رفتن به نوشته‌ها

علوم ورزشی برای شکم شش تکه چه می خوریم؟


حتی اگر هر روز به باشگاه بدنسازی می روید ، اما به آنچه که به عنوان غذا می خورید توجه نکنید ، نتایج خوبی نخواهید گرفت ، مخصوصاً برای بلوک شش ، زیرا تمرینات قدرتی و ایروبیک در کنار تغذیه موارد مناسبی هستند. انجام دهید. در این مقاله مجله علوم ورزشی برخی مواد مغذی مفید شش تایی را برای شما به ارمغان می آورد.

ماست یونانی

ماست یونانی علاوه بر داشتن پروتئین بالا و مفید برای عضله سازی ، سرشار از کلسیم و پروبیوتیک است که به شما در تهیه یک بسته شش تایی کمک می کند. نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی کلینیک ها نشان داد کسانی که هر روز یک نوشیدنی شیر تخمیر شده حاوی پروبیوتیک می نوشیدند مقدار قابل توجهی چربی شکم را از دست دادند. هنگام خرید ماست یونانی ، به برچسب روی آن توجه کنید ، بدون بو و بدون قند است.

مکمل پروتئین وی (آب پنیر)

این منبع پروتئینی حاوی BCAA است که از آسیب ماهیچه ای جلوگیری می کند ، رشد ماهیچه ها را افزایش می دهد و بافت ماهیچه ای را حفظ می کند. و در مطالعه ای که در مجله FASEB نیز منتشر شد ، افرادی که رژیم گرفته بودند با افزودن پروتئین در رژیم غذایی خود چربی بیشتری را از دست دادند. بافت ماهیچه ای را از دست ندهید. اگر پروتئین لبنی برای شما مشکل ساز است و به دلیل حساسیت نمی توانید آن را بخورید ، پروتئین آن مشکلی مانند ناراحتی معده و نفخ و حتی در افرادی که به لاکتوز حساس هستند ایجاد نمی کند.

غلات کامل برای شکم شش بسته

6 ماده غذایی که باید برای داشتن شکم شش بسته ای بخورید

کربوهیدراتهای پیچیده ، به ویژه غلات کامل ، انرژی را در حین تمرین تأمین می کنند و می توانند به شما در رسیدن به تناسب اندام و شکم شش تکه کمک کنند. همچنین ، فیبر موجود در غلات کامل ، ضمن کاهش چربی شکم ، می تواند سطح هورمون هایی که شما را سیر نگه می دارند را افزایش داده و از پرخوری جلوگیری کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد افرادی که غلات کامل را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ، چربی قسمت میانی بیشتری از دست می دهند.

مارچوبه

مارچوبه سرشار از فیبر پری بیوتیک است (پری بیوتیک ها کربوهیدرات های هضم ناپذیری هستند که در غذا یافت می شوند و برای تحریک رشد باکتری های پروبیوتیک در بدن مورد نیاز هستند) ، که برای مبارزه با نفخ مفید هستند. مارچوبه همچنین دارای خاصیت مدر است ، به این معنی که حجم ادرار را افزایش می دهد و همچنین به دفع سموم از کلیه ها کمک می کند.

البته مصرف آن به افراد مبتلا به نارسایی کلیه توصیه نمی شود. مارچوبه همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به حفظ تن ماهیچه ها و جلوگیری از التهاب به دلیل افزایش وزن کمک می کند. به طور کلی ، خوردن سبزیجات برای کاهش چربی شکم مفید است و مارچوبه یکی از این غذاها است که می تواند به شما در رسیدن به شکم شش تایی کمک کند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مهم است زیرا دیر هضم می شود و به شما اجازه می دهد مدت بیشتری سیر بمانید. همچنین حاوی فیبر و مواد مغذی است که در کاهش چربی مثر است. مانند کاروتنوئیدها ، آنتی اکسیدان های قوی هستند که با تثبیت قند خون از مقاومت به انسولین جلوگیری کرده یا آن را کاهش می دهند.

بادام ها

بادام حاوی پروتئین ، فیبر و کربوهیدرات کم است همچنین به دلیل دارا بودن فیبر از یبوست و نفخ جلوگیری می کند و باعث افزایش سیری و تثبیت قند خون می شود. مطالعه ای که در سال 2015 در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد نشان داد که خوردن 30 تا 35 عدد بادام در روز به افرادی که رژیم غذایی داشتند کمک می کند تا چربی شکم خود را کاهش دهند.

چای سبز و شش زخم در ناحیه شکم

خواص چربی سوز چای سبز با کافئین و آنتی اکسیدان آن مرتبط است. در حالی که این دو مورد می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، مصرف همزمان آنها با ورزش می تواند حتی بهتر باشد. قدرت چربی سوزی چای سبز به دلیل آنتی اکسیدان EGCG است.

این آنتی اکسیدان ها با سوزاندن کالری اضافی و استفاده از چربی ذخیره شده به عنوان انرژی ، دمای بدن را افزایش می دهند یا گرمای بیشتری تولید می کنند. یک مطالعه نشان داد که افراد چاق می توانند از چای سبز همراه با ورزش برای افزایش استقامت خود استفاده کنند زیرا میزان اکسیژن مصرفی را افزایش می دهد.

غذاهایی که نباید برای معده شش بسته ای مصرف شوند

از خوردن غذاهایی که حاوی چربی ترانس هستند خودداری کنید. همچنین ، غذاهای فرآوری شده مصرف نکنید ، بهتر است غذاهایی را که از غلات تصفیه شده استفاده نمی کنید ، بخورید ، زیرا کربوهیدرات های موجود در آنها به راحتی هضم شده و قند خون را به راحتی افزایش می دهد ، که از طریق ترشح انسولین می تواند به ذخیره چربی کمک کند. اگر مشروبات الکلی مصرف می کنید ، حتماً سیگار را ترک کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *