رفتن به نوشته‌ها

فواید ویتامین D


فواید ویتامین D چیست؟

شاید مهمترین فایده ویتامین D تنظیم جذب کلسیم و فسفر باشد که به نوبه خود عملکرد طبیعی سیستم ایمنی را تسهیل می کند. مقدار کافی دریافت کنید ویتامین دی همچنین برای رشد و نمو طبیعی استخوان ها و دندان ها بسیار مهم است و چندین مطالعه اخیر نیز آن را با بهبود مقاومت در برابر برخی بیماری ها مرتبط می دانند.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟
  • اغلب بیمار شود
  • خستگی و احساس خستگی دائمی
  • درد کمر یا استخوان
  • افسردگی
  • ترمیم ضعیف زخم و سایر زخم ها
  • از دست دادن استخوان
  • ریزش مو
  • درد عضلانی
سطح پایین ویتامین D را چگونه درمان می کنید؟

هدف تنظیم سطوح ویتامین D برای کاهش انواع علائم ذکر شده در بالا و کاهش خطر شکستگی ، عفونت و سایر پیامدهای نامطلوب سلامتی است. برای جلوگیری از کمبود ویتامین D ، متخصصان توصیه می کنند که نوزادان و کودکان حداقل 400 واحد بین المللی از رژیم غذایی روزانه دریافت کرده و مکمل مصرف کنند.

چه غذاهایی سرشار از ویتامین D هستند؟
  • ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی خال مخالی و ماهی آزاد (سعی کنید ماهی قزل آلا را از توزیع کنندگان معتبر یا ماهی فروشان محلی در ایرلند تهیه کنید)
  • غذاهای غنی شده با ویتامین D ، مانند برخی محصولات لبنی ، آب پرتقال ، شیر سویا و غلات (سویا واقعاً بر مشخصات هورمونی من تأثیر می گذارد ، بنابراین حتماً یک دفترچه خاطرات غذایی داشته باشید!)
  • جگر گاو (من اصلا طرفدار آن نیستم!)
  • پنیر (فقط برای من پیتزا اوه!)
  • زرده تخم مرغ (خوشمزه!)
  • عاقلانه می توانید با این پسران بد اشتباه نکنید – آنها نیز طعم خوبی دارند!



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *