رفتن به نوشته‌ها

غذاهایی که شما را خوشحال می کند! – دکتر. بینایی خادیمیان


comida saludable 830x553 1 غذاهایی که شما را خوشحال می کند!

غذاهایی که شما را خوشحال می کند!

غذایی که می خوریم بر اساس واکنش های داخلی بدن بر روحیه ما تأثیر می گذارد. امروزه به دلایل مختلف گاهی احساس غم و دلسردی می کنیم و رفتار نامناسب دیگران بر احساسات بد ما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که علاوه بر اینکه می دانیم چگونه رفتار خود را مدیریت کنیم ، باید از غذا نیز کمک بگیریم.

کربوهیدرات ها

در مطالعه جدیدی در مجله طب داخلی ، افرادی که رژیم کم کربوهیدرات (حدود 1.2 فنجان برنج و یک تکه نان) را به مدت یک سال دنبال کردند ، بیشتر در معرض اضطراب ، افسردگی و عصبانیت بودند. مقایسه با رژیم غذایی کم کربوهیدرات-رژیم غذایی پرچرب و کربوهیدرات با تأکید بر محصولات لبنی کم چرب ، غلات کامل ، میوه ها و غلات نشان داده شد.

کربوهیدرات ها باعث افزایش تولید سروتونین (یک ماده شیمیایی خوب در مغز) می شوند. رژیم کم کربوهیدرات بر روحیه تأثیر منفی می گذارد.

میوه ها و سبزیجات

مطالعات قبلی نشان داده بود که آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات و اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی با کاهش خطر ابتلا به افسردگی ارتباط دارد. اسید فولیک ، ویتامین B موجود در دانه ها ، مرکبات و سبزیجات انتقال دهنده های عصبی موثری هستند که بر خلق و خو تأثیر می گذارند.

زعفران

در تحقیقی که در ایران روی 50 زن مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی با استفاده از کپسول زعفران پس از پایان مطالعه انجام شد ، مشخص شد علائم PMS (شامل نوسانات خلقی و افسردگی) در مقایسه با گروه دارونما حداقل 50 درصد کاهش یافته است. ، که فقط 8٪ کاهش علائم را گزارش کرده است.

شکلات تلخ

مطالعه ای که در یک مرکز تحقیقاتی در سوئیس انجام شد نشان داد که خوردن شکلات تلخ (دقیقاً 40 گرم در روز) به مدت دو هفته باعث کاهش هورمون استرس کورتیزول در افرادی که از استرس شدید رنج می برند ، شد.

موز

موز منبع خوبی از قند طبیعی ، ویتامین B6 ، فیبر و پری بیوتیک است که سطح قند خون و خلق و خو را حفظ می کند و در نتیجه روحیه خوبی را برای شما حفظ می کند.

مغز چابک

برخی از مغزها سرشار از تریپتوفان ، روی و سلنیوم هستند که می توانند از عملکرد مغز حمایت کرده و خطر افسردگی را کاهش دهند.

قهوه

قهوه حاوی ترکیبات بی شماری از جمله کافئین و اسید کلروژنیک است که خلق و خوی شما را تقویت می کند. تحقیقات نشان می دهد که قهوه بدون کافئین می تواند مثر باشد.

راهکارهایی برای بهبود خلق و خو

در هر وعده غذایی پرخوری نکنید.

ورزش کردن.

به اندازه کافی خوابیدن.

در هوای تازه نفس بکشید.

زیاد بخندید.

مشارکت در کارهای اجتماعی داوطلبانه.

برای بهره مندی از رژیم غذایی دکتر رویا خادیمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *