رفتن به نوشته‌ها

علوم ورزشی چرا تغذیه مهمترین بخش تناسب اندام است؟


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

تغذیه نقش مهمی در ظاهر و احساس ما دارد. ورزش منظم مهم است ، اما طبق تحقیقات انجام شده ، تغذیه بیشترین تأثیر را بر تناسب اندام ما دارد ، بنابراین استفاده از غذا به عنوان دارو به یک موضوع و فرآیند محبوب برای بهبود سلامتی تبدیل شده است.

هدف اصلی تناسب اندام در حال حاضر تمرکز بر تغذیه سالم است. وقتی عادات غذایی سالم به یک شیوه زندگی تبدیل شود ، ما سالم تر و شادتر خواهیم بود. تغذیه مناسب و تغذیه مناسب به ما اجازه می دهد چربی بدن خود را از دست بدهیم ، وزن خود را کاهش دهیم ، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و خطر بیماری را کاهش دهیم.

مطالعات مکرر مصرف غذاهای سالم را مهمترین بخش برنامه های تناسب اندام دانسته اند. برخی از پزشکان عادات غذایی سالم و شیوه زندگی سالم را به عنوان راهی برای بهبود سلامت کلی با کاهش چاقی و بیماری های مرتبط توصیه می کنند.

غذا داروی ماست

غذاهای غنی از مواد مغذی یا فوق غذاها شامل پروتئین بدون چربی ، کربوهیدرات های سالم و چربی های ضروری برای سلامتی ما است. سوپرفودها منبع غنی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند و در نتیجه به مبارزه با بیماری ها کمک می کنند. التهاب یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری ها است. آنتی اکسیدان های قوی موجود در سبزیجات تازه به سم زدایی بدن و حذف مواد شیمیایی خطرناک کمک می کند. برخی از غذاهای فوق العاده حاوی ترکیباتی هستند که متابولیسم ما را برای سوزاندن م fatثرتر چربی افزایش می دهند ، به عنوان مثال ، فلفل قرمز حاوی مولکولی به نام کپسایسین است که روند سوزاندن چربی را در بدن تسریع می کند.

غذاهای غنی از کورستین چه مزایایی دارند؟

کوئرستین یک آنتی اکسیدان قوی است که به طور طبیعی در انواع غذاهای گیاهی یافت می شود. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد که کوئرستین یکی از م antioxidثرترین آنتی اکسیدان ها است که دارای مزایای زیادی برای سلامتی است. بسیاری از ورزشکاران از کوئرستین به عنوان مکمل برای کاهش درد ماهیچه ای ناشی از تمرینات سنگین استفاده می کنند. بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی پزشکی پیشگیرانه منتشر شد ، مکمل کوئرستین به طور قابل توجهی باعث بهبود عملکرد ورزشی ، افزایش میزان متابولیسم و ​​توده بدون چربی در ورزشکاران شد.

غذاهای زیر منبع غنی از کورستین هستند:

  • یک سیب
  • پیاز کلم بروکلی
  • توت

به طور طبیعی متابولیسم خود را افزایش دهید

بهترین چربی سوز آب نیست ، بلکه غذاهایی است که حاوی ترکیبات خاصی هستند. طبق تحقیقات تغذیه ، چربی سوزی را می توان به طور طبیعی افزایش داد.

خوردن غذاهایی که روند چربی سوزی را تحریک کرده و بهبود می بخشد ، به کاهش موثر چربی کمک می کند. افزودن غذاهایی که متابولیسم شما را تسریع می کند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی و برنامه ورزشی شما است.

غذاهای زیر متابولیسم ما را افزایش می دهد:

  • فلفل قرمز (با ماده فعال کپسایسین)
  • چای سبز (با کافئین فعال)
  • قهوه سیاه (با کافئین فعال)
  • آب سرد (500 میلی لیتر آب در روز متابولیسم را 30 درصد افزایش می دهد)
  • غلات کامل (با فیبر و مکمل آهن)
  • ماست (کلسیم و پروبیوتیک)
  • سیب (زیرا حاوی فیبر است)
  • آجیل و دانه ها (اجزای فعال اسیدهای چرب ضروری)
  • ماهی (با ترکیب موثر اسیدهای چرب امگا 3)

کره بادام زمینی یک غذای فوق العاده است

کره بادام زمینی یکی از اصلی ترین غذاهای فوق العاده برای ورزش است. کره بادام زمینی حاوی چربی های سالم است که سرشار از مواد مغذی بوده و انرژی طولانی مدت را برای عملکرد مطلوب ورزشی تأمین می کند. توصیه می شود کره بادام زمینی طبیعی یا ارگانیک را انتخاب کنید تا از مواد نگهدارنده یا قندهای اضافی اجتناب کنید. کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی با کیفیت بالا است و منبع بلند مدت آن 90 کالری در هر 2 قاشق چای خوری است.

