • فشار خون بالا (فشار خون بالا)
  • سطح پایین HDL (کلسترول “خوب”)
  • چاقی

درمان مقاومت به انسولین در هنگام تطبیق رژیم غذایی

اهمیت رژیم غذایی در مقاومت به انسولین

رژیم غذایی شما و غذایی که می خورید بر سه عامل موثر در طاسی مردان تأثیر می گذارد: انسولین ، سندرم متابولیک و DHT. برخی از غذاهایی که می خورید سطح انسولین را افزایش می دهند. این تعاملات میزان DHT را در سیستم شما نیز افزایش می دهد. غذاهایی که سطح انسولین را افزایش می دهند نیز احتمالاً باعث ایجاد سندرم متابولیک می شوند.

چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند.

آیا تا به حال در مورد مفهوم “چربی خوب” چیزی شنیده اید؟ اسیدهای چرب اشباع نشده ، امگا 3 و 6 برای شما مناسب است. علاوه بر این ، با مصرف اسید لینولئیک و لینولئیک ، می توانید سطح HDL خود را افزایش دهید. جالب اینجاست که این لیپیدها نیز مهارکننده های 5-آلفا ردوکتاز هستند. 5-آلفا ردوکتاز چیزی است که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. دی هیدروتستوسترون باعث ریزش مو می شود.

بنابراین سطح پایین HDL در رژیم غذایی ممکن است منجر به افزایش 5-آلفا ردوکتاز شود که می تواند منجر به DHT بالاتر شود. این به نوبه خود ممکن است منجر به ریزش بیشتر مو شود

لینولئیک اسید مزدوج (CLA) ، یا اسید چربی به نام لینولئیک اسید ، در محصولات لبنی ، گوشت گاو و کره یافت می شود. (من لبنیات نمی خورم ، حالم بد می شود) ما باید آنها را از طریق رژیم غذایی خود جذب کنیم زیرا بدن قادر به جذب این اسیدهای چرب نیست.

کره ، گوشت گاو ، گوشت قرمز ، چربی و … باعث افزایش ترس در ذهن بسیاری از افراد برای افزایش وزن ، حملات قلبی و غیره می شود. با این حال ، حقیقت این است که کیفیت بالا ، چربی های سالم برای شما عالی هستندبه

چربی های سالم شما را چاق نمی کند! این برای شما مناسب است و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کند.

این تصور غلط است که چربی های سالم شما را چاق می کند. چربی ها برای چربی سوزی ، عضله سازی ، استخوان سازی ، مبارزه با سرطان و غیره عالی هستند. در چند سال گذشته ، تعداد چربی های سالم را که می خورم افزایش داده ام. صادقانه می گویم که وزن من هرگز ثابت نبوده است. به خاطر داشته باشید که من رژیم نمی گیرم یا کالری نمی شمارم. در واقع ، من کالری بیشتری نسبت به قبل مصرف می کنم!

برای سالم ماندن ، بدن انسان به سه نوع چربی نیاز دارد. اسیدهای چرب اشباع امگا 3 (بله !!) و چربی های غیر اشباع امگا 6 همه این چربی های مختلف عملکردهای متفاوتی دارند ، از گوارش گرفته تا عملکرد مغز. (ماهی ، گوشت ، دانه ها و آجیل)

مانند همه چیز ، کیفیت ضروری است. به خصوص زمانی که ما محصولات حیوانی مصرف می کنیم و من فقط حیوانات تغذیه شده با علف را می خورم.

مقاومت به انسولین چیست؟

اصطلاح “مقاومت به انسولین” در بحث سلامتی بیشتر و بیشتر مورد بحث قرار می گیرد. این یک وضعیت پزشکی است که در آن سلول های بدن آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهند.

بدن شما از انسولین برای حفظ سطح قند خون در محدوده طبیعی استفاده می کند. وقتی قندها یا کربوهیدرات ها را مصرف می کنید ، آنها در بدن شما به گلوکز تبدیل می شوند. در پاسخ ، بدن شما انسولین مورد نیاز برای پمپاژ گلوکز را به هر سلول بدن شما ترشح می کند.

عدم تشخیص انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود.

هنگامی که بدن شما در برابر انسولین مقاوم می شود (مقاومت به انسولین) ، سلول های شما نمی توانند گلوکز مورد نیاز خود را برای دریافت انرژی دریافت کنند. و به جای توزیع بین سلول ها ، انسولین در خون شما باقی می ماند ، در سطوح بسیار بالا. بدن شما به طور طبیعی در پاسخ به افزایش سطح قند خون ، انسولین بیشتری ترشح می کند و چرخه شروع می شود. این چرخه ناشناخته منجر به دیابت نوع 2 می شود.

مقاومت به انسولین و ریزش مو

موهای ما با تغییرات مداوم در قند خون دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این ، نمی تواند فراز و نشیب های مداوم را کنترل کند ، که ممکن است چرخه رشد را مختل کند. به همین دلیل ، مقاومت به انسولین احتمالاً باعث ریزش مو می شود. مو یکی از اولین نواحی قابل توجه است که نشان می دهد بدن از چیزی رنج می برد.

فرهنگهای ابتدایی به نوع غذایی که باعث این بالا و پایین ها می شود دسترسی نداشتند. به عنوان مثال ، رژیم اینوئیت عمدتا از چربی و ماهی تشکیل شده است. واضح است که آنها دچار چنین نوساناتی نمی شوند.

هورمون های بدن انسان با یکدیگر تعامل دارند. هنگامی که برخی هورمون ها تغییر می کنند (افزایش یا کاهش) ، سایر هورمون ها تحت تأثیر قرار می گیرند. علاوه بر این ، آنها همچنین می توانند در پاسخ تغییر کنند.

تا دیر نشده امتحان بده!

همانطور که می بینید ، ارتباط بین طاسی زودرس مردان و مقاومت به انسولین می تواند منجر به بیماری جدی تری مانند دیابت شود. بنابراین ، افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک باید در طول معاینات منظم پزشکی ، غربالگری اولیه دیابت نوع 2 و مقاومت به انسولین را انجام دهند.

انسولین ، SHBG و DHT

مشخص شد که مردان و زنان مبتلا به ریزش مو سطوح پایین تری از گلوبولین (HBG) متصل کننده هورمون جنسی دارند. رابطه بین انسولین و SHBG نیز ثابت شده است که وقتی سطح انسولین بالا باشد ، سطح SHBG پایین است.

هنگامی که سطح SHBG بالا باشد ، سطح DHT پایین می آید زیرا SHBG به DHT متصل می شود. این مانع از اتصال دی هیدروتستوسترون به گیرنده آندروژن می شود. این تداخلات باعث می شود دی هیدروتستوسترون کمتری به فولیکول های مو بچسبد که منجر به ریزش مو می شود.

نکاتی برای کاهش قند خون روزانه

علاوه بر این ، از شاخص قند خون برای محاسبه میزان کربوهیدرات های خورده شده در هر وعده استفاده می شود. علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده که دارای شاخص گلیسمی بالا هستند فاقد آنزیم هستند. همچنین علت اصلی بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو است.

همچنین ، برای اینکه بدن خود را سالم نگه دارید ، ذهن شما پایدار باشد و انرژی شما بالا باشد ، با بار GI پایین غذا بخورید (و بنوشید). غذاهای کامل ، طبیعی ، چربی های سالم ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، آجیل ، آب استخوان و غیره را انتخاب کنید.

از برنامه غذایی متناسب با نوع بدن خود استفاده کنید

در نهایت ، همچنین به یاد داشته باشید که غذای مناسب با نوع بدن خود بخورید زیرا همه ما متفاوت هستیم و بدن ما به چیزهای متفاوتی نیاز دارد.

سعی کنید هر روز میزان GI را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای کمک به تعیین شاخص گلیسمی یک غذای خاص ، به آدرس زیر مراجعه کنید: www.glycemicindex.com

اگر می خواهید 55 علت ریزش مو را بخوانید ، لطفاً این پیوند را بررسی کنید.

یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت مطلوب و داشتن یک سبک زندگی جامع ، اینجا کلیک کنید.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *