قبل از ورزش چه بخوریم؟ | بهترین نکات برای نوشیدنی های ورزشی و پودر پروتئین – خبر خوب


قبل از اینکه بتوانید به طور کلی تصمیم بگیرید که قبل از شروع ورزش چه غذاهایی بخورید، ابتدا باید تعیین کنید که آیا به رژیم غذایی قبل از تمرین نیاز دارید یا خیر. بسیاری از افراد با رژیم غذایی سالم و متعادل، انرژی مورد نیاز بدن خود را با ورزش متوسط ​​به مدت ۶۰ دقیقه یا کمتر در طول روز تامین می کنند.

اغلب، ورزش کم و متوسط ​​به مدت ۶۰ دقیقه یا کمتر در طول روز با یک رژیم غذایی سالم و منظم سازگار است. اما تعیین اینکه بدن واقعا به چه چیزی نیاز دارد به وضعیت سلامتی و همچنین کیفیت و کمیت غذا، مدت زمان تمرین، شدت ورزش و شخصیت فرد بستگی دارد.

قبل از شروع ورزش چند کالری باید دریافت کنم؟

اگر رژیم غذایی شما خوب است، باید تا پایان تمرین کمی عرق کرده و خسته باشید، اما در کل باید سرحال و پرانرژی باشید. در غیر این صورت بدن شما به کالری بیشتری نیاز دارد و این افزایش کالری به دو صورت انجام می شود. کل کالری روزانه خود را افزایش دهید یا قبل از ورزش یک وعده غذایی سبک خوب بخورید.

یک رژیم غذایی خوب قبل از ورزش می تواند بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ کیلو کالری انرژی دریافت کند، در حالی که کل کالری روزانه نباید کمتر از ۱۲۰۰ کیلو کالری باشد. توجه داشته باشید که نکات زیر برای افراد سالم با رژیم غذایی متعادل و مغذی که فقط ورزش منظم انجام می دهند در نظر گرفته شده است. بنابراین، اگر دچار کمبود وزن یا سوءتغذیه هستید و یا اگر سخت‌تر و طولانی‌تر ورزش می‌کنید، برای تغذیه مناسب باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

تغذیه قبل از کاردیو و ورزش

  • ۲ تا ۴ ساعت قبل از ورزش یک وعده غذایی جامد کوچک (یا یک میان وعده نسبتاً بزرگ) بخورید. این رژیم غذایی کوچک باید حاوی کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین و چربی باشد. به عنوان مثال، غلات با شیر کامل، ساندویچ بوقلمون با نان گندم کامل، ماست یونانی کم چرب با انواع توت ها و غلات کامل.
  • نوشیدن ۶۰۰ میلی لیتر تا ۱۰۰۰ میلی لیتر (یک لیتر) آب را در ۴ ساعت پس از پایان تمرین فراموش نکنید. همچنین قبل از تمرینات قلبی و قدرتی از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.

شما می توانید ۴۵ تا ۶۰ دقیقه قبل از تمرین یک دسر آسان هضم بخورید. این رژیم غذایی سبک باید با کربوهیدرات های ساده مانند موز و پرتقال انتخاب شود. همچنین برای جلوگیری از مشکلات گوارشی از خوردن غذاهای پر فیبر، پروتئین و چربی در این مدت خودداری کنید.

نکات مهم در مورد نوشیدنی های ورزشی و پودرهای پروتئینی

خوردن نوشیدنی های ورزشی و پودرهای پروتئینی برای کسانی که ۶۰ دقیقه در روز با شدت متوسط ​​ورزش می کنند ضروری نیست. کسانی که این قانون را رعایت نمی کنند کالری اضافی دریافت می کنند. کمبود مایعات و الکترولیت‌های بدن باعث پر شدن مایعات ساده، وعده‌های غذایی سالم و منظم و میان وعده‌های سالم بعد از ورزش می‌شود. بنابراین، نوشیدنی‌های ورزشی ممکن است زمانی مفید باشند که مدت زمان ورزش بیش از یک ساعت باشد یا شدت ورزش آنقدر زیاد باشد که باعث تعریق شدید شود.

به طور کلی نیازی به خوردن پودر پروتئین نیست. توجه به این نکته ضروری است که مکمل پروتئین بالاتر از پروتئین طبیعی در رژیم غذایی نیست. علاوه بر این، پودرهای پروتئینی به عنوان مکمل های غذایی طبقه بندی نمی شوند و قوانین مشخصی برای در نظر گرفتن نیازهای آنها وجود ندارد. علاوه بر این، اکثر افراد سالم و فعال نیازی به خوردن پودر پروتئین ندارند.