همچنین حاوی 7 گرم پروتئین در هر اونس در مقایسه با سایر اقلامی که فقط 4 گرم پروتئین دارند ، می باشد. دریافت پروتئین کافی برای رشد عضلات ضروری است. کره بادام زمینی دارای کلسترول کم و چربی اشباع است که آن را به یک غذای سالم برای قلب تبدیل می کند. تحقیقات نشان می دهد که خوردن روزانه 1.5 اونس کره بادام زمینی می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. کره بادام زمینی سرشار از فیبر است و منبع عالی پروتئین گیاهی است. کره بادام زمینی حاوی نیاسین ، اسید فولیک ، ویتامین E و سایر مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است.

غذا برای تغذیه تناسب اندام

اصطلاح تناسب تغذیه مترادف با غذاهای فوق العاده است. رژیم غذایی سرشار از غذاهای تناسب اندام برای سلامتی ما ضروری است. خوردن و آگاهی از غذاهای سالم برای دستیابی به اندامی سالم و لاغر ضروری است.

در اینجا لیستی از غذاهای مناسب برای تناسب اندام آورده شده است

  • بلغور جو دوسر (سرشار از فیبر و بهبود هضم / افزایش متابولیسم)
  • تخم مرغ (منبع پروتئین ، عضله سازی)
  • سبزیجات (آنتی اکسیدان ها و کاهش التهاب)
  • سیب (حاوی آنتی اکسیدان ها ، کاهش التهاب و افزایش متابولیسم)
  • گوشت و ماهی بدون چربی (اسیدهای آمینه ، منبع پروتئین و عضله سازی)

آیا قهوه یک غذای سالم است؟

قهوه می خوریم؟ این یک س commonال رایج است و اگرچه بهترین نوشیدنی برای برخی افراد نیست ، اما مطالعات نشان می دهد که قهوه برای سلامتی و تناسب اندام ما مفید است. قهوه حاوی آنتی اکسیدان و کافئین است. کافئین یک محرک طبیعی است که متابولیسم را تسریع می کند. بسیاری از مصرف کنندگان امروزی برای سرعت بخشیدن به متابولیسم خود قبل از تمرین قهوه می نوشند. دوزهای کم تا متوسط ​​(1-2 فنجان) قهوه به طور قابل توجهی عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد.

نوشیدن قهوه سیاه 30 دقیقه قبل از تمرین بهترین نتایج انرژی زا را دارد. این باعث افزایش استقامت ما می شود و مدت زمان تمرین و تمرین را افزایش می دهد. همچنین گفته می شود که قهوه تمرکز ذهنی ما را بهبود می بخشد و سطح انرژی را افزایش می دهد. قهوه همچنین درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که بیماری های مزمن را کاهش می دهد. طبق مطالعات انجام شده ، قهوه برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون مفید است و باعث کاهش سنگ صفرا می شود. از آنجا که قهوه یک محرک است ، در صورت داشتن فشار خون بالا ، باردار یا شیرده ، فشار خون بالا یا بیماری قلبی قبل از خوردن قهوه با پزشک خود مشورت کنید.

هر روز غذاهای فوق العاده بخورید

سوپرفودها نقش مهمی در دستیابی و حفظ بدن سالم دارند. متخصصان تغذیه ممکن است انواع غذاهای فوق العاده را در منوی خود داشته باشند ، با این حال ، آنها معتقدند که این غذاها ضروری هستند. خوردن انواع سوپر غذاها در روز به برآوردن نیازهای تغذیه ای بدن برای عملکرد مطلوب کمک می کند.

برای بهبود سلامتی و تناسب اندام خود ، از غذاهای فوق العاده زیر استفاده کنید:

  • جو دوسر (سرشار از فیبر ، بهبود هضم ، سلامت قلب)
  • بلوبری (آنتی اکسیدان ، کاهش التهاب ، برای درمان سرطان استفاده می شود)
  • سیب (آنتی اکسیدان ها باعث کاهش التهاب و کاهش وزن می شوند)
  • چای سبز (آنتی اکسیدان ها متابولیسم را افزایش می دهند ، باعث کاهش وزن می شوند)
  • دانه های کتان (اسیدهای چرب ضروری ، افزایش متابولیسم و ​​کاهش التهاب)
  • کلم بروکلی (آنتی اکسیدان ، ضد سرطان ، سم زدایی)
  • ماست (کلسیم ، پروبیوتیک ، بهبود هضم ، سلامت استخوان)
  • روغن زیتون (اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFAs) / سلامت قلب)
  • لوبیا (سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان و بهبود عملکرد مغز)
  • دارچین (حاوی آنتی اکسیدان ها ، سم زدایی ها و ادویه جات ترشی جات)

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *