غذاهایی که استرس را از بین می برند غذاهایی که علائم استرس را افزایش می دهند



به گزارش همشهری آنلاین، رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامتی بسیار مهم است و به کاهش استرس کمک می کند. برخی غذاها و نوشیدنی ها باعث تحریک قوی در بدن می شوند و به طور مستقیم باعث ایجاد استرس می شوند.

غذاهایی که در افزایش علائم استرس موثر هستند

چای، قهوه، کاکائو و شکلات

نوشابه های جوش شیرین و کولا

غذاهای آماده و فرآوری شده

متشکرم

غذاهای سرخ شده و چرب

غذای موثر برای کاهش استرس

غذاهای با فیبر بالا

استرس باعث گرفتگی و گرفتگی عضلات می شود. در چنین مواقعی برای کنترل عملکرد دستگاه گوارش و بهبود عملکرد روده ها، خوردن غذاهای غنی از فیبر ضروری است.

ما باید حداقل ۲۵ گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشیم. میوه ها، سبزیجات و غلات کامل منابع عالی پروتئین هستند.

غذاهای پر کربوهیدرات

کربوهیدرات ها سروتونین را در مغز آزاد می کنند و باعث آرامش می شوند. غذاهای حاوی کربوهیدرات عبارتند از: برنج، ماکارونی، سیب زمینی، نان و ذرت.

به یاد داشته باشید که مصرف غذاهای نشاسته ای می تواند منجر به اضافه وزن و چاقی شود.

سبزیجات

تولید سروتونین در مغز نسبت به نوع غذا بسیار حساس است. خوردن سبزیجات بیشتر باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می شود و به ما کمک می کند بر استرس غلبه کنیم.

منبع: سلامت نیوز