رفتن به نوشته‌ها

غذاهایی که به رشد کودکان کمک می کند – دکتر بینایی خادیمیان


fd5517b53677a2bdad32fb623992ff6e4987e38f - غذاهایی که به رشد قد بچه ها کمک می کند

مواد غذایی که به رشد قد در کودکان کمک می کند

اگرچه ژن ها توسط یک فرد کنترل نمی شوند ، اما مطمئناً می توانند با پیروی از عادات غذایی سالم و شیوه زندگی در دوران رشد ، قد خود را افزایش دهند و هیچکس نمی تواند به اندازه یک مادر به فرزند علاقه داشته باشد. در این مقاله ، غذاهایی که به رشد قد کودکان کمک می کند مورد بحث قرار می گیرد:

یک تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین ، ریبوفلاوین ، بیوتین و آهن است. به گفته کارشناسان ، پروتئین به رشد سلول ها کمک می کند ، بنابراین توصیه می شود سفیده تخم مرغ را به رژیم غذایی روزانه فرزندان خود اضافه کنید. با این حال ، اگر علائم آلرژی دارید ، باید مصرف آن را متوقف کنید.

سویا

سویا سرشار از پروتئین است و احتمالاً انتخاب خوبی برای بهبود سلامت استخوان ها است ، بنابراین توصیه می شود برای نتایج م toثر ، هفته ای دوبار سویا بخورید.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز نه تنها سرشار از مواد مغذی هستند بلکه کلسیم مناسبی را برای بدن تأمین می کنند. کلسیم موجود در سبزیجات برگ سبز باعث تحلیل و رسوب استخوان می شود که با افزایش سن متفاوت است.

بهتر است اسفناج ، کلم پیچ ، کلم پیچ یا کلم بروکلی را در سوپ ، خورشت ، ماکارونی یا اسموتی در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید.

هویج

بتاکاروتن موجود در هویج در صورت مصرف به ویتامین A تبدیل می شود. توصیه می شود هویج خام را به رژیم غذایی روزانه کودکان اضافه کنید تا بدن به جذب م calciumثر کلسیم کمک کند. هویج را می توانید در سالاد یا آب میوه میل کنید تا بیشترین بهره را ببرید.

همه غلات

غلات کامل سرشار از ویتامین های گروه B ، منیزیم ، سلنیوم ، روی ، آهن و کلسیم هستند که نقش مهمی در تشکیل استخوان ، استحکام و کانی سازی آنها دارد.

ماست

ماست منبع غنی از مواد مغذی غنی از پروتئین ، کلسیم ، ویتامین D و روی است. تحقیقات نشان می دهد که پروبیوتیک ها به رشد کودکان مبتلا به سوء تغذیه کمک می کنند. اگر کودک شما ماست دوست ندارد ، می توانید پنیر را به عنوان منبع غنی از پروتئین ، کلسیم و ویتامین D جایگزین کنید.

آجیل

آجیل به عنوان منبع خوب مواد مغذی حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، چربی های سالم و پروتئین ها است و همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت استخوان ها مفید است. می توانید از آجیل به روش های مختلف و در شرایط مختلف استفاده کنید.

نکات دیگر

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما روزانه فعالیت های بدنی انجام می دهد ، کودک خود را به ورزش تشویق کنید و به فعالیت هایی مانند شنا و پرش بپردازید. یک خواب خوب 8 ساعته توصیه می شود. کودک باید هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار باشد.

برای بهره مندی از رژیم غذایی دکتر رویا خادیمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *