رفتن به نوشته‌ها

علوم ورزشی چه مکمل های غذایی را باید برای دستیابی به نتایج بهتر با هم مصرف کنیم؟


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

ترکیب مکمل های ورزشی می تواند در دستیابی به بالاترین سطح عملکرد ورزشی بسیار مثر باشد ، بنابراین دانستن نحوه مصرف و ترکیب همزمان مکمل ها ضروری است. با این حال ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که بهترین ترکیب مکمل ها کدام است؟

تفاوت های زیادی بین عملکرد مکمل های غذایی و واکنش به ترکیب مکمل ها وجود دارد. اگر این تفاوت را نمی بینید ، فقط سردرگمی در رژیم غذایی خود خواهید داشت.

مخلوط مکمل های ورزشی: هم افزا یا هم افزا

در دنیای داروسازی ، مسئله مهمی به نام هم افزایی وجود دارد که موضوع اصلی مقاله ما است. مکمل ها ، مانند همه داروها ، اثرات خاص خود را دارند و در صورت ترکیب ، ممکن است عملکرد یکدیگر را تحت تأثیر قرار دهند ، ممکن است تأثیر بیشتری بر عملکرد یکدیگر داشته باشند ، یا ممکن است اختلال ایجاد کنند.

هدف ما ارزیابی اثربخشی و عملکرد مکمل های غذایی است که برای اهداف خاصی جمع آوری و مصرف می کنیم. به عنوان مثال ، اگر از دو مکمل برای افزایش توده عضلانی بدون چربی استفاده می کنید و این مکمل ها برای افزایش توده عضلانی خود 1 امتیاز جداگانه می گیرند ، ما می خواهیم ترکیب این دو نمره 1 + 1 = 3 باشد ، نه 1 + 1 = 2 که تعریف دقیق اثر هم افزایی

مکمل های مکمل که کارایی را افزایش می دهند همیشه برای ورزشکاران در اولویت هستند ، ما همچنین مکمل هایی را بررسی می کنیم که بهتر با یکدیگر ترکیب می شوند و در نهایت به شما این امکان را می دهند که سریعتر به هدف خود برسید.

بهترین ترکیب مکمل های غذایی برای افزایش عملکرد ورزشی

مفهوم عملکرد ورزشی در ورزشهای مختلف می تواند تعاریف متفاوتی داشته باشد: در ورزشهای استقامتی ، افزایش توانایی مقاومت در برابر ورزشهای خستگی و قدرتی و افزایش انقباض ماهیچه ها.

بهترین ترکیب مکمل های غذایی برای ورزشکاران استقامتی

مهمترین هدف افزایش دفعات انقباضات و تولید قدرت ثابت در دراز مدت (مقابله با خستگی ناشی از استرس تمرین) است. مکمل های بی کربنات سدیم برای این فرایند توصیه می شود. با این حال ، مکمل کافئین با بی کربنات سدیم عملکرد شما را در میان مدت و بلند مدت بهبود می بخشد ، علاوه بر این ، مکمل بتا آلانین به حفظ عملکرد شما ، به ویژه در طول تمرینات طولانی مدت کمک می کند.

در نتیجه ، بی کربنات سدیم + بتا آلانین + کافئین برای ورزشکاران استقامتی توصیه می شود.

بهترین ترکیب مکمل برای ورزشکاران قدرتی

ورزشکاران قدرتی به قدرت عضلانی نیاز دارند. منظور ما از قدرت مطلق است که در همه ورزشها و بدنسازی به عنوان بخشی از برنامه ریزی سالانه تمرین در مرحله قدرت تمرین می شود.

اولین مکمل مورد استفاده در تمرینات قدرتی کراتین است. کراتین به عضله سازی ، افزایش قدرت و در نهایت عملکرد ورزشی شما کمک می کند. مکمل دوم سیترولین است که در تولید اکسید نیتریک نسبت به آرژنین برتری دارد ، بنابراین ترکیب این مکمل با کراتین یک ترکیب موثر برای افزایش عملکرد ورزشی شما خواهد بود.

نتیجه: استفاده همزمان از کراتین + L سیترولین برای ورزشکاران قدرتی توصیه می شود.

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضلات

برای نتیجه بهتر چه مکمل هایی را با هم مصرف می کنیم؟

گزینه های مکمل برای افزایش حجم عضلات در بازار تقریبا نامحدود است. اما تقریباً همه آنها برای تکمیل گروه های غذایی خاصی طراحی شده اند. متأسفانه ، هیچ مکمل به تنهایی نمی تواند آنابولیسم پروتئین تولید شده در ماهیچه را تغییر دهد ، بنابراین می توان نتیجه گرفت که هیچ مکمل به تنهایی نمی تواند شما را به هدف شما برای افزایش توده عضلانی بدون چربی برساند. در اینجا ما بهترین ترکیب را به شما ارائه می دهیم:

اولین پیشنهاد برای کراتین

اولویت اول ما مطمئناً مکمل های پروتئینی نخواهد بود. اکثر مردم تصور می کنند که یک مکمل پروتئینی برای افزایش توده عضلانی آنها کافی خواهد بود ، اما فراموش نکنید که پروتئین زمانی برای شما مفید خواهد بود که پروتئین در رژیم غذایی روزانه شما محدود و ناکافی باشد. البته خوردن مقدار زیادی از آن بر توده عضلانی شما تأثیر نمی گذارد. کراتین به افزایش حجم عضلات کمک می کند و ما اولین پیشنهاد شما هستیم.

دومین پیشنهاد BCAA

توصیه دوم ما BCAA است. خوردن اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری ، به ویژه لوسین ، به افزایش توده عضلانی کمک می کند. از آنجا که شما نمی توانید لوسین مورد نیاز بدن خود را از طریق رژیم غذایی معمولی دریافت کنید ، مصرف BCAA به ویژه لوسین برای افزایش عضلات ضروری است و با مکمل کراتین سازگار است.

سومین پیشنهاد ترکیب کراتین و بتا آلانین است

ترکیبی از کراتین و بتا آلانین ، تقویت کننده عملکرد برای تمرینات فشار قوی ؛ می تواند نتایج بدست آمده از آن را حتی بیشتر افزایش دهد. تحقیقات جدید نشان می دهد که استفاده از کراتین و بتا آلانین در ترکیب با یکدیگر نتایج بهتری و بهتری دارد تا زمانی که جداگانه مصرف شوند.

در یک مطالعه ، افرادی که بتا آلانین و کراتین مصرف کردند ، پس از ده هفته تمرین ، سه برابر افزایش حجم و قدرت عضلانی را تجربه کردند ، در مقایسه با افرادی که این تمرین را انجام ندادند. مزایای مصرف بتا آلانین و کراتین نه تنها باعث افزایش اندازه و قدرت می شود ، بلکه عملکرد ورزشی را نیز بهبود می بخشد.

نتیجه گیری: اگر به دنبال افزایش حجم ماهیچه ها هستید ، توصیه می کنیم از مکمل کراتین با BCAA یا بتا آلانین استفاده کنید.

مصرف همزمان پروتئین وی و گینر

اگر این دو را با هم ترکیب کنید ، میزان کالری خود را افزایش می دهید. این ترکیب برای یک دوره حجم و عضله سازی یا افزایش وزن مناسب خواهد بود. اگر برنامه افزایش وزن و اندازه ورزشکار به طور همزمان نوشته شود ، مصرف همزمان پروتئین وی و گینر مفید است. در این حالت ، ورزشکار می تواند علاوه بر عضله سازی ، وزن خود را افزایش دهد. بهتر است بسته به نیاز بدن و توصیه مربی این دو مکمل را با هم مصرف کنید.

بهترین ترکیب مکمل های غذایی برای کاهش وزن

برای نتیجه بهتر چه مکمل هایی را با هم مصرف می کنیم؟

چندین مکمل کاهش وزن ذکر شده است ، اما بسیاری از آنها به دلیل وجود محرک ها اصلا توصیه نمی شود. در میان آنها ، دو مکمل L-carnitine و CLA بیشترین تحقیق را دارند و در مورد هر دو تردید و ابهامات زیادی وجود دارد.

اما اگر مجبور باشید بین این دو مکمل یکی را انتخاب کنید ، ال کارنیتین در اولویت است و مکمل دیگری که تعادل انرژی شما را بهبود می بخشد و عملکرد شما را در حین ورزش بهبود می بخشد کافئین است که در بین مکمل های کاهش وزن نامگذاری شده است. به همین دلیل ، طبق تحقیقات و تحقیقات علمی ، مکمل های ال کارنیتین + کافئین بهترین و مطمئن ترین ترکیبی هستند که می توانید مصرف کنید.

بهترین ترکیب مکمل برای جلوگیری از سوزش ماهیچه (ضد کابولیک)

پس از در نظر گرفتن عضله سازی و مکمل های کاهش وزن ، ترکیبی که به حفظ ماهیچه های شما کمک می کند بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد. هدف همه ورزشکاران در طول رژیم غذایی و مسابقات حفظ توده عضلانی و جلوگیری از شکست ماهیچه ها است. از آنجا که استرس بیش از حد ، گرسنگی طولانی مدت و شرایط چالش برانگیز بسیاری از ورزشکاران را در معرض شکست عضلات قرار می دهد ، شما نیاز به یک مکمل م effectiveثر برای جلوگیری از کاتابولیسم عضلات دارید.

اولین پیشنهاد ما برای جلوگیری از کاتابولیسم عضلات ، مصرف مکمل گلوتامین است. گلوتامین یک مکمل بسیار م forثر برای محافظت از ماهیچه های شما در زمان استرس بدن است. گلوتامین همچنین برای تسریع بهبود و بهبود سلامت بیماران تحت مراقبت های ویژه یا جراحی استفاده می شود.

توصیه دوم ما مصرف مکمل های HMB است. این مکمل ، به ویژه در طول رژیم غذایی که میزان کالری دریافتی بسیار کم است. موثر خواهد بود این مکمل نقش بسیار مهمی در محافظت از سلول های ماهیچه ای ایفا می کند. به همین دلیل ، توصیه می شود از آن برای جلوگیری از شکست عضلات استفاده کنید. ترکیب عالی گلوتامین و HMB اثر هم افزایی را بر مکانیسم های درون سلولی افزایش می دهد و آن را به یک ترکیب عالی تبدیل می کند.

نتیجه: برای حفظ توده عضلانی ، توصیه می شود همزمان مکمل گلوتامین + HMB را ترکیب کرده و مصرف کنید.

نتیجه

استفاده همزمان و بهترین ترکیب مکمل ها: تقریباً همه مکمل های غذایی را می توان برای بیش از یک منظور استفاده کرد. افزودن مکمل ها ممکن است کمترین کارایی را نداشته باشد و فقط یک سوپ از مکمل های مختلف تهیه کنید که برای شما م workثر واقع نشود و بیشتر از آنکه به بدن شما آسیب برساند.

به همین دلیل ما انتخاب کردیمبهترین ترکیب مکمل های ورزشیما در نهایت از دو یا سه مکمل استفاده کردیم. اگر بیش از یک هدف را در یک بازه زمانی مشخص دنبال می کنید ، ممکن است ترکیب بیش از این تعداد مفید باشد. با این حال ، توصیه می کنیم قبل از مصرف هر گونه مکمل ورزشی با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

استفاده خود به خود از مکمل های ورزشی بدون بررسی سابقه پزشکی شما می تواند صدمات جدی یا کوتاه مدت به شما وارد کند. با انتخاب هدف مناسب و مشاوره مناسب مربیان علمی ، می توانید خطرات مصرف مکمل های ورزشی را کاهش داده و به اوج عملکرد ورزشی برسید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *