مشتاق؟ سعی کنید “بالش تنفسی” خود را در آغوش بگیرید


آخرین اخبار سلامت روان

عکس خبر: مضطرب؟  سعی کنید

پنجشنبه، ۱۰ مارس ۲۰۲۲ (اخبار هلث دی)

آیا در آغوش گرفتن یک بالش نرم و مکانیزه که تنفس آهسته را شبیه‌سازی می‌کند، می‌تواند به دانش‌آموزان تحت استرس کمک کند تا اضطراب و استرس را از خود دور کنند؟ محققان انگلیسی روی آن شرط بندی می کنند.

آلیس هاینز، نویسنده این مطالعه اشاره کرد که بالش مورد بحث شبیه هر کوسن معمولی است. او دکتری است. کاندیدای دانشگاه بریستول در انگلستان.

اما هنگامی که بالشتک مخملی آبی روشن را در آغوش می گیرید، یک راز درمانی بالقوه را به نمایش می گذارد: یک کیسه بادی مخفی که برای تقلید تنفس آهسته طراحی شده است.

به گفته هاینز، هدف “کاهش سطوح بالای اضطرابی است که دانش آموزان اغلب در طول دوره های امتحان تجربه می کنند.”

بالش با این هدف باریک در ذهن دارد نه در میان بیمارانی که با هر نوع اختلال اضطراب مزمن تشخیص داده شده است، آزمایش شده است.

با این حال، آزمایش‌های اولیه در میان جوانان سالمی که به طور معمول خود را در موقعیت‌های استرس‌زا می‌بینند، نشان می‌دهد که بالش به اندازه مدیتیشن هدایت‌شده در به حداقل رساندن اضطراب مؤثر است.

در شماره ۹ مارس از PLOS ONEهاینز توضیح داد که پروژه بالش از کار بسیار تخصصی او در زمینه تحقیقاتی موسوم به “هپتیک عاطفی” نشأت می گیرد، که به چگونگی تعامل حس لامسه با روباتیک برای تقویت حس خوب بودن فرد می پردازد.

در جستجوی موثرترین طراحی بالش کاهش اضطراب ممکن، تیم ابتدا از ۲۴ دانش آموز بریتانیایی (۲۱ تا ۴۰ ساله) خواست تا پنج نمونه اولیه مختلف را امتحان کنند.

کاهش اضطراب

چهار بالش به ترتیب تنفس را کاهش دادند. ضربان قلب؛ خرخر کردن؛ یا خرخر و نفس کشیدن با هم. بالش پنجم حلقه‌ای از نور منتشر می‌کرد.

هاینز و همکارانش دریافتند که بالش تنفسی توسط تعداد “به طور قابل توجهی بیشتر” از کاربران بهترین رتبه بندی شده است، که به طور مختلف آن را آرام بخش، تسکین دهنده و/یا آرامش بخش توصیف کردند. کمی بیش از یک سوم موافق بودند که هنگام کار کردن، بالش “احساس نفس کشیدن دارد”، در حالی که سه نفر گفتند که نگه داشتن آن مانند در آغوش گرفتن یک گربه است.

بنابراین محققان تصمیم گرفتند بر روی بالش تنفسی تمرکز کنند و طرح را برای آزمایش های بیشتر اصلاح کنند.

نتیجه نهایی تقریباً ۱۴ اینچ طول، ۱۰ اینچ در پهن ترین نقطه و ۶ اینچ ضخامت است. این بالش که از میکروفایبر پلی استر نرم و مخملی پوشانده شده است، برای در آغوش گرفتن نزدیک شکم و سینه در نظر گرفته شده است.

لوله ای که از یک پمپ خارجی – و با نیروی خارجی – به مکانیک داخلی بالش متصل می شود، که شامل یک محفظه بادی است. خود لوله توسط کسانی که از بالش استفاده می کنند از دید (و بدون سر و صدا) پنهان می ماند.

در همین راستا، مکانیک های داخلی در اعماق بالش دفن می شوند و تنظیم می شوند تا سرعت تنفس ۱۰ در دقیقه را تقلید کنند. (نویسندگان مطالعه اشاره کردند که مردم معمولاً با سرعتی بین ۱۲ تا ۱۸ نفس در دقیقه نفس می‌کشند، بنابراین بالش برای تکرار تنفس آهسته در نظر گرفته شده است.)

پس از تکمیل طراحی بالش تنفسی، ۱۲۹ بزرگسال ۱۸ تا ۳۶ ساله (حدود ۷۵ درصد زن) برای آزمایش ثبت نام شدند.

ابتدا به همه گفته شد که در یک آزمون ریاضی شفاهی شرکت خواهند کرد که در آن شرکت کنندگان باید در مقابل یکدیگر به سوالات پاسخ دهند. هدف: برانگیختن اضطراب و استرس اجتماعی.

آزمایش بیشتری لازم است

سپس شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند: یک گروه مدیتیشن بر اساس یک دستورالعمل تنفسی استاندارد ۸ دقیقه‌ای که از طریق هدفون ارائه می‌شد. گروهی که از آنها خواسته شد که همان زمان را صرف نشستن ساکت و منتظر بگذرانند (بدون دسترسی به تلفن همراه). و گروه بالش به گروه بالش ها دستور داده شد تا بالشتک خود را به مدت ۸ دقیقه به صورت عمودی در آغوش بگیرند در حالی که از هدفون های مسدود کننده صدا استفاده می کنند.

در اتاق‌های جداگانه، هر گروه چند تست استاندارد اضطراب را قبل، حین و بعد از آزمایش انجام دادند.

به گفته هاینز، محققان دریافتند که این بالشتک نه تنها به اندازه مدیتیشن موثر است، بلکه به ویژه برای دانش آموزانی که می گویند اغلب اضطراب امتحان بالایی را تجربه می کنند، مفید است. برای آن افراد، دستگاه ممکن است به ویژه مفید باشد.

علاوه بر این، او توضیح داد: «ما معتقدیم که بالشتک تنفسی می‌تواند برای طیف وسیعی از افراد، و به‌ویژه افرادی که ممکن است روش‌ها/درمان‌های موجود مانند مدیتیشن را غیرقابل دسترس بدانند، پشتیبانی کند.»

هاینز خاطرنشان کرد که به عنوان یک نمونه اولیه تحقیقاتی، این بالشتک هنوز برای فروش یا حتی در حال تولید نیست، بنابراین در حال حاضر مشخص نیست که ممکن است چه قیمتی داشته باشد یا اینکه بیمه ممکن است آن را پوشش دهد.




نمایش اسلاید


تصاویر اختلال اضطراب: علائم، حملات پانیک و موارد دیگر همراه با تصاویر
به نمایش اسلاید مراجعه کنید

اما او این بالش را بصری و آسان برای استفاده حتی در هنگام درگیر شدن در فعالیت های دیگر، مانند تماشای تلویزیون یا صحبت با کسی توصیف کرد. او گفت که باید به عنوان “وسیله مکملی در نظر گرفته شود که مردم می توانند در خانه خود داشته باشند تا در صورت نیاز آسایش و پشتیبانی را فراهم کنند.”

مارتینا اسونسون محقق وابسته آزمایشگاه التهاب عصبی تجربی (ENL) در دانشگاه لوند در سوئد است. اگرچه در این مطالعه شرکت نداشت، اما موافقت کرد که یافته‌ها نشان می‌دهد “بالش آرامش‌بخش ممکن است در موقعیت‌های خاصی برای افرادی که از اختلالات اضطرابی رنج نمی‌برند، اما فقط قبل از یک رویداد سخت مضطرب هستند، اثر آرام‌بخشی داشته باشد.”

در همان زمان، او تاکید کرد که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، شاید شامل اقدامات عینی تر اضطراب، مانند ضربان قلب و الگوهای تنفس. و Svensson این هشدار مهم را تکرار کرد که “باید ارزیابی شود که آیا این دستگاه برای افرادی که تشخیص داده شده با اختلالات اضطرابی تشخیص داده شده است یا خیر.”

اطلاعات بیشتر

مطالب بیشتری در مورد دانشجویان و اضطراب در دانشکده پزشکی هاروارد وجود دارد.

منابع: آلیس سی. هاینز، کاندیدای دکترای لمسی عاطفی، و محقق، دانشگاه بریستول، بریتانیا. مارتینا اسونسون، دکترا، محقق، آزمایشگاه تجربی التهاب عصبی (ENL)، دانشگاه لوند، لوند، سوئد. PLOS ONE، ۹ مارس ۲۰۲۲

اخبار پزشکی
حق چاپ © ۲۰۲۱ HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.


از جانب لوگوی WebMD

راه حل های سلامت از طرف حامیان ما


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/