رفتن به نوشته‌ها

غذاهایی که باعث واکنش هورمونی می شوند – آن لوئیز گیتلمن


انسولین ، گلوکاگون و ایکوزانوئیدها

غذا واقعا م efficientثرترین سیستم تحویل هورمون است. به بیان ساده ، انواع مختلف غذا بر انواع مختلف هورمون ها ، که پیام رسان های شیمیایی هستند ، تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که اکثر برنامه ها و برنامه های رژیم غذایی من در حدود 40-30-30 تجزیه می شود ، که به 40 درصد کالری از چربی های سالم و ضروری ، 30 درصد از کربوهیدرات های کند اثر و 30 درصد از پروتئین غذاهای بدون چربی تبدیل می شود.

کربوهیدراتها (مانند سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی ، نخود فرنگی و کدو) ترشح هورمون انسولین را تحریک می کنند ، که سطح قند خون را کاهش می دهد و به عنوان هورمون ذخیره کننده چربی عمل می کند. پروتئین ها (مرغ ، گوشت گاو ، مرغ ، ماهی ، تمپه و لوبیا) هورمون گلوکاگون را تولید می کنند که سطح قند خون را افزایش داده و چربی ذخیره را تحریک می کند.

چربی ها (بذر کتان ، تخمه کدو ، دانه چیا ، دانه شاهدانه ، روغن ماهی و گیاهانی مانند دانه های توت سیاه و روغن گل گاوزبان) اجزای سازنده هورمون های بافتی هستند که به ایکوزانوئیدها معروف هستند. باز هم ، این تعادل ظریف کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها است که سطح این هورمون ها را در بدن تعیین می کند. بیایید بسته بندی آنها را یکی یکی شروع کنیم.

نظر من در مورد انسولین

انسولین ، همانطور که بسیاری از شما می دانید ، اساساً هورمون اصلی است که قند خون را پس از خوردن هر نوع کربوهیدرات کنترل می کند. انسولین به بافت ماهیچه ای کمک می کند تا از قند خون به عنوان سوخت برای انرژی استفاده کند و به دو طریق به ذخیره قند اضافی در خون کمک می کند.

اول ، انسولین به ذخیره قند خون در کبد کمک می کند و انرژی را به عنوان گلیکوژن در کبد ذخیره می کند. با این حال ، بدن فقط می تواند مقدار محدودی از گلیکوژن را ذخیره کند. هر مقدار اضافی بیش از آنچه بدن می تواند ذخیره کند ، دوباره با کمک انسولین به چربی بدن تبدیل می شود. برای افزایش نسبت گلوکاگون به انسولین و در نتیجه بدن برای دسترسی بهتر به چربی بدن ، بدن شما به نسبت متعادل تری از کربوهیدرات ، پروتئین و چربی در هر وعده غذایی نیاز دارد. ورزش علاوه بر داشتن رژیم متعادل تر ، سطح انسولین را نیز کاهش می دهد.

هر زمان که مشتری را پیدا می کنم که در حال توسعه دیابت نوع 2 است یا دیابت بزرگسالان کامل دارد ، مطمئن می شوم که کربوهیدرات مناسب دریافت می کند و یک محصول تنظیم کننده انسولین مانند فرمول کاهش وزن حاوی کروم (یک ماده معدنی ضروری که با انسولین برای انتقال گلوکز از خون به سلول ها کمک می کند). همچنین حاوی ال کارنیتین است که برای انتقال اسیدهای چرب در هنگام تجزیه چربی ضروری است و ریشه انگور اورگان که منبع طبیعی بربرین است ، یک ترکیب آلکالوئیدی که به کنترل قند خون و متابولیسم چربی کمک می کند.

گلوکاگون

هورمون پروتئینی گلوکاگون در برابر انسولین عمل می کند. آنچه انسولین ذخیره می کند ، گلوکاگون مجدداً استفاده می کند. این دو هورمون در جریان خون با یکدیگر تداخل ندارند ، زیرا وقتی سطح انسولین بالا باشد ، سطح گلوکاگون پایین است و برعکس.

هنگامی که سطح قند خون کاهش می یابد ، لوزالمعده گلوکاگون ترشح می کند. تصور می شود که هم غذاهای سرشار از پروتئین و هم ورزش این روند را تحریک می کنند. گلوکاگون باعث می شود گلیکوژن ذخیره شده به جریان خون بازگردد و سطح قند خون را بازیابی کند. گلوکاگون علاوه بر آزادسازی گلیکوژن ، چربی ها را از بافت چربی آزاد می کند. سپس این چربی به عنوان سوخت سوزانده می شود.

نقشهای مختلف انسولین و گلوکاگون چیست؟ انسولین سطح قند خون را کاهش می دهد در حالی که گلوکاگون آن را افزایش می دهد. انسولین چربی را ذخیره می کند و گلوکاگون چربی حاصل از ذخیره را به حرکت در می آورد. انسولین توسط کربوهیدراتها تحریک می شود در حالی که گلوکاگون توسط پروتئین تحریک می شود. این همه در مورد اطمینان از تولید کافی گلوکاگون است که برای مقاومت به انسولین بسیار مهم است. داشتن پروتئین هایی که به راحتی قابل هضم هستند ، بسیار مهم است پروتئین آب پنیر یا پروتئین بدن برای کمک به تثبیت قند خون. من میان وعده روزانه خود را با نوع چربی مناسب تهیه می کنم.

ایکوزانوئیدها

همانطور که همه می دانیم ، ما به انواع چربی های مناسب در رژیم غذایی نیاز داریم تا اسیدهای چرب ضروری را که بخشی از ایکوزانوئیدها هستند تامین کنیم. ایکوزانوئیدها هورمون های طبیعی هستند که توسط بدن ترشح می شوند و عملکرد بدن ما را به صورت دقیقه به دقیقه کنترل می کنند.

پروستاگلاندین ها تنها ایکوسانوئیدهایی هستند که اکثر مردم در مورد آن شنیده اند ، به دلیل اهمیت پروستاگلاندین ها در سیستم جنسی مردان. اما ایکوزانوئیدها نقش بسیار بزرگتری در زیست شناسی انسان نسبت به آنچه که عموماً به آن نسبت داده می شود ، ایفا می کنند. در واقع ، برخی از مقامات ادعا می کنند که ایکوزانوئیدها تمام هورمون ها و کلیه عملکردهای بدن را کنترل می کنند. مشخص شده است که آنها تحت تأثیر مواد مغذی جذب شده از غذا قرار می گیرند.

همانطور که قبلاً گفتم ، انواع مناسب چربی ها برای ایکوزانوئیدها ضروری هستند. چربی های سالم ، به ویژه اسیدهای چرب ضروری مانند آنهایی که در آن یافت می شود GLA-90 و CLA-1000، و امگا 3 ، مانند موارد موجود در Super-EPA-ارائه مصالح ساخت ایکوزانوئیدها. این چیزی است که من برای افرادی که نیاز به افزایش ایکوزانوئیدها دارند ، که به بدن کمک می کند عروق خونی را گسترش دهد ، لخته شدن خون را به تأخیر می اندازد ، برونشیولها را گسترش می دهد ، تکثیر سلولی را به تأخیر می اندازد و ایمنی را تقویت می کند ، پیشنهاد می کنم.

ایکوزانوئیدها همچنین با التهاب مبارزه می کنند ، کلسترول را کاهش می دهند ، درد را کاهش می دهند ، هورمون های غدد درون ریز را فعال می کنند ، تری گلیسیرید را کاهش می دهند و به مبارزه با افسردگی کمک می کنند. NS GLA-90من توصیه می کنم 2 عدد ژل نرم دو بار در روز همراه با غذا میل کنید. NS CLA-1000سه بار در روز یک عدد نرم مصرف کنید. و برای Super-EPAتوصیه می کنم روزی دوبار یک سافت ژل مصرف کنید.

در مجموع ، غذا را م efficientثرترین سیستم تحویل تعادل هورمونی در نظر بگیرید. ما دیگر برای کالری غذا نمی خوریم ، بلکه برای هورمون های خود غذا می خوریم. برای سلامتی شما!



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *