رفتن به نوشته‌ها

فواید روی برای سلامتی | چگونه روی برای سلامت کلی ما ضروری است


غذاهای غنی از روی

وجود یک ابزار فرضی در نظارت بر سلامت عمومی و آثار آن سیستم ارزیابی ما را فلج کرده است. افزایش گسترده بیماری های مزمن ، همه گیری های در حال ظهور ، افزایش سن و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی ، جهان را در برابر بسیاری از آسیب پذیری ها آسیب پذیر کرده است. شما تمرکز ما را تغییر داده اید. در این سیستم پریشان و ضعیف نظارت بر سلامت ، متأسفانه ما بی اطلاع هستیم
مواد مغذی ساده در هماهنگی بدن انسان نقش حیاتی دارند.

عناصر کمیاب مانند روی ، منیزیم و آهن در رژیم غذایی ما نقش مهمی در عملکرد مناسب و یکپارچگی ماهیچه ها و استخوان ها دارند. بنابراین ، ارزیابی این عناصر در محدوده طبیعی برای رفاه اجباری است.

روی یک ریز مغذی مهم است که توسط بدن انسان تولید نمی شود. مکمل روزانه برای رفع نیاز بدن به روی ضروری است.

روی چیست؟

روی یک ریز مغذی مهم است. این عنصر در بدن انسان در محدوده 1.6 تا 3.0 گرم ، تقریبا 2.0 گرم یافت می شود. به عبارت دیگر ، حاوی 30 میلی مول یا 0.0005٪ از وزن کل بدن است. سوابق سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که بیش از دو میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه دچار کمبود روی شده اند.

کمک هزینه روزانه توصیه شده: RDA روی برای زنان بالغ 8 میلی گرم در روز و برای مردان بالغ 11 میلی گرم در روز است.

چگونه روی یک ماده مغذی مهم است

با توجه به این واقعیت که روی جزء درون سلولی است ، در مجموع 2 گرم روی 60 درصد توسط ماهیچه های اسکلتی مصرف می شود و 40 درصد باقی مانده در استخوان ها یافت می شود. به عنوان یک مولکول ، در بسیاری از فرایندهای آنزیمی ، واکنش های اکسیداسیون ، بیان ژن ، سیگنال دهی و تنظیم عصبی نقش دارد.

بهترین منابع طبیعی روی در رژیم غذایی روزانه ما شامل غلات کامل ، محصولات لبنی ، گوشت قرمز ، صدف ، سبزیجات برگ سبز ، توفو سفت ، صدف ، دانه های کنف ، تخمه کدو ، عدس ، قارچ و از جمله آجیل ، بادام و بادام هندی است. مستحکم. فلز روی؛

فواید روی برای سلامتی بدن انسان

روی برای سلامت کلی ما اهمیت زیادی دارد. بیایید در مورد برخی از مزایای روی برای سلامتی و میزان مفید بودن آن برای عملکرد و هماهنگی کل سیستم بدن بحث کنیم.

فعالیت آنزیمی

روی نقش اساسی در توسعه ساختاری بیش از 300 آنزیم دارد که در بدن انسان عمل می کند. این جزء در تشکیل آنزیمی محسوب می شود. این آنزیم ها مسئول متابولیسم پروتئین ، بلوغ اسکلتی ، کانی سازی استخوان ، یکپارچگی گلبول های قرمز ، تبدیل دی اکسید کربن و حفظ تعادل اسید و باز بدن انسان هستند.

این برای فعالیت سیستم بافر طبیعی بدن انسان و برای هضم مناسب پروتئین های ترشحی در بدن معتبر است.

عفونت ها و مصونیت

سیستم ایمنی بدن را با مبارزه با عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها ، باکتری ها و غیره تقویت می کند. مسئول اختلال در تشکیل پروتئین در این میکروب ها است.

روی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از آنزیم ها با از بین بردن ساختار پروتئینی این میکروارگانیسم ها با انجام فعالیت آنزیمی RNA و DNA تخریب کننده نقش دارد. جلوگیری از تولید مثل این عوامل بیماری زا و کاهش حدت آنها در بدن انسان.

در عفونت ها ، روی با فعال کردن سلول های T در اولین خط مکانیسم دفاعی در بدن انسان ، نقش فعالی در تولید ایمنی سلولی ایفا می کند.

آنتی اکسیدان ها

روی یک عملکرد محافظتی برای رویدادهای سلولی در کاهش تولید ROS (گونه های فعال اکسیژن) یا به عبارت دیگر ، با کاهش استرس اکسیداتیو نشان داده است.

جلوگیری از تولید بیش از حد ROS آسیب DNA را محدود می کند و در نتیجه از وقایعی مانند توقف چرخه سلولی و آپوپتوز (لیز سلولی) جلوگیری می کند.

التیام زخم

برای بازیابی سریع زخم ها از نظر بهبودی ، روی نقش قوی ایفا می کند. از سنتز کلاژن پشتیبانی می کند بنابراین یکپارچگی ساختاری بافت پوست را حفظ می کند.

سطح گلوکز خون

گزارش شده است که مکمل روی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 بسیار مفید است. روی ترشح انسولین را افزایش می دهد و به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک می کند.

روی به کاهش سطح کلسترول بالا در خون ، کاهش LDL و کاهش تولید تری گلیسیرید کمک می کند.

باروری

با افزایش تعداد اسپرم ، نقش حیاتی در سلامت باروری مردان دارد. با تبدیل کلسترول به هورمونهای جنسی ، تولید تستوسترون را تشدید می کند. مطالعات گزارش داده اند که این گیاه تحرک و مورفولوژی اسپرم را افزایش می دهد.

حفظ سطح ویتامین A

روی عملکرد قابل توجهی در افزایش جذب ویتامین A نشان داده است ، بنابراین از کوری شب جلوگیری می کند. غلظت بالای روی در بافت شبکیه ثبت شده است. علاوه بر ویتامین A ، با تبدیل ویتامین A به اشکال فعال آن مانند رتینول A ، نقش مهمی در درمان آکنه ایفا می کند. این امر خطر آکنه فعال را کاهش می دهد و از مسدود شدن منافذ برای رسوب باکتری جلوگیری می کند.

خلق و خو و شناخت

تحریک بیش از حد عصبی را متوقف می کند و مغز و اعصاب مرتبط را در تعادل سالم نگه می دارد. با افزایش سطح سروتونین ، باعث ایجاد احساس آرامش و موفقیت می شود.

حس چشایی

گوستین ، پروتئینی حاوی روی است که مسئول رشد جوانه های چشایی و از بین رفتن حس چشایی است. کمبود جاذبه در کمبود روی گزارش شده است.

سلامت مو و ناخن

عنصر مخفی برای بهبود طبیعی مو و ناخن ، روی در رژیم غذایی است. پروتئین های سازنده فولیکول مو حاوی روی هستند که باعث تقویت فولیکول مو و یکپارچگی ساختاری آن می شود. از نازک شدن مو و ریزش مو جلوگیری می کند.

آخرین افکار

حقایق مربوط به مزایای روی و سلامتی را در جزئیات کوچک نحوه هماهنگی آن در بدن انسان در نظر بگیرید. لازم است یک ماده مغذی قوی مانند روی را برای نتایج طولانی مدت سلامتی اضافه کنید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *