رفتن به نوشته‌ها

علوم ورزشی افزایش تستوسترون. 13 ماده مغذی برای افزایش تستوسترون


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

تستوسترون یکی از مهمترین هورمونهای استروئیدی در بدن است و تولید این هورمون در دوران بلوغ افزایش می یابد و عامل اصلی تغییرات فیزیکی در این دوران است. به طور متوسط ​​، بدن هر مرد 20 برابر بیشتر از هر زن دیگری تستوسترون تولید می کند. با این حال ، در برخی موارد ، کاهش تستوسترون می تواند برای مردان مشکل ساز باشد و در این مقاله ، بهترین غذاها برای افزایش تستوسترون را معرفی می کنیم.

تستوسترون چیست؟

همانطور که گفته شد ، تستوسترون یک هورمون مهم در بدن شما است ، کلسترول ، که سازنده اصلی آن است و دارای اثرات آندروژنیک (جنسی) و آنابولیک (ساخت و رشد) است. علاوه بر ترمیم بافت های بدن ، اثرات دیگری نیز بر روی آنها دارد. نقش مهمی در ساختن ماهیچه ها ، سلامت قلب و عروق ، ایجاد تعادل در سیستم هورمونی عمومی ، وضعیت روانی خوب و تنظیم متابولیسم بدن دارد. شما می توانید با خوردن غذاهای مخصوصی که سطح هورمون T را تثبیت می کند ، سطح طبیعی این هورمون را در بدن خود حفظ کنید.

یکی از فرضیه های اصلی این است که تستوسترون قادر است مستقیماً سنتز پروتئین یا به عبارت دیگر تولید بافت ماهیچه ای را تحریک کند و این امر با اتصال به هسته سلول های ماهیچه ای رخ می دهد. در واقع ، تحقیقات نشان داده است که وقتی از اتصال تستوسترون به هسته های سلولی (با مسدود کردن گیرنده ها) جلوگیری می کنید ، در واقع از رشد ماهیچه ها بعد از ورزش جلوگیری می کنید. یکی دیگر از عملکردهای مهم تستوسترون افزایش چندین عامل رشد از جمله IGF-7 در عضلات است. تستوسترون می تواند کورتیزول (هورمونی که باعث تخریب عضلات می شود و دقیقاً برخلاف میل بدنسازان عمل می کند) را سرکوب کند.

توصیه های مهم برای افزایش تستوسترون

یکی از موارد اصلی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. چربی های سالم این مهم است که بدانید همه چربی ها بد نیستند و نقش ساختاری تستوسترون به چربی ها بستگی دارد. هورمونهای استروئیدی مانند تستوسترون از اسیدهای چرب به عنوان اجزای اصلی خود استفاده می کنند. در اینجا 12 ماده غذایی برای افزایش تستوسترون آورده شده است.

بهترین غذاها برای افزایش تستوسترون

1. تخم مرغ

تستوسترون را با 12 ماده مغذی مفید تقویت کنید

تخم مرغ سرشار از کلسترول طبیعی و منبع مواد مغذی است. این درست نیست که چربی تخم مرغ برای سلامتی شما مضر است. تحقیقات نشان داده است که کلسترول موجود در تخم مرغ نه کلسترول LDL را افزایش می دهد و نه باعث فشار خون بالا می شود.

در واقع ، نوعی کلسترول در تخم مرغ وجود دارد که به عنوان پیش ساز هورمون عمل می کند ، یعنی بلوک های سازنده برای تشکیل و تولید تستوسترون را تشکیل می دهد. تخم مرغ همچنین منبع عالی پروتئین است که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن است.

2. صدف

کل لیست غذاهای توصیه شده برای افزایش تستوسترون بدون صدف کامل نیست. صدف یکی از معروف ترین غذاهای طبیعی است که به افزایش تستوسترون کمک می کند. به مدت طولانی ، این نوع غذا به عنوان یک ماده غذایی برای افزایش قدرت جنسی و به عنوان یک محرک گزارش شده است ، به ویژه اگر این ماده نرم و چسبناک هر روز خورده شود.

آنچه صدف را به یک تقویت کننده عالی هورمون T تبدیل می کند ، محتوای روی آنها است. سایر مواد معدنی و ویتامین هایی که T را تقویت می کنند ، موادی مانند ویتامین D ، مس ، سیلیکون و منیزیم هستند. همه این مواد مغذی و ویتامین ها را می توانید در صدف پیدا کنید.

3. روغن زیتون / روغن نارگیل

تستوسترون را با 12 ماده مغذی مفید تقویت کنید

بسیاری از افرادی که در دریای مدیترانه زندگی می کنند روزانه از روغن نارگیل در وعده های غذایی خود استفاده می کنند. مردانی که در این مناطق زندگی می کنند پدر چند فرزند هستند ، اگرچه سن آنها زیاد نیست.

روغن زیتون سرشار از چربی های اشباع نشده است که مصرف طولانی مدت آنها مردانگی را تا حد زیادی افزایش می دهد و بندرت اثر آن را برعکس می کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی اصلی به مدت حدود دو هفته باعث افزایش تستوسترون تا 17 درصد می شود.

روغن زیتون این تاثیرات فوق العاده در افزایش هورمون T را به طرق مختلف اعمال می کند. این روغن حاوی مواد ضد التهابی است و برای دریافت سلول های بیشتر برای ورود به هورمون تستوسترون آماده می شود. این روغن همچنین به طور معجزه آسایی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

روغن نارگیل یکی دیگر از روغن های سالم است که باید بیشتر از آن استفاده کنید. این روغن اشباع شده است ، اما نگران نباشید ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این روغن در بیماری های قلبی عروقی دخیل نیست. در واقع ، این نوع چربی اشباع شده در افزایش تستوسترون و بهبود سلامت کلی م effectiveثر است. از دیگر فواید روغن نارگیل می توان به افزایش متابولیسم (چربی سوزی) ، افزایش هورمون های تیروئید و افزایش قابل توجه عملکرد اشاره کرد.

4. کره

کره طبیعی سطح تستوسترون را افزایش می دهد. برخلاف تصور بسیاری از مردم در مورد کره ، همین امر در مورد روغن نارگیل صدق می کند و به بدن آسیب نمی رساند. کره و کره فرآوری شده به دلیل مقدار زیاد روغن های گیاهی اکسید شده امگا 6 ، تنظیم هورمون های بدن را مختل می کند.

کره بدن را با چربی های اشباع شده که برای ساخت هورمون های استروئیدی مانند تستوسترون مفید است ، تامین می کند. سایر مواد مغذی سالم که می توانید از کره طبیعی دریافت کنید شامل ویتامین های محلول در چربی مانند K2 ، E ، D و A. همیشه کره طبیعی مصرف کنید که از حیوانات خانگی و گیاهخواران تهیه می شود.

5. قهوه

تستوسترون را با 12 ماده مغذی مفید تقویت کنید

طبق تحقیقات ، نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه قوی در روز می تواند تستوسترون را افزایش دهد. این مقدار معادل 200 تا 400 میلی گرم کافئین است. خوردن مقدار زیادی از این مقدار ممکن است هورمون استرس یا کورتیزول را افزایش دهد و بیشتر از فایده آن مضر است.

این مقدار اضافی منجر به کاتابولیسم بدن می شود و از رشد ماهیچه ها جلوگیری می کند. قهوه خود را با 1-2 فنجان در روز نگه دارید تا از مزایای افزایش تستوسترون استفاده کنید. افزودن کمی کره به فنجان قهوه صبح به جای شیر ، علاوه بر خوش طعم شدن قهوه ، بیشترین هورمون T را به عنوان یک ترکیب دهانی عالی به شما می دهد.

6. بادام (منبع سلنیوم)

این درخت منبع طبیعی عالی سلنیوم است که به افزایش تستوسترون کمک می کند. طبق مطالعات انجام شده ، مصرف منظم سلنیوم می تواند به طور م theثر سطح هورمون T را در خون افزایش دهد و به عنوان دارویی برای درمان ناباروری شناخته شده است.

محتوای سلنیوم بالا در بادام برزیلی مسئول تأثیرات مثبت بر سطح تستوسترون است. خوردن 100 گرم در یک وعده می تواند 39.27 از مقدار توصیه شده سلنیوم (حدود 1917 میکروگرم سلنیوم) را برای بدن تأمین کند. آجیل برزیل همچنین دارای نسبت چربی های خوب است.

در وعده غذایی حاوی 15 گرم اسیدهای چرب اشباع ، 25 گرم اسیدهای چرب اشباع نشده و 19 گرم اسیدهای چرب متوسط ​​با حلقه های اشباع نشده بخورید. توصیه می کنیم روزانه 3-6 عدد بادام به عنوان مکمل سلنیوم مصرف کنید.

7. کرفس

تستوسترون را با 12 ماده مغذی مفید تقویت کنید

کرفس آنقدر غذای جذاب و قدرتمندی است که حتی بوییدن آن باعث افزایش تستوسترون می شود. کرفس حاوی دو استرول گیاهی مهم به نام های اندریستونول و آندریستونون است. نام آنها به تأثیرات مثبت آنها بر عملکرد و ترشح استروژن اشاره دارد.

کرفس حاوی فلاونوئیدهایی است که به عنوان عوامل ضد استروژن در بدن عمل می کنند. فلاونوئیدی که این نقش را در بدن ایفا می کند لوتئولین نام دارد. فلاونوئید دیگری که یک تقویت کننده طبیعی هورمون T است ، apigenin نام دارد. بهترین نتایج و اثرات مفید مصرف کرفس هنگامی که به صورت خام مصرف می شود مشاهده می شود. تکه ای از پای او را بردارید و از خوردن آن لذت ببرید.

8. کلم بروکلی (DIM)

کلم بروکلی و سایر سبزیجات به صورت نورد حاوی ترکیبی به نام دییندولمتیل هستند. DIM متابولیسم استروژن را به گونه ای تنظیم می کند که سطح استروژن را مهار می کند ، بنابراین تولید تستوسترون را افزایش می دهد. سطوح بالای استروژن تولید تستوسترون را مهار کرده و آزادانه در جریان خون آزاد می شود.

9. انگور

انگور سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است و منبع رسوراترول است. این ماده به دلیل اثرات مثبت و مفید آن بر سیستم قلبی عروقی شناخته شده است.
همچنین به افزایش ترشح هورمون ها و بهبود روند تولید اسپرم در بدن کمک می کند. این جزء آنتی اکسیدان ها است و از سلول ها در برابر سموم و رادیکال های آزاد محافظت می کند.

10. تقویت کننده انار و تستوسترونتستوسترون را با 12 ماده مغذی مفید تقویت کنید

این میوه خوشمزه ، تازه و خوشمزه برای خوردن سرشار از آنتی اکسیدان است که سلامت باروری مردان را بهبود می بخشد. این میوه گردش خون را در بدن بهبود می بخشد و جریان خون را در بقیه دستگاه تولید مثل مردان افزایش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب انار باعث افزایش 24 درصدی هورمون T (دو هفته مصرف) می شود ، همچنین این مطالعه نشان داد که فشار خون سیستولیک و دیاستولیک هر دو کاهش می یابد. تحقیقات طولانی مدت تأیید می کند که مصرف آب انار می تواند تشکیل پلاک ها (مواد فیبری یا چربی که عروق را مسدود می کند) را در شریان ها کاهش دهد.

این خطر 35 درصد کاهش می یابد. این به وضوح اثرات مثبت آب انار بر گردش خون را نشان می دهد. به عنوان یک مرد ، یکی از غذاهایی که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، انار است.

11- لوبیا (دوبا).

L-dopa ماده ای است که در لوبیا سبز یافت می شود (L-dopa یک آمینو اسید است که در بدن انسان ، حیوانات و برخی گیاهان ساخته می شود ، L-dopa پیش ساز هورمون هایی مانند دوپامین و نوراپی نفرین است.) لوبیا سبز ماده ای است که می تواند در واقع به L-dopa این توانایی را می دهد تا بر هورمون T تأثیر بگذارد.

اثر L-dopa با افزایش میزان دوپامین در مغز ، مانند هورمون رشد انسانی مشخص می شود. دوپامین بیشتر به معنی هورمون T بیشتر و هورمون رشد بیشتر باعث رشد ماهیچه ها می شود. این مکانیسم این است که L-dopa روی GnRH (هورمون محرک گنادوتروپین) عمل می کند ، که بر عملکرد بیضه ها تأثیر می گذارد. GnRH سلولهای داخل بیضه را فعال می کند که به نوبه خود منجر به تولید هورمون می شود.

شیر کم چرب با ویتامین D

همانطور که می دانید ، شیر منبع خوبی از کلسیم و پروتئین است ، بنابراین توصیه می شود برای تقویت استخوان ها شیر بنوشید ، بنابراین سعی کنید شیر غنی شده با ویتامین D7 بنوشید.

13. گرده کاج سبز

تستوسترون خالص را می توان در گرده کاج سبز یافت. نه تنها یک ترکیب مصنوعی نیست ، بله درست شنیده اید ، این یک ترکیب واقعی است! هر گرم گرده حاوی 80 نانوگرم تستوسترون است. به همین دلیل است که کاج قوی ترین آندروژن طبیعی نامیده می شود.

گرده کاج همچنین حاوی سایر مواد مغذی است. 22 اسید آمینه ضروری و حداقل 100 آنزیم مختلف به همراه 30 ماده معدنی مختلف و 15 ویتامین. همه اینها در بهبود سلامت و افزایش هورمون T موثر هستند. مطمئن شوید که گرده کاج را به شکل قرص زیر زبانی مصرف می کنید که به جذب بیشتر تستوسترون به درستی کمک می کند.

آخرین نکته

اگر واقعاً می خواهید به اثرات مفیدی برای ماهیچه ها دست پیدا کنید ، باید سطح طبیعی و سالم هورمون T خود را حفظ کنید. در حالی که بدن به اندازه کافی تستوسترون تولید می کند ، خوردن غذاهای آنابولیک که تولید آن را افزایش می دهد به شما کمک می کند تا در حین ورزش حجم بیشتری از ماهیچه ها را بدست آورید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *