رفتن به نوشته‌ها

مجموعه قند خون: دیابت بارداری 101 – تغذیه مادلین



بیایید در مورد خون صحبت کنیم ، عزیزم … بیایید در مورد همه چیز GD صحبت کنیم!

دیابت حاملگی اساساً عدم تحمل کربوهیدرات در هر درجه ای است که در دوران بارداری شروع یا تشخیص داده شود (SOURCE). با این حال ، تحقیقات در حال حاضر نشان می دهد که این می تواند نشانه ای از دیابت نوع 2 در طی پنج سال (YIKES!) (منبع) باشد. بنابراین در صورت تشخیص GD آن را جدی بگیرید … اما همچنین ، با ما همراه باشید! زیاد زنان می توانند با غذای واقعی و خوشمزه ، همراه با حرکات و ورزش خوب (SOURCE) ، آن را با موفقیت مدیریت کنند.

به عبارت ساده تر ، تشخیص GD بدین معناست که بدن شما در دوران بارداری تحمل کربوهیدرات ها و حفظ سطح قند خون را به تنهایی دشوار می کند. بدن شما به درستی به انسولین (هورمونی که توسط لوزالمعده ساخته می شود) پاسخ نمی دهد ، بنابراین پانکراس مقدار بیشتری از آن را تولید می کند و امیدوار است کسی به زودی کار خود را شروع کند.

طوفان معروف به “هورمون های سه ماهه سوم بارداری” این روند را تشدید می کند. #بله

واقعیت جالب: سطح قند خون در زنان باردار سالم کمتر از زنان غیر باردار است ، به این معنی که برخی از اهداف درمانی فعلی تعیین شده باید به چالش کشیده شوند.

هفته گذشته که قند خونم را کنترل می کردم ، ترجیح دادم از یک نمودار روند پیروی کنم که بر اساس مطالعه ای در سال 2011 انجام شد مراقبت از دیابت:

روزه داری: 70.9 +/- 7.8 میلی گرم در دسی لیتر

1 ساعت بعد از غذا: 108.9 +/- 12.9 میلی گرم/دسی لیتر

دو ساعت بعد از غذا: 99.3 +/- 10.2 میلی گرم در دسی لیتر
(
منبع)

البته ، با پزشک خود در مورد سطح قند خون ایده آل و منحصر به فرد بدن خود صحبت کنید ، زیرا هرکسی تحمل گلوکز متفاوتی دارد. هدف این است که همه چیز را به حالت عادی نزدیک کنیم شما هستید تا آنجا که ممکن است ، به همین دلیل سطوح پیشنهاد شده در بالا کمی محدوده را فراهم می کند.

مراقب باشید بدن شما چگونه به کربوهیدرات ها واکنش نشان می دهد ، اما نگران سبزیجات ، چربی ها یا پروتئین های نشاسته ای نباشید ، زیرا باعث افزایش قند خون شما نمی شوند.

از غلات تصفیه شده ، آرد ، شکر و غذاهای حاوی قند ، شیرین کننده های مصنوعی و چربی های ترانس خودداری کنید. تعداد کربوهیدرات هایی که می خوردید و همچنین نیاز به افزایش یا حفظ وزن در دوران بارداری.

ورزش متوسط ​​یکی دیگر از پازل تنظیم قند خون است. من به مشتریان خود توصیه می کنم روزی 30 دقیقه – حتی یک پیاده روی ملایم در اطراف محله خود – با نوعی تمرینات مقاومتی (SOURCE) ، مانند یک تپه کوچک ، برخی از پله ها ، یا برخی وزنه های سبک مچ پا هدف گذاری کنند.

ورزش همچنین می تواند استرس را کاهش دهد ، که به دلیل افزایش سطح کورتیزول با مقاومت به انسولین مخلوط شده است. برای اقدامات بیشتر ، مکمل پروبیوتیک مصرف کنید ، که با کاهش شدت موارد دیابت بارداری مرتبط است (SOURCE).

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *