رفتن به نوشته‌ها

غذای مصرف شده برای تمیز کردن دندان ها – دکتر بینایی خادیمیان


739 14571292 - غذاهای تمیز کننده دندان

غذاهایی که دندان های تمیز می خورند

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می تواند به تمیز نگه داشتن دندان های شما کمک کند. غذاهایی وجود دارد که برای دندان های شما مضر است و برخی برای دندان های شما مفید است ، اما آیا می دانستید که غذاهایی نیز وجود دارند که هنگام خوردن دندان های شما را تمیز می کنند؟ در اینجا برخی از این غذاها و فواید آنها ذکر شده است.

یک سیب

خوردن سیب می تواند به تمیز و تمیز شدن دندان ها و مبارزه با بوی بد دهان کمک کند. فیبر موجود در سیب عملکرد مسواک را انجام می دهد و نقش مهمی در از بین بردن پلاک از دندان ها و از بین بردن بقایای غذا دارد. اسیدیته موجود در سیب باکتری های بد را از بین می برد و بنابراین در از بین بردن بوی بد دهان بسیار مثر است. بهتر است سیب های پوست کنده بخورید زیرا سرشار از فیبر سالم برای دهان هستند که به تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها کمک می کند.

هویج

هویج ، مانند سیب ، مملو از فیبر است و با شستن پلاک هنگام غذا خوردن ، دندان ها را تمیز می کند. هویج همچنین تولید بزاق را تحریک می کند که به طور طبیعی دندان ها را تمیز می کند ، هویج علاوه بر تمیز کردن دندان ها حاوی ویتامین B است که با التهاب لثه مبارزه می کند.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از فیبر و کالری کمی هستند ، که آنها را به سبزیجات عالی برای دندان تبدیل می کند! فیبر موجود در سبزیجات سبز برگ مانند سیب و هویج به حذف بقایای غذا و پلاک هنگام خوردن کمک می کند. اما آیا می دانستید که کلم پیچ حاوی کلسیم و ویتامین B است؟ کلسیم دندان ها را تقویت می کند و ویتامین های گروه B به درمان و جلوگیری از التهاب لثه که اغلب به آن بیماری پریودنتال می گویند ، کمک می کند. به جای کاهو ، سعی کنید مقداری کلم پیچ یا اسفناج خرد شده را به ساندویچ بچه خود اضافه کنید ، یا از کلم پیچ با هویج برای مسواک زدن سخت دندان های خود استفاده کنید!

پنیر

پنیر نقش مستقیمی در تمیز کردن دندان ها ندارد ، اما از خوردن غذاهای دیگر به دندان ها جلوگیری می کند. پنیر سرشار از کلسیم است که دندان ها را قوی می کند ، اما فواید پنیر به همین جا ختم نمی شود. همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت کرده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. پنیر همچنین از آسیب اسید به مینای دندان جلوگیری می کند. سعی کنید هر روز چند برش پنیر به ناهار کودکتان اضافه کنید تا کلسیم و کازئین بیشتری به او بدهید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *