فواید مکمل های غذایی برای سلامتی

نقش یک رژیم غذایی سالم این است که بدن شما را با ویتامین ها و مواد معدنی فراوان تامین کند. اگر می خواهید با بیماری مبارزه کنید و خوش اندام بمانید، ممکن است بخواهید به یک رژیم غذایی سالم و متعادل پایبند باشید. در حالی که خوردن میوه ها و سبزیجات تازه برای رفع نیازهای غذایی خود ایده خوبی است، مکمل ها نیز می توانند به شما در دستیابی به این هدف کمک کنند. بیایید دریابیم که مکمل های غذایی چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.

همانطور که قبلا ذکر شد، خوردن یک رژیم غذایی متعادل ایده خوبی برای دریافت مقدار مورد نیاز ویتامین ها و مواد معدنی است و ترکیب رژیم معمول خود با برخی مکمل های غذایی می تواند اطمینان حاصل کند که بدن شما آنچه را که برای سالم ماندن نیاز دارد دریافت می کند. چه مکمل های غذایی باید مصرف کنید؟ خوب، مصرف همه مکمل ها توصیه نمی شود.

برای ایمن بودن، ممکن است بخواهید به سراغ مکمل های غذایی بروید که توسط مقاماتی مانند سازمان غذا و دارو تنظیم می شوند. مکمل هایی که توسط هیچ مرجعی تنظیم نمی شوند، اغلب به عنوان یک راه حل ساده برای مقابله با بسیاری از اختلالات یا دادن مواد مغذی به بدن شما که نمی تواند از رژیم غذایی معمول شما دریافت کند، به بازار عرضه می شوند.

بنابراین، سوال میلیون دلاری این است که چگونه می‌توانید تمام مزایای مکمل‌های غذایی را به دست آورید؟ خوب، مطمئن ترین راه این است که قبل از مصرف هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید. این به شما کمک می کند تا از هرگونه عوارض جانبی منفی محصول جلوگیری کنید. حالا بیایید دریابیم که مکمل های غذایی چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.

متابولیسم مناسب

بعد از خوردن یک وعده غذایی، کاری که بدن شما انجام می دهد این است که پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها را در حالی که سایر مواد مغذی را جذب می کند، تجزیه می کند. جذب این مواد مغذی به ویتامین های زیادی (ویتامین B) که باید روزانه مصرف کنید بستگی دارد.

ویتامین های B چه می کنند؟ به گفته محققان دانشگاه ایالتی کلرادو، نقش ویتامین های گروه B کمک به بدن شما برای جلوگیری از اثرات کمبود ویتامین های دیگر، مانند درد مفاصل، اختلالات اسکی، کم خونی، و آسیب عصبی است.

نگهداری و تعمیر بافت

آنها همچنین به ترمیم بافت بدن شما کمک می کنند، روندی که تا زمانی که شما زنده هستید ادامه دارد. در نتیجه فعالیت های روتین شما، بافت های شما در معرض استرس زیادی قرار می گیرند. سلول های تخصصی در بدن شما به تولید پروتئین هایی ادامه می دهند که بافت جدیدی را برای جایگزینی بافت آسیب دیده ایجاد می کنند. زمانی که بافت ها به دلایلی ترمیم نمی شوند، مستعد ابتلا به بیماری هستید. برای تقویت استخوان ها و رشد بافت ها، می توانید ویتامین D و کلسیم مصرف کنید.

جلوگیری از بیماری

برخی از مکمل های غذایی به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان کمک می کنند. برخی از ویتامین ها مانند ویتامین A، C و E به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و مواد شیمیایی به نام رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. به گفته موسسه ملی سرطان، این مواد شیمیایی منجر به آسیب اکسیداتیو در سلول‌ها می‌شود که شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار می‌دهد.

بنابراین در اینجا چند مزیت عالی وجود دارد که می توانید با ترکیب این مکمل با رژیم غذایی معمولی خود به دست آورید. باز هم، فقط حتما قبل از استفاده از هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر