رفتن به نوشته‌ها

غذا خوردن بی فکر؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید واقعا به غذا خوردن فکر می کنید؟ این خوردن بی فکر است

خوردن بی فکر زمانی است که از تجربه غذا و بدن خود جدا می شوید و لذت بردن از آنچه می خورید را برای شما دشوار می کند و بدن خود را برای تعیین زمان سیری و سیری خود تنظیم می کند.

همه ما قبلا این کار را انجام داده ایم.

شاید هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم یا تمام بعد از ظهر غذا بخوریم.

ما با مردم مشغول هستیم ، بنابراین همیشه در هر زمان غذا خوردن 100 درصد توجه نخواهیم کرد ، اما مشکل خوردن بی فکر این است که می تواند نتایج نامطلوب زیادی را به دنبال داشته باشد. از حملات پرخوری تا احساس سیری بیش از حد ، ایجاد ناراحتی گوارشی و حتی پشیمانی و احساس گناه ، خوردن بی فکر هرگز به خوبی به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداول را بررسی می کنیم که چرا بدون فکر کردن غذا می خورید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 دلیل رایج برای بی خیالی غذا خوردن

درک بهتر آنچه شما را به سمت خوردن بی فکر سوق می دهد می تواند به شما در تشخیص بهتر زمان وقوع آن و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. غذا خوردن برای راحتی

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متأسفانه این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذاها خوشمزه و سرگرم کننده هستند و به همین دلیل ، شما باید از آن لذت ببرید! اما کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان یک آرامش یا یک مکانیسم مقابله ای برای کمک به مقابله با دیگر قسمت های زندگی مان که چندان سرگرم کننده نیست ، نگاه کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، به طور کلی به دنبال غذا می گردد تا احساس قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما بعد از کار بسیار عصبی هستید. به محض اینکه در خانه هستید نمی توانید آن احساس اضطراب را از بین ببرید ، بنابراین به سراغ کیک شکلاتی مورد علاقه خود بروید زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند استرسی را که تجربه کرده اید فراموش کنید.

این باعث خوردن بی فکر می شود.

شما فقط به این دلیل که می خواهید کیک بخورید ، کیک نمی خورید ، از هر تکه آن لذت ببرید و از همان چیزی که هست لذت ببرید! در عوض ، شما به دنبال کیک برای راحتی ، برای فرار هستید. این نیز می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات شدید – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – رخ دهد.

2. محرک های محیطی

آیا مکانهای خاصی وجود دارد که به آنها بروید و میل خاصی را برانگیزد؟

یکی از رایج ترین چیزهایی که درباره آن شنیده ام سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این دسر مورد علاقه شما بود؟

در حال حاضر فقط تمایل به لذت بردن از غذا به هیچ وجه خجالتی نیست! غذا باید مقوی و لذت بخش باشد و این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما بی توجهی زمانی به وجود می آید که ما مواد مغذی را بخواهیم ، گرچه گرسنگی کمتری داریم. اگر ما کاملاً سیر شده باشیم و صرفاً در نتیجه یک نشانه محیطی غذا بخوریم ، نمی توانیم به نشانه های گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا میزان و زمان غذا خوردن را مشخص کند. ما به سادگی برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه که تصور می کردیم احساس سیری ، نفخ و شاید تا حدودی پشیمان شویم.

مثال رایج دیگری از نشانه های محیطی را اغلب می توان در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت. در بسیاری از این شرایط ، غالباً غذاهایی برای چرای غذا ارائه می شود ، مانند کاسه چیپس سیب زمینی یا یک تخته کلوچه. ممکن است به سادگی شما را وادار به خوردن غذاهای خاصی کند که به طور معمول نمی گویید برای شما رضایت بخش ترین هستند. همچنین می تواند شما را به پرخوری سوق دهد زیرا هر بار که راه می روید به چیزی چنگ می زنید یا اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

3. حواس پرتی

حواس پرتی ها یکی دیگر از عوامل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش در اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن ، حواس شما را از تجربه شما در مورد غذا پرت می کند.

وقتی از غذا خوردن پرت می شوید ، احساس رضایت از آنچه می خورید دشوار است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا اهمیت نمی دهید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا کرده اید؟ قبل از اینکه بدانید ، اگر بیشتر روی میز نشسته باشید و به آنچه می خورید توجه کنید ، بسیار بیشتر از آنچه احتمالاً می خورید.

اکنون ، مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار اشکالی ندارد! گاهی اوقات تنها چیزی که می خواهیم یک شب خوب در Netflix و برخی تراشه ها در حین تماشا است. اما ، اگر این بخشی از روال عادی روزانه شما است ، این زمانی است که می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. خوردن بی فکر به دلیل فشار همسالان

همه کسانی که این دوست یا عضو خانواده را دارند گفته اند: “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، خیلی خوب است!” ، “می دانم که گفتی چیزی نمی خواهی ، اما لطفاً مقداری با من ببر!”.

برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا از غذاهای واقعاً لذت نمی بریم ، اما به هر حال آن را می خوریم ، بی فکر غذا می خوریم.

باز هم ، ما به سادگی برای خوردن غذا می خوریم. ما به طعم غذا ، احساسات ما یا بوی آن فکر نمی کنیم ، در عوض غذا می خوریم زیرا کسی به ما چنین گفته است.

5. کسالت

در حال حاضر این بسیار شبیه غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز بر اساس عادت است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در مواقع ضروری از خلبان خودکار استفاده کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم. این قسمت جالب در مورد عادات است! اما کاری که آنها انجام می دهند این است که گاهی باعث می شود وقتی در اطراف غذا هستیم ، بدون قصد یا بدون فکر عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، همیشه وقتی تکالیف خود را تمام می کردید به آشپزخانه می رفتید و بازی نمی کردید یا کار خاصی انجام نمی دادید. حوصله ات سر رفته! من عادت داشتم مغازه را جستجو کنم و هر چیزی که آنجا بود بردارم.

خوب ، حالا ، هر وقت حوصله تان سر رفت ، ممکن است فوراً ذهنتان به سراغ غذا برود. عادت شکل می گیرد

باز هم ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم غذا را با دقت آزمایش کنیم ، ما برای برآوردن نیاز متفاوتی غذا می خوریم که متأسفانه واقعاً نمی توان آن را برآورده کرد.

6. برنامه های غذایی باعث غذا خوردن بی فکر می شود

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند باید بریدن

آنها هر روز در ساعت معینی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چرا ممکن است بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که قرار است چنین کنند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما مجدداً علامت گرسنگی و سیری را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و پاسخ مناسب ، بدن را مجبور می کنیم زمانی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. وقتی احساسمان را در مورد غذا بررسی نمی کنیم ، دوباره بی فکر غذا می خوریم.

چگونه از خوردن ناخودآگاه دست بکشیم

اکنون می دانیم چه چیزی باعث خوردن بی فکر می شود. چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ما ابتدا می خواهیم از عوامل محرک فردی خود آگاه باشیم. آیا غالباً برای آرامش به دنبال غذا می گردید؟ تسلیم فشار همسالان می شوید؟ آیا به برنامه غذایی پایبند هستید؟ یا شاید شما تحت تأثیر ملال یا محیط خود قرار گرفته اید؟

هنگامی که دلایل بی توجهی غذا خوردن را درک کردید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت ها و ایجاد عادات جدید مثبت تر تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید در وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید تا تعادل بیشتری با انتخاب غذای امروز خود داشته باشید ، و همچنین گام هایی برای حفظ عادات غذایی متعادل در طول زندگی.

تغذیه آگاهانه را تمرین کنید

همچنین می توانید تمرین عمدی خوردن عمدی را یاد بگیرید. این چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود برای رسیدن به اهداف فردی خود آموزش می دهیم. دور شدن از غذا خوردن آگاهانه به حوزه تغذیه آگاهانه به شما این امکان را می دهد تا کنترل اهداف زندگی و سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر این مهارتی است که می خواهید آن را توسعه دهید ، اما مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما مناسب است ، برای تماس رایگان با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما ثبت نام کنید! شما می توانید نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تعیین کنید که در آینده چه کاری باید انجام دهید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *