رفتن به نوشته‌ها

غذاهای کاهنده کلسترول که باید از همین امروز مصرف کنید


بیماری قلبی یک مشکل جدی نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان است. بر اساس CDC، علت اصلی مرگ و میر در آمریکا بیماری قلبی استبه همچنین عامل اصلی مرگ در سایر نقاط جهان است. بنابراین ، اگر نگران سلامت قلب خود نیستید ، وقت آن رسیده است که این کار را شروع کنید ، و یکی از اصلی ترین اقدامات این است که آیا باید کلسترول خود را کاهش دهید یا خیر.

کلسترول و سن

با افزایش سن ، بسیاری متوجه می شوند که سطح کلسترول آنها افزایش می یابد. این به این دلیل است که با افزایش سن ، بدن تمایل به تولید کلسترول بیشتر دارد.

به همین دلیل است که سطح کلسترول خود را به طور منظم در سنین بالا ضروری می دانید. هرچه زودتر بتوانید مسائل کلسترول را حل کنید ، شانس بیشتری برای کاهش آن دارید قبل از اینکه مشکلات از کنترل خارج شوند و حل آنها دشوار شود.

افراد زیر 18 سال معمولاً فقط باید دو بار کلسترول خود را چک کنند مگر اینکه سابقه جدی بیماری قلبی در خانواده آنها وجود داشته باشد. با افزایش سن ، باید هر دو سال یکبار سطح کلسترول خود را بررسی کنید. اما ، باز هم ، اگر سابقه بیماری قلبی دارید ، ممکن است بخواهید بیشتر آنها را بررسی کنید.

کلسترول و وزن

سن تنها عاملی نیست که در مورد کلسترول باید به آن توجه کرد. وزن می تواند نقش زیادی در کلسترول بالا داشته باشد ، که حتی در کودکان نیز ممکن است صادق باشد.

کودکانی که غذاهای فراوری شده زیادی مصرف می کنند در معرض خطر کلسترول بالا هستند. و البته بزرگسالان نیز.

بنابراین ، برای اینکه وزن خود را کنترل کنید ، فعال بودن و خوردن غذای سالم ضروری است ، که به نوبه خود می تواند سطح کلسترول شما را پایین نگه دارد.

نوع کلسترول

همانطور که توسط CDC بیان شده است ، لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) چیزی است که اغلب از آن به عنوان کلسترول “بد” یاد می شود. این کلسترول را در بدن شما تشکیل می دهد و سطوح بالای آن خطر بیماری های قلبی و سکته را افزایش می دهد.

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) اغلب به عنوان کلسترول “خوب” نامیده می شود. این نوع کلسترول است که کلسترول را جذب کرده و به کبد باز می گرداند و در آنجا از بدن دفع می شود. سطوح بالای این حسن این به کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته کمک می کند.

کلسترول و بیماری قلبی

تجمع کلسترول می تواند عروق را تنگ کند

هرچه کلسترول LDL شما بالاتر باشد ، خطر بیماری های قلبی ، حملات قلبی ، سکته مغزی و موارد دیگر نیز افزایش می یابد. این به این دلیل است که این کلسترول بد روی دیواره رگ های خونی جمع می شود و منجر به تشکیل “پلاک” می شود که باعث می شود عروق خونی داخلی به مرور زمان باریک شوند. این تنگ شدن جریان خون را از قلب و سایر اعضای بدن شما دشوار می کند ، که می تواند باعث حمله قلبی شود.

به طور خلاصه ، شما نمی خواهید خود را در موقعیتی قرار دهید که این موارد ممکن است ، به ویژه اگر آنها را با انتخاب یک شیوه زندگی سالم کنترل کنید.

یک شیوه زندگی سالم شامل ورزش منظم در زندگی با انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی ، یوگا ، پیلاتس و موارد دیگر است. به رژیم غذایی بهینه اضافه شده با تمام غذاهای مناسب اضافه کنید و متوجه خواهید شد که در تلاش برای افزایش سطح کلسترول سالم هستید.

در اینجا برخی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید برای کمک به حفظ سطح کلسترول در محدوده سالم وجود دارد.

غذاهایی که به کاهش کلسترول خون کمک می کنند

اگرچه غذاها لزوماً دارویی برای مشکلات کلسترول نیستند ، اما یک مکان عالی برای شروع هستند. در اینجا برخی از بهترین غذاها برای کنترل سطح کلسترول در رژیم غذایی شما آمده است.

جو دوسرجو دوسر

جو دوسر یک صبحانه خوب و آسان است که روز شما را در مکان مناسب آغاز می کند. جو دوسر حاوی فیبر محلول است که فواید زیادی نیز دارد.

حبوبات

حبوبات خانواده ای از غذاها هستند که شامل لوبیا ، نخود فرنگی و عدس است. حبوبات حاوی مقدار زیادی فیبر ، پروتئین و سایر مواد معدنی هستند که بدن شما را شاد و سالم نگه می دارد.

آووکادوبرش های آووکادو می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند

از آووکادو به دلیل چربی آن نترسید. چربی موجود در این میوه تک اشباع نشده است و این امر برای کاهش LDL و افزایش کلسترول خوب ایده آل است.

آجیل

مطالعات نشان می دهد که خوردن آجیل هایی مانند بادام ، گردو و بادام زمینی برای قلب مفید است. فقط مطمئن شوید که فقط 2 اونس آجیل در روز مصرف می کنید.

میوه

بسیاری از میوه های موجود حاوی فیبر محلول هستند که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. این به این دلیل است که فیبر به بدن شما کمک می کند تا کلسترول را از بین ببرد ، که باعث حرکت همه چیز می شود. توت ها به ویژه میوه های بسیار خوبی برای افزایش HDL و کاهش LDL هستند.

ماهی چاق

ماهی قزل آلا کبابی روی تخت سبزیجات می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند

با خوردن ماهی های چرب بیشتر مانند ماهی آزاد ، سطح پایین تری از LDL – کلسترول خوب را افزایش می دهید. این به خاطر امگا 3 موجود در ماهی است.

سبزیجات

یک زن یک بسته سبزیجات در دست دارد تا به کاهش کلسترول کمک کند

سبزیجات برای طیف وسیعی از مواد مفید هستند ، اما کلسترول چیزی نیست که بسیاری از مردم به آن فکر می کنند. با این حال ، آنها برای پایین نگه داشتن سطح کلسترول عالی هستند زیرا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند. برخی سبزیجات سرشار از پکتین هستند ، یک فیبر محلول که به کاهش کلسترول کمک می کند. سبزیجات غنی از پکتین شامل هویج ، سیب زمینی شیرین ، کدو ، نخود فرنگی و لوبیا سبز است.

جو و سایر غلات کامل

مشابه جو دوسر ، جو و سایر غلات کامل می تواند به کاهش کلسترول کمک کند ، که به نوبه خود خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این به لطف فیبر محلول موجود در آنها است.

مراقبت از سلامت قلب ما با فعال بودن و داشتن یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم است ، به ویژه با افزایش سن. اگر متوجه شدید که از نظر سلامتی در سلامت کامل نیستید ، برای کاهش کلسترول خود قدم بردارید و با سلامت قلب خوب به مسیر خود بازگردید.

موارد زیر را بخوانید:

شناخت و پیشگیری از بیماری های قلبی

قلب خود را در جایی که دهان شماست بگذارید!

چگونه در هنگام تنهایی از حمله قلبی جان سالم به در ببریم

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (به صورت رایگان!) و ما هر هفته مقالاتی از این قبیل را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *