رفتن به نوشته‌ها

علوم ورزشی چگونه می دانیم که به پودر پروتئین نیاز داریم؟


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

این روزها ، هر ورزشکاری در مورد مصرف مکمل های ورزشی ، چه در رسانه ها و چه در زمین های ورزشی ، شنیده است. پودر پروتئین یکی از مکمل های رایج است و بنابراین به راحتی در دسترس است. اما آیا پودر پروتئین فقط برای بدنسازان است یا سایر ورزشکاران نیز می توانند از آن استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوالات ، با مجله علوم ورزشی همراه باشید.

پودر پروتئین چیست؟

انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی بر اساس ترکیبات اصلی آنها وجود دارد ، مانند پروتئین آب پنیر ، پروتئین سویا و کازئین. پروتئین آب پنیر بیشترین استفاده را دارد ، زیرا می توان آن را یک پروتئین کامل در نظر گرفت زیرا حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری است.

دلیل مصرف پودر پروتئین تأمین پروتئین مورد نیاز بدن برای متابولیسم و ​​همچنین ورزش است. در بیشتر موارد ، این نیاز با مصرف غذاهای حاوی پروتئین برآورده می شود.

اما در برخی موارد ، این ممکن نیست یا فردی بخواهد از منبع کامل پروتئین استفاده کند ، بنابراین به پودر پروتئین تغییر می کند.

چرا و چه زمانی باید پودر پروتئین مصرف کنیم؟

چگونه بفهمیم به پودر پروتئین نیاز داریم؟

وقتی بزرگ شدی

بدن یک نوجوان با افزایش سن به پروتئین بیشتری احتیاج دارد و اگر ورزش می کند ، پروتئین بیشتری برای تامین سوخت و ساز بدن و ورزش نیاز دارد. این ممکن است یکی از دلایل باشد.

وقتی تازه شروع به ورزش می کنید

البته ، در چنین مواردی ، بدن شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد ، این بدان معنا نیست که شما باید بلافاصله پودر پروتئین بخرید ، بلکه میزان پروتئین دریافتی شماست.

هنگام ورزش پودر پروتئین مصرف کنید

اگر چند روز در هفته را به ورزش اختصاص دهید ، بدن شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارد.

هنگامی که تحت درمان جراحت قرار می گیرید

ورزشکارانی که دچار آسیب های ورزشی هستند برای درمان آسیب به پروتئین بیشتری نیاز دارند.

اگر گیاه خوار هستید

کسانی که گیاه خوار هستند. آنها منابع قابل توجهی از پروتئین مانند گوشت ، مرغ ، ماهی و گاهی لبنیات و تخم مرغ مصرف نمی کنند. بنابراین ، اگر آنها از منابع پروتئین گیاهی به طور کامل استفاده نکنند ، باید پودر پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اکثر آمریکایی ها 15 درصد از کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت می کنند. همچنین ، برای ساختن یک پوند ماهیچه معادل 453 گرم ، بدن فقط به 10 تا 14 گرم پروتئین اضافی در روز نیاز دارد. این بدان معناست که اگر از مکمل پروتئین با دوز بالا استفاده می کنید ، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند به کلیه ها و کبد شما آسیب برساند.

چگونه می دانید که به مکمل پروتئین نیاز دارید؟

اگر محاسبه کنید که بدن شما به چه مقدار پروتئین نیاز دارد و نیاز به مصرف مکمل دارد ، باید بدانید که به این موارد نیاز دارید: خستگی غیر طبیعی ، احساس ضعف ، به ویژه در هنگام ورزش ، یا بهبودی طولانی مدت از جراحی یا آسیب.

محاسبه نیاز به پروتئین – چقدر پروتئین در روز باید بخوریم؟

موارد زیر توصیه ای از کالج پزشکی ورزشی آمریکا و آکادمی تغذیه و رژیم درمانی است.

  • برای بزرگسالان؛ هر کیلوگرم وزن بدن تا 8 /. شما در طول روز به پروتئین نیاز دارید.
  • ورزشکارانی که برای اوقات فراغت ورزش می کنند ، 1/1 تا 1/4 گرم پروتئین.
  • ورزشکارانی که در سطح رقابتی شرکت می کنند به 1/2 تا 1/4 گرم پروتئین نیاز دارند.
  • برای بدنسازان ، 1.5 تا 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز
  • مثالبه عنوان مثال ، یک بدنساز با وزن 75 کیلوگرم در روز به 112 تا 150 گرم پروتئین نیاز دارد.

توصیه به ورزشکاران نوجوان

همانطور که توضیح دادیم ، پروتئین برای ورزشکاران مهم است ، توصیه های زیر توسط آکادمی رژیم و تغذیه نوجوانان توصیه می شود. به ازای هر پوند وزن ، 453 گرم ، آنها به 0.4 تا 0.5 گرم پروتئین در روز نیاز دارند. برای ورزشکاران نوجوان ، این مقدار حتی بیشتر است ، یعنی 0.5 تا 0.8 گرم در روز.

مصرف بیش از حد بدن می تواند منجر به کم آبی بدن یا آسیب به کلیه ها و کبد شود. بهتر است نوجوانان مقدار پروتئین مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنند. در نهایت ، فراموش نکنید که اگر رژیم غذایی سالم و طبیعی دارید که نیازهای بدن شما را برآورده می کند ، نیازی به مصرف پودر پروتئین ندارید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *