رفتن به نوشته‌ها

قبل از بررسی ویتامین B1 و فواید آن || چه غذاهایی حاوی ویتامین B1 هستند؟


قبل از بررسی ویتامین B1 و فواید آن ، باید ویتامین را بشناسیم ب 1 یا تیامین بدن را قادر می سازد تا از کربوهیدرات ها به عنوان انرژی استفاده کند. برای متابولیسم گلوکز ضروری است و نقش کلیدی در عملکرد اعصاب ، ماهیچه ها و قلب دارد. بر این اساس ، بهتر است در مورد ویتامین B1 ، غذاها ، فواید و علائم آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. ویتامین ب 1مانند همه مولتی ویتامین ها ، NSویتامین محلول در آب. ویتامین ها آنها بر اساس موادی که در آنها حل می شوند طبقه بندی می شوند. برخی در آب و برخی دیگر در چربی حل می شوند. ویتامین های محلول در آب از طریق جریان خون منتقل می شوند و هر چیزی که بدن از آن استفاده نمی کند از طریق ادرار دفع می شود.

غذاها و غذاهایی که حاوی ویتامین هستند ب 1

گوشت ، ماهی و غلات منابع خوبی از ویتامین ها هستند ب 1 یا تیامین بودن. مرحله محتوای بالای ویتامین ب 1 آنها در لایه های بیرونی و جوانه های غلات و همچنین در مخمر ، گوشت گاو ، آجیل ، غلات کامل و حبوبات یافت می شوند. میوه ها و سبزیجات ویتامین ها عبارتند از کلم بروکلی ، جگر ، پرتقال ، تخم مرغ ، سیب زمینی ، مارچوبه و شلغم. غلات صبحانه و محصولات حاوی آرد سفید یا برنج سفید ممکن است حاوی ویتامین باشند NS موفق شدن.

تقریبا نیمی از مردم ویتامین مصرف می کنند ب 1 این ماده غذایی در غذاهایی که به طور طبیعی حاوی تیامین هستند استفاده می شود ، در حالی که بقیه آن را غذاهای غنی از این ویتامین تأمین می کنند.

همین حالا با مشاوران پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

گرم کردن ، پختن و جوشاندن غذاها در آب ، تیامین را از بین می برد. زیرا ویتامین ها ب 1 محلول در آب ، محلول در آب آشپزی. برنج سفید فرآوری نشده حاوی یک دهم تیامین موجود در برنج قهوه ای است.

دفتر مکمل های غذایی موسسه ملی بهداشت (NIH).موسسه ملی بهداشتتوصیه می شود غلات صبحانه غنی شده با 1.5 میلی گرم تیامین حاوی بیش از 100 of از RDI باشد. یک تکه نان گندم سبوس دار حاوی 0.1 میلی گرم یا 7 درصد از نیاز روزانه است. پنیر ، مرغ و سیب کمبود تیامین دارند. انسان منبع ثابت ویتامین است ب 1 این مورد نیاز است زیرا این ویتامین در بدن ذخیره نمی شود. بنابراین ، باید بخشی از رژیم غذایی روزانه باشد.

فواید ویتامین ب 1

ویتامین B1 و فواید آن

ویتامین ب 1 یا تیامین به جلوگیری از عوارض در سیستم عصبی ، مغز ، ماهیچه ها ، قلب ، معده و روده کمک می کند. همچنین در جریان الکترولیت ها به داخل و خارج از ماهیچه ها و سلول های عصبی نقش دارد. این ویتامین همچنین از بیماری هایی مانند وحشی وحشیکه شامل اختلالات قلب ، اعصاب و دستگاه گوارش است.

استفاده از ویتامین ها ب 1 در پزشکی

بیمارانی که تحت درمان یا کمبود ویتامین قرار می گیرند ب 1 شامل بیماران مبتلا به نوریت محیطی باشد. این التهاب اعصاب خارج از مغز یا پلاگر است. برخی ورزشکاران از مکمل های تیامین برای افزایش عملکرد خود استفاده می کنند.

مردم با کولیت زخمیاسهال مداوم و اشتهای ضعیف نیز ممکن است باعث ایجاد تیامین شود. تزریق تیامین ممکن است به افرادی که در کما هستند انجام شود.

سایر شرایطی که مکمل تیامین می تواند به درمان آنها کمک کند عبارتند از:

  • ایدز
  • فشار
  • درد دیابت
  • بیماری قلبی
  • تیره شدن عدسی چشم
  • زخم های پوستی
  • سرطان دهانه رحم
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • گلوکوم و سایر مشکلات بینایی
  • سندرم مخچه نوعی آسیب مغزی است.
  • بیماری کلیوی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

علائم کمبود ویتامین ب 1

ویتامین B1 و فواید آن

کمبود ویتامین ب 1 معمولاً منجر به بری بری می شود ، وضعیتی که نشان دهنده نوروپاتی و ضعف محیطی است. کاهش وزن و کاهش اشتها ممکن است منجر به مشکلات روانی شود ، از جمله گیجی و از دست دادن حافظه کوتاه مدت. ماهیچه ها ممکن است ضعیف شوند و علائم قلبی عروقی مانند بزرگ شدن قلب ممکن است ظاهر شود.

چند ویتامین در روز ب 1 نیاز داریم؟

دوز توصیه شده برای تیامین برای مردان 1.2 میلی گرم و 1.1 میلی گرم برای زنان بالای 18 سال است. زنان باردار یا شیرده در هر سنی باید روزانه 1.4 میلی گرم مصرف کنند.

چه کسانی در معرض کمبود هستند ب 1 بودن؟

افراد مبتلا به سوء تغذیه ، سرطان ، تهوع صبحگاهی در دوران بارداری ، جراحی چاقی و دیالیز آنها مستعد کمبود تیامین هستند. افرادی که به طور منظم الکل مصرف می کنند ممکن است دچار کمبود این ویتامین شوند زیرا ممکن است تیامین را از رژیم غذایی خود جذب نکنند.

سندرم ورنیک-کورساکف یک اختلال است که افراد مبتلا به الکل مزمن را تحت تاثیر قرار می دهد. این سندرم با کمبود تیامین ارتباط دارد و در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد. افراد مبتلا به سندرم ورنیک-کورساکوف که مصرف الکل را متوقف می کنند ممکن است تزریق تیامین را برای کمک به بهبودی دریافت کنند. بیماریهای دیگر مانند ویروس نقص ایمنی انسانی کاهش جذب مواد مغذی و این می تواند منجر به کمبود ویتامین شود ب 1 او هست.

عملکرد گروه ویتامین ها NS

همه ویتامین های گروه NS محلول در آب آنها به تبدیل کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها به انرژی یا گلوکز کمک می کنند. ویتامین NS برای حفظ سلامت کبد ، پوست ، مو و چشم ضروری است. همچنین در سیستم عصبی نقش دارد و برای عملکرد خوب مغز ضروری است. گروه ویتامین ها NS گاهی به آنها ویتامین های ضد استرس می گویند زیرا در زمان استرس سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

عوارض جانبی ویتامین NS

شواهدی مبنی بر عدم آسیب از ویتامین ها ب 1 تأیید نشده است ، اما سازمان غذا و داروی ایالات متحده (سازمان غذا و دارو) در مورد استفاده از مکمل ها هشدار می دهد. افراد باید قبل از استفاده از مکمل های غذایی یا جایگزین های غذایی با پزشک خود مشورت کنند و از مردم بخواهند این کار را انجام دهند دکتر عمومی یا متخصص تغذیه در مورد چگونگی بهبود سلامت خود مشاوره بگیرید.

تداخل دارویی تیامین

ویتامین B1 و فواید آن

چای و قهوه حاوی تانن هستند ، مواد شیمیایی هستند که ممکن است با تیامین تداخل داشته و جذب آن را دشوارتر کند. برخی از مواد شیمیایی موجود در صدف و ماهی خام می توانند تیامین را از بین ببرند ، که در صورت مصرف زیاد می تواند منجر به کمبود ویتامین شود. گاهی اوقات برای درمان کودکان مبتلا به بیماریهای نادر مانند شربت افرا و اسیدوز لاکتیک استفاده می شود. متخصصان پزشکی مرتبط تجویز کند

شما می توانید تیامین را با نسخه دریافت کنید. این محصول در قالب قرص های نسخه استاندارد و با سرعت کند ارائه می شود. برای کمبود شدید ویتامین NS با تزریق تجویز می شود. می توانید مکمل های تیامین را در داروخانه ها خریداری کنید. اینها شامل قرص های ویتامین B کمپلکس و قرص های مولتی ویتامین است.

در صورت کمبود ویتامین ب 1 شما متوسط ​​هستید و معمولاً یک بار در روز تیامین مصرف می کنید. می توانید با غذا یا بدون غذا از آن استفاده کنید. برخی از افراد ممکن است هنگام مصرف تیامین احساس بیماری یا معده درد کنند ، اما این عوارض جانبی معمولاً خفیف هستند.

چه کسی باید تیامین مصرف کند؟

اکثر بزرگسالان و کودکان 12 سال به بالا می توانند تیامین مصرف کنند. در صورت توصیه متخصص می توان تیامین را به کودک زیر 12 سال داد. تیامین ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. برای اطمینان از اینکه برای شما بی خطر است ، قبل از شروع به پزشک خود اطلاع دهید اگر:

  • در گذشته نسبت به تیامین یا هر داروی دیگر واکنش آلرژیک داشته اید.
  • اگر قرار است آزمایش خون بدهید. زیرا می تواند بر نتایج برخی آزمایش ها تأثیر بگذارد.

نحوه و زمان مصرف تیامین

اگر پزشک شما تیامین را تجویز کرد ، هنگام مصرف دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. اگر تیامین را از داروخانه یا فروشگاه خریداری کرده اید ، دستورالعمل های همراه بسته را دنبال کنید. میزان مصرف بسته به نیاز شما به تیامین و اینکه آیا توسط پزشک تجویز شده است متفاوت است. در موارد کمبود خفیف تیامین ، دوز معمول بزرگسالان 25 تا 100 میلی گرم یک بار در روز است. اما در موارد کمبود شدید تیامین ، دوز معمول بزرگسالان 100 میلی گرم دو یا سه بار در روز است.

در صورت تجویز تیامین به کودک ، پزشک از وزن کودک برای تعیین دوز مناسب استفاده می کند.

چگونه ویتامین دریافت کنیم؟ ب 1برای تامین؟

ویتامین B1 و فواید آن

تیامین را می توان با غذا یا مکمل ها مصرف کرد. قرص را به طور کامل با یک نوشیدنی آب قورت دهید. اگر مصرف قرص برای شما مشکل است ، قرص را با استفاده از خط وسط به نصف تقسیم کنید. هر دو نیمه را جداگانه استفاده کنید. برای درمان کمبود ویتامین ب 1دوز معمولاً ثابت می ماند تا سطح به حالت عادی برگردد و علائم بهبود یابد. هنگامی که سطح ویتامین شما به حالت عادی برمی گردد ، پزشک احتمالاً دوز شما را کاهش می دهد تا مطمئن شود که دوباره دچار کمبود نیستید.

غیبت تصادفی یک یا دو دوز ممکن است چندان مهم نباشد. اما اگر کمبود ویتامین دارید و مدام مصرف تیامین را فراموش می کنید ، با پزشک خود مشورت کنید.

اگر مصرف تیامین را فراموش کردید ، به محض یادآوری دوز فراموش شده را مصرف کنید ، مگر اینکه دوز بعدی شما نزدیک باشد. در این حالت ، دوز فراموش شده را کنار بگذارید و فقط دوز بعدی را به صورت عادی مصرف کنید. برای جبران دوز فراموش شده دو دوز مصرف نکنید.

اگر اغلب دوزها را فراموش می کنید ، ممکن است زنگ هشدار به عنوان یادآوری تنظیم شود. همچنین می توانید از داروساز خود در مورد راه های دیگر که به شما در یادآوری مصرف دارو کمک می کند ، راهنمایی بخواهید. در صورت تجویز تیامین و تمایل به قطع آن به هر دلیلی ، با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی مصرف مقدار زیادی ویتامین ب 1

تیامین به طور کلی یک داروی بی خطر است. بعید است که مصرف بیش از حد مضر باشد. اگر نگران یکی هستید داروساز یا با پزشک مشورت کنید. مانند سایر داروها ، تیامین می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، اگرچه در همه افراد مشاهده نمی شود. اما اکثر افراد عوارض جانبی ندارند یا فقط عوارض جانبی جزئی دارند. اگر این عوارض جانبی شما را آزار می دهد یا از بین نمی رود ، با داروساز یا پزشک خود صحبت کنید:

  • اسهال
  • معده درد
  • احساس بیماری (حالت تهوع)

منابع:

https://www.nhs.uk/medicines/thiamine-vitamin-b1/

https://www.medicalnewstoday.com/articles/219545

https://www.medicalnewstoday.com/articles/219545

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *