رفتن به نوشته‌ها

علوم ورزشی چگونه می دانیم بدن ما دچار کمبود کربوهیدرات است؟


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

کربوهیدرات ها شهرت بدی دارند و از آنجا که تصورات غلط زیادی در مورد آنها وجود دارد ، اغلب تصورات غلطی در مورد کربوهیدرات ها وجود دارد که کاملاً اشتباه است. اگرچه رژیم های کم کربوهیدرات ، مانند رژیم غذایی محبوب کتوژنیک ، به شما در کاهش وزن کمک می کند ، اما این بدان معنا نیست که خوردن کربوهیدرات ها شما را چاق می کند ، از کاهش وزن جلوگیری می کند و حتی کمبود کربوهیدرات نیز می تواند مضر باشد. به

البته همه کربوهیدرات ها به یک اندازه ایجاد نمی شوند. کربوهیدرات های قندها و آردهای فرآوری شده می توانند سطح قند خون را افزایش داده و از کاهش وزن جلوگیری کنند. اما کربوهیدراتهای پیچیده موجود در غلات سبوس دار و سبزیجات برای سلامتی و شکم بدون چربی ضروری هستند.

همچنین وقتی کربوهیدرات کافی (حدود 225 گرم در روز) نمی خورید ، احساس سلامتی نمی کنید و این حتی برای کسانی که رژیم کتو دارند صادق است.

یکی از جدی ترین مشکلاتی که افراد در رژیم کتوژنیک با آن روبرو هستند ، کمبود فیبر است. بدون فیبر کافی ، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. از مشکلات گوارشی گرفته تا اختلال عملکرد روده و گرسنگی شدید. خوب است بدانید کربوهیدرات ها تنها راه طبیعی برای دریافت فیبر هستند.

علائم کمبود کربوهیدرات در بدن

سردرد بدی دارید

کربوهیدرات ها برای تولید گلوکز نیازی به پردازش اضافی ندارند ، بنابراین سطح قند خون را نسبتاً یکنواخت نگه می دارند. اما وقتی به اندازه کافی کربوهیدرات نمی خورید (یا اصلاً به اندازه کافی غذا نمی خورید) ، سطح قند خون کاهش می یابد و باعث سردرد می شود.

اگرچه گاهی اوقات سردرد طبیعی است ، اما اگر هر روز پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات برای کاهش وزن دچار سردرد می شوید ، این نشانه آن است که شما کربوهیدرات بسیار کمی مصرف می کنید. برخی از غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند سیب ، گلابی و هویج را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا کاهش وزن را حفظ کرده و از سردرد ناشی از کمبود کربوهیدرات جلوگیری کنید.

کمبود کربوهیدرات و احساس سرما

چگونه می دانیم بدن ما دچار کمبود کربوهیدرات است؟

ممکن است متوجه شوید که گرچه دماسنج نشان می دهد که اتاق نسبتاً گرم است ، اما شما سرد هستید و دندان های شما به هم فشرده شده اند. این نشانه این است که مشکلی در بدن شما وجود دارد ، مگر اینکه تب داشته باشید. افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند در معرض ابتلا به کم کاری تیروئید هستند که تنظیم دمای داخلی بدن را برای آنها مشکل می کند.

واقعا دهنت بو میده

پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، بدن برای دریافت انرژی به چربی های ذخیره شده می رود. اگرچه این می تواند به شما در از بین بردن چربی شکم (حداقل در ابتدا!) کمک کند ، اما همچنین می تواند بوی بد دهان شما را نیز بگیرد.

وقتی بدن از کمبود کربوهیدرات رنج می برد ، به سمت چربی و پروتئین می رود و این امر از طریق فرآیندی به نام کتوز انجام می شود. متأسفانه استفاده از پروتئین ها و چربی ها برای سوخت رسانی به بدن شما می تواند بوی بد دهان شما را بدهد.

اگرچه افزودن کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی می تواند تا حدی به کاهش این مشکل کمک کند ، اما دو برابر شدن میزان نوشیدن آب نیز م effectiveثر خواهد بود. کارشناسان می گویند این ترفند ساده در واقع یک راه حل فوری برای بوی بد دهان است.

حرکات روده شما نامنظم است

هنگامی که ماکارونی ، نان و غلات را کاهش می دهید ، در واقع فیبر را کاهش می دهید ، که اگر مواد مغذی خود را از غذاهای دیگر مانند میوه ها و سبزیجات دریافت نکنید ، می تواند مشکل ساز شود.

اگر فیبر کافی دریافت نکنید ، مشکلات روده ای از جمله نفخ و یبوست ایجاد خواهید کرد. برای رهایی از یبوست و داشتن مدفوع منظم ، روزانه 28 گرم فیبر از سبزیجات بدون نشاسته و کم کربوهیدرات مانند کلم بروکلی ، کلم پیچ ، اسفناج و مارچوبه دریافت کنید.

کمبود کربوهیدرات و ناتوانی در ورزش

چگونه می دانیم بدن ما دچار کمبود کربوهیدرات است؟

کربوهیدراتها منبع شماره یک انرژی بدن هستند ، بنابراین هنگامی که ذخیره کربوهیدرات عضلات کم و کافی نباشد ، می تواند باعث کندی ، بی حالی و عدم ادامه فعالیت شدید شود.

قبل از تمرین ، میزان کربوهیدرات مورد نیاز برای داشتن انرژی کافی برای تمرین و چربی سوزی را بررسی کنید. پس از تمرین ، باید بدانید که چقدر کربوهیدرات برای جبران انرژی از دست رفته نیاز دارید تا بتوانید روز بعد ورزش کنید. فقط باید با کمک هایی که به دیگران می کنید دقت بیشتری داشته باشید.

دیگر لاغر نمی شود

در ابتدا ، وقتی برنامه کاهش وزن را شروع کردم ، روند چربی سوزی به خوبی پیش می رفت ، اما اکنون دیگر اینطور نیست و من کاهش وزن را متوقف کرده ام. چرا؟ رژیم کم کربوهیدرات می تواند چربی سوزی را متوقف کند ، زیرا اگر به طور ناگهانی کربوهیدرات ها را بیش از حد کاهش دهید ، کبد شما سعی می کند با تولید قند ، آن را جبران کند. هنگامی که سطح قند خون افزایش می یابد ، لوزالمعده انسولین ، هورمون ذخیره کننده چربی را ترشح می کند.

بنابراین به جای از دست دادن چربی ، باید آن را ذخیره کنید. این دقیقاً برعکس چیزی است که می خواهید اتفاق بیفتد. بهترین راه برای مقابله با این مشکل چرخه کربوهیدرات ها است. این بدان معناست که یک روز در هفته بیشتر از حد معمول کربوهیدرات مصرف می کنید. نیازی به خوردن دو برابر بیشتر از روزهای دیگر ندارید. آب غنی از پروتئین نیز نیازهای شما را برآورده می کند.

همیشه گرسنه

چگونه می دانیم بدن ما دچار کمبود کربوهیدرات است؟

اغلب کربوهیدراتهای سالم اغلب پر از فیبر شکم هستند. بنابراین اگر این کربوهیدراتها را با سایر مواد مغذی سیر کننده جایگزین نکنید ، ممکن است متوجه شوید که معده شما دائماً نفخ می کند.

افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند به احتمال زیاد احساس گرسنگی می کنند. آنها کربوهیدرات ها را حذف کرده و چربی های سالم را جایگزین آنها کردند. رژیم کم کربوهیدرات و کم چرب بهترین دستور العمل برای گرسنگی دائمی است!

یکی از علائم کمبود کربوهیدرات در بدن ، مه مغزی است

مانند بدن شما ، مغز شما از کربوهیدرات ها به عنوان انرژی استفاده می کند. وقتی مغز نتواند سوخت مورد نیاز خود را تامین کند ، شما نمی توانید تمرکز کنید و نمی توانید خوب فکر کنید.

یک مطالعه کوچک نشان داد که زنانی که رژیم کم کربوهیدرات داشتند در تست های حافظه نمرات کمتری نسبت به زنان رژیم کم کالری دریافت کردند. اما وقتی گروه کم کربوهیدرات شروع به خوردن کردند ، مغز آنها بلافاصله به حالت عادی بازگشت.

من بد اخلاق و تحریک پذیر شده ام

افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند معنی گرسنگی-یا خشم ناشی از گرسنگی-را درک می کنند. وقتی مصرف کربوهیدرات خود را به ویژه در ابتدا محدود می کنید ، می تواند شما را عصبانی و عصبی کند.

این به این دلیل است که شما کالری کافی دریافت نمی کنید و سطح قند خون شما پایین است. غذاهای نشاسته ای مانند کیک ، کراکر ، ماکارونی و پنیر نیز میان وعده های مناسبی هستند که بسیاری وقتی گرسنه بودند به آن می رفتند و حالا که نمی توانند ، عصبانی شدن و ناراحتی آنها غیر معمول نیست.

یکی دیگر از دلایل خلق و خوی کم کربوهیدرات این است که کربوهیدرات ها نیز برای تولید سروتونین ضروری هستند. سروتونین یکی از هورمون های خلق و خوی خوب است که در مغز تولید می شود. بنابراین می توان گفت کربوهیدرات کمتر به معنای لبخند کمتر است! افزودن کربوهیدرات بیشتر به وعده غذایی می تواند روحیه و روحیه شما را بهبود بخشد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *