رفتن به نوشته‌ها

علوم ورزشی بهترین زمان و راه برای مصرف BCAA که نمی دانستید!


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

مکمل های ورزشی ، به ویژه مکمل های BCAA ، از جمله محصولات پرکاربرد هستند ، به ویژه در بین ورزشکاران حرفه ای یا گروهی از افرادی که می خواهند به طور م massثر توده عضلانی خود را افزایش دهند. اما نکته مهمی که باید در مورد انواع مکمل های ورزشی از جمله BCAAs بدانید ، دانستن بهترین زمان و نحوه مصرف BCAA است.

بدیهی است که استفاده از مکمل های ورزشی با کیفیت بالا و طبق برنامه به شما کمک می کند تا از مصرف آنها نتایج بهتری بگیرید. زیرا در غیر این صورت ، فقط باید ماهانه برای خرید این محصولات هزینه کنید ، بدون اینکه تأثیر زیادی بر عملکرد ورزشی خود یا افزایش توده عضلانی خود داشته باشید.

بنابراین ، با توجه به تعداد زیادی از ورزشکارانی که از مکمل های BCAA استفاده می کنند ، در این مقاله قصد داریم این موضوع را به صورت تخصصی مطالعه کنیم. بنابراین اگر مصرف کننده این نوع مکمل های ورزشی هستید یا قصد دارید در آینده از آن استفاده کنید ، حتماً این مقاله را تا انتها در بتادارو بخوانید.

بهترین راه BCAA مصرف کنید چگونه است؟

بهترین زمان و روش مصرف BCAA

همانطور که می دانید ، مکمل های BCAA از ترکیب خوبی از سه BCAA ، لوسین ، ایزولوسین و والین ساخته شده اند و بر اساس مطالعات متعدد در مورد این نوع مکمل های ورزشی ، مشخص شده است که استفاده از آن می تواند احساس خستگی را در طول و بعد از ورزش کاهش دهد. ، کاهش درد ماهیچه ای ناشی از ورزش را تسکین می دهد و همچنین باعث افزایش تولید پروتئین ماهیچه ها و در نتیجه رشد بهتر ماهیچه ها می شود.

اما اگر می خواهید از این نوع مکمل های ورزشی بهترین نتایج را بگیرید ، باید نحوه مصرف BCAA را نیز بدانید. از جمله استفاده از دوز مجاز توصیه شده توسط سازنده بر اساس سن ، جنس ، وضعیت بدنی و وزن شما. این دوز ، که می تواند در نتیجه آماده سازی محلول با حل کردن پودر BCAA در نوشیدنی ها یا مصرف تعداد مشخصی قرص به دست آید ، بسیار مهم است و اگر بیشتر یا کمتر از مقدار توصیه شده باشد نتایج متفاوتی خواهد داشت.

به طور کلی ، بهترین روش برای مصرف BCAA به شرح زیر است:

خانم ها

  • ورزشکاران: 12 گرم در روز ، 4 تا 5 وعده
  • غیر ورزشکار: 3 تا 5 گرم در روز در 2 یا 3 وعده غذایی

آقایان

  • ورزشکاران: 15 تا 20 گرم در روز ، در 5 تا 8 وعده
  • غیر ورزشکار: 5 تا 9 گرم در روز در 2 یا 3 وعده غذایی

همچنین ، در مورد بهترین روش و روش مصرف BCAA ، باید به این نکته توجه داشته باشید که هرگز نباید خودسرانه روش مصرف یا میزان توصیه شده را افزایش دهید تا سریعتر به هدف نهایی خود برسید. از آنجا که این می تواند با عواقبی مانند هیپوگلیسمی ، افزایش سطح آمونیاک در پلاسمای طبیعی ، اختلال در فرآیندهای متابولیک و حتی مشکلات عملکرد طبیعی مغز همراه باشد.

آخرین چیزی که باید در مورد نحوه و نحوه مصرف BCAA برای رسیدن به نتیجه دلخواه بگوییم این است که باید سعی کنید این نوع مکمل های ورزشی را به یک عادت تبدیل کنید. از آنجا که مطالعات نشان داده است افرادی که برای اولین بار از BCAA استفاده می کنند ، باید حداقل 2 تا 3 هفته به طور مستقیم از مکمل استفاده کنند تا نتایج مطلوب را بدست آورند. در صورت ادامه مصرف BCAA ، سایر افراد آسیب ماهیچه ای بسیار کمتری خواهند داشت. استفاده مداوم از BCAA به عنوان محلول ، به ویژه در حین فعالیت بدنی ، به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می کند.

بهترین زمان برای مصرف BCAA چیست؟

بهترین زمان و روش مصرف BCAA

با توجه به اینکه بهترین زمان برای مصرف BCAA ، مانند مکمل های ورزشی ، بسته به هدفی که مصرف می شود متفاوت است ، به عنوان یک روش کلی استفاده ، می توانید مکمل های BCAA را به شرح زیر مصرف کنید:

هدف: افزایش انرژی بدن برای ورزش

بهترین زمان استفاده: حدود 30 دقیقه قبل از شروع تمرین

هدف: بهبود رشد عضلات و بازیابی بدن

بهترین زمان استفاده: حداکثر 30 دقیقه بعد از تمرین

هدف: افزایش تولید پروتئین عضلانی بین وعده های غذایی

بهترین زمان مصرف: 2 ساعت بعد از غذا خوردن

هدف: افزایش میزان لوسین در وعده غذایی

بهترین زمان و روش مصرف BCAA: همراه با وعده های غذایی بدون حداقل 30 گرم پروتئین

در مورد بهترین زمان مصرف BCAA ، باید توجه داشت که اگرچه آزمایشات متفاوتی تاکنون در مورد اثرات مصرف این مکمل در زمان های مختلف انجام شده است ، اما آنچه از این نتایج بدست آمد نشان می دهد که مصرف این مکمل قبل ، حین یا بعد از آن ورزش بستگی دارد تا حد زیادی به شیوه زندگی فرد بستگی دارد.

به عنوان مثال ، برخی افراد ترجیح می دهند صبح و هنگام ناشتا ورزش کنند ، در حالی که برخی دیگر شروع ورزش را به بعد از صبحانه موکول می کنند. بنابراین شما باید به زمان مناسب ورزش فکر کنید تا بهترین زمان مصرف BCAA را تعیین کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که مکمل های BCAA می توانند سطح آمینواسیدهای خون را حدود 30 تا 45 دقیقه پس از مصرف افزایش دهند و تأثیر خود را شروع کنند. بنابراین اگر صبح با معده خالی ورزش می کنید ، بهتر است ابتدا مکمل های BCAA را مصرف کنید ، مدتی منتظر بمانید تا آمینو اسیدها در بدن آزاد شوند و سپس ورزش کنید.

اما اگر زمان فعالیت بدنی شما زمانی است که پروتئین از طریق رژیم غذایی در بدن شما آزاد می شود ، می توانید BCAA را در حین یا بعد از ورزش مصرف کنید. به گفته محققان ، بهترین زمان برای مصرف BCAA قبل و در حین ورزش است که باعث افزایش استقامت ، انرژی و بازیابی عضلات در ورزشکاران ، به ویژه ورزشکاران استقامتی می شود.

آیا در روزهای تعطیل مصرف BCAA ضروری است؟

به طور خلاصه ، بله. BCAA نقش مهمی در ترمیم و بازیابی عضلات دارد ، بنابراین مصرف BCAA در حالت استراحت نیز برای تسریع بهبود ضروری است.

نتیجه

همانطور که در این مقاله ذکر شد ، استفاده از BCAA در زمان های مختلف می تواند نتایج متفاوتی را ایجاد کند. اما آنچه واضح است این است که تعیین بهترین زمان و روش مصرف BCAA تا حد زیادی به زندگی روزانه و برنامه ورزشی شما بستگی دارد و باید بر این اساس تعیین شود.

در پایان این مقاله ، ما باید بار دیگر تاکید کنیم که شما باید استفاده از BCAA را بر اساس نیازهای جسمی خود و با توجه به شرایط شخصی خود و همچنین دستیابی به نتایج مطلوب ، برای جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد ، تصمیم بگیرید. مکمل های ورزشی

منبع: betadarou.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